Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand ervaringen met een niet staggered setup voor 20 inch voor de model s? hoeveel extra verbruik moet ik rekenen? ik wil eventueel voor mijn zomerbanden naar een dergelijke configuratie. Ik ziet dan te denken aan brock b32 of de monaco torque.
Het verschil zal op rond 5% negatief uitkomen in vergelijking met 19" wielen. Een klein verschil dat met je rechtervoet heel makkelijk tot 0 kan worden gereduceerd.
 
Ok. Ik heb echt mijn best gedaan om de informatie al uit de reacties voor mij te halen, maar ik begrijp de helft niet van wat er staat. Dat ligt vast aan mij, ik weer nu eenmaal bijzonder weinig van auto’s.

Mijn Tesla MS staat op zomerbanden. Of gewone banden, hoe je ze ook noemt. Ik wil graag winterbanden. Gewoon normaal. Ik word niet opgewonden van speciale velgen of iets anders, dus simpele zijn al goed. Wat raden jullie aan? Waar koop ik de velgen met banden en waar laat ik de banden verwisselen? Ik woon in regio Waalwijk- Tilburg.
 
Ok. Ik heb echt mijn best gedaan om de informatie al uit de reacties voor mij te halen, maar ik begrijp de helft niet van wat er staat. Dat ligt vast aan mij, ik weer nu eenmaal bijzonder weinig van auto’s.

Mijn Tesla MS staat op zomerbanden. Of gewone banden, hoe je ze ook noemt. Ik wil graag winterbanden. Gewoon normaal. Ik word niet opgewonden van speciale velgen of iets anders, dus simpele zijn al goed. Wat raden jullie aan? Waar koop ik de velgen met banden en waar laat ik de banden verwisselen? Ik woon in regio Waalwijk- Tilburg.
Kijk eens bij je in de buurt. Bijvoorbeeld Home laat een set samenstellen (velg+winterbanden) en laat deze daar monteren en wisselen. Zelf heb ik Nokian en Hankook en best tevreden over deze. Verder hoor ik ook goede verhalen over Vredestein en Michelin.
 
Ok. Ik heb echt mijn best gedaan om de informatie al uit de reacties voor mij te halen, maar ik begrijp de helft niet van wat er staat. Dat ligt vast aan mij, ik weer nu eenmaal bijzonder weinig van auto’s.

Mijn Tesla MS staat op zomerbanden. Of gewone banden, hoe je ze ook noemt. Ik wil graag winterbanden. Gewoon normaal. Ik word niet opgewonden van speciale velgen of iets anders, dus simpele zijn al goed. Wat raden jullie aan? Waar koop ik de velgen met banden en waar laat ik de banden verwisselen? Ik woon in regio Waalwijk- Tilburg.
Hoe deed je dat met je vorige auto, dan?
Een Tesla is ook maar gewoon een voertuig met vier wielen.
Elke goede bandenspecialist kan je dus uitstekend helpen.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Basvdpoel and FVO
Mijn vorige auto was een Citroën C1 van tien jaar oud. Die had knoopt winterbanden. Bovendien las ik ergens op het forum dat als dit niet goed gebeurt bij een tesla dat de banden dan verkeerd afgesteld staan of dat er sensoren stuk kunnen gaan. Lijkt me zonde.
 
Mijn vorige auto was een Citroën C1 van tien jaar oud. Die had knoopt winterbanden. Bovendien las ik ergens op het forum dat als dit niet goed gebeurt bij een tesla dat de banden dan verkeerd afgesteld staan of dat er sensoren stuk kunnen gaan. Lijkt me zonde.
Een Tesla is net als iedere andere auto. De auto is wat zwaarder en dat betekent een hoger aanhaalkoppel van de wielmoeren van 175 nm.
TPMS sensoren gaan alleen kapot als je met een lege band doorrijdt.
 
Tesla winterwielen en banden X
Mijn zoon gaat volgende week een nieuwe X afhalen. Hij vraagt mij advies voor een winterset 20".
Via de welbekende groupbuy kan hij voor 1.900 ex een set T-Sportsline velgen kopen. 50 euro invoerrechten, 220 euro TPMS sensoren en vier winterbanden, rond 800 euro, maken totaal een bedrag van 3.380 euro incl. BTW.
Tesla biedt 4 Slipstream 20" velgen met Pirelli Scorpion winterbanden en TPMS sensoren aan voor 3.160 euro incl. BTW.
Dat lijkt gunstiger mede omdat evt. garantie in Nederland wordt afgehandeld en er ook gelijk Tesla centercaps op zitten.
Is dit echt een gunstiger aanbieding van Tesla of zie ik iets over het hoofd?
 
Tesla winterwielen en banden X
Mijn zoon gaat volgende week een nieuwe X afhalen. Hij vraagt mij advies voor een winterset 20".
Via de welbekende groupbuy kan hij voor 1.900 ex een set T-Sportsline velgen kopen. 50 euro invoerrechten, 220 euro TPMS sensoren en vier winterbanden, rond 800 euro, maken totaal een bedrag van 3.380 euro incl. BTW.
Tesla biedt 4 Slipstream 20" velgen met Pirelli Scorpion winterbanden en TPMS sensoren aan voor 3.160 euro incl. BTW.
Dat lijkt gunstiger mede omdat evt. garantie in Nederland wordt afgehandeld en er ook gelijk Tesla centercaps op zitten.
Is dit echt een gunstiger aanbieding van Tesla of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat het grotendeels wel klopt Wim, vooropgesteld dat ik de door jou genoemde prijs van de Tesla velgen niet heb gecontroleerd. Maar de prijzen van de T-Sportsline velgen, banden en sensoren zullen inderdaad samen rond de 3200 euro uitkomen. Tesla Center caps kun je bij een SeC kopen trouwens (paar tientjes). Ik heb voor de T-Sportslines gekozen omdat ik die slipstream velgen helemaal niet mooi vind met die dikke randen aan de buitenkant, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als je geen bezwaar tegen die slipstreams hebt zou ik altijd daar voor gaan. Je voorkomt gedonder met Tesla als er iets met de wielen is, dan kunnen ze niet zeggen dat je dan maar geen aftermarket velgen had moeten nemen. Hoewel bij de aanschaf van mijn Model X de Tesla verkoper mij zelf de T-Sportslines tipte als alternatief voor die zwarte Arachnid velgen.
 
Ik denk dat het grotendeels wel klopt Wim, vooropgesteld dat ik de door jou genoemde prijs van de Tesla velgen niet heb gecontroleerd. Maar de prijzen van de T-Sportsline velgen, banden en sensoren zullen inderdaad samen rond de 3200 euro uitkomen. Tesla Center caps kun je bij een SeC kopen trouwens (paar tientjes). Ik heb voor de T-Sportslines gekozen omdat ik die slipstream velgen helemaal niet mooi vind met die dikke randen aan de buitenkant, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als je geen bezwaar tegen die slipstreams hebt zou ik altijd daar voor gaan. Je voorkomt gedonder met Tesla als er iets met de wielen is, dan kunnen ze niet zeggen dat je dan maar geen aftermarket velgen had moeten nemen. Hoewel bij de aanschaf van mijn Model X de Tesla verkoper mij zelf de T-Sportslines tipte als alternatief voor die zwarte Arachnid velgen.
Zoonlief krijgt bij zijn nieuwe X ook 20" slipstream velgen. Vind ie prima. Hij rijdt nu nog in een Ampera, tot er een mooie X voorbij kwam.
Zelf heb ik nu ook donkergrijze T-Sports velgen met winterbanden. Mooier dan de set standaard 19" Tesla velgen die ik ook nog heb liggen.
Het oog wil ook wat.
 
Ik durf mijn vraag amper te stellen, want als ik deze thread hier lees, dan krijg ik de indruk dat ik heiligschennis ga plegen. ;) Voor mij horen velgen en banden bij "de onderkant van de auto". Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed.

Maar dus... maak ik een grote fout als ik gewoon naar de Auto5 rij en hen daar vraag om winterbanden op te leggen ? Ze hebben er deze, die volgens mij passen: Goodyear Ultragrip 8 Performance 245/45 r19 102 v * xl runflat
Band Toerisme GOODYEAR ULTRAGRIP 8 PERFORMANCE 245/45 R19 102 V * XL RUNFLAT : Auto5.be

Of bega ik dan een stommiteit (bovenop de heiligschennis) ?
 
Ik durf mijn vraag amper te stellen, want als ik deze thread hier lees, dan krijg ik de indruk dat ik heiligschennis ga plegen. ;) Voor mij horen velgen en banden bij "de onderkant van de auto". Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed.

Maar dus... maak ik een grote fout als ik gewoon naar de Auto5 rij en hen daar vraag om winterbanden op te leggen ? Ze hebben er deze, die volgens mij passen: Goodyear Ultragrip 8 Performance 245/45 r19 102 v * xl runflat
Band Toerisme GOODYEAR ULTRAGRIP 8 PERFORMANCE 245/45 R19 102 V * XL RUNFLAT : Auto5.be

Of bega ik dan een stommiteit (bovenop de heiligschennis) ?
Je maakt -uiteraard- geen grote fout als je deze A-merk banden met de correcte specificaties op je auto legt.
Anders gezegd, als deze banden niet geschikt zouden zijn voor je Tesla Model S, voor welke auto zouden ze dan wel geschikt zijn? Ze komen immers met duizenden tegelijk uit de fabriek en moeten toch ergens blijven.
 
Na lezen van een aantal verschillende tests, kwam deze band gemiddeld als het beste naar voren:

245/45R19 102V CONTINENTAL wintercontact ts 850 p xl fr

Ook meteen het duurste natuurlijk :( Maar goed, voor 1190,- (in de BTW) inclusief montage en opslag zomerbanden, toch maar gedaan.
 
Licht eraan welke Test je leest ;) en waar op een band gewaardeerd is.

Klopt natuurlijk, daarom nam ik het gemiddelde. Ik heb zelf gekeken naar performance op Droog, nat en sneeuw. Wat hij op ijs doet maakt me niet uit. Met ijzel blijf ik lekker warm binnen. Ik heb niks aan een geweldige sneeuwband als het op nat niet goed genoeg is (Vredenstein).

Het blijft persoonlijk natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Zou alleen geen Runflat banden nemen. Maar dat is persoonlijk. Sommige zeggen dat de banden tijdens het rijden behoorlijk hard aanvoelen.

Ik heb nu runflat (winter) banden er op (19" velgen) en vind het juist een verademing dat ze wat "stugger" zijn dan normale banden, voor mijn gevoel zwabberen ze veel minder dan de standaard 19" banden en benaderen ze ietsjes meer het karakter van een sportievere 20/21" band.
Het is maar net wat je voorkeur heeft :)
 
Ik heb bij Euromasters mat zwarte velgen besteld met sensoren en banden.

Wat is jullie advies Qua winterband?

Pirelli sottozero runflat
Vredestein Wintrac extreme
Michelin Alpin pa4.


Vredestein heeft weinig grip op nat wegdek volgens de site. Valt denk ik af

Graag jullie input.

René.