Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heb vanmorgen net een winterset besteld bij Karelsen in Soest. Uiteindelijk gekozen voor een mat zwarte Brock velg van 20". Had de optie ook om 21" op mijn Turbines te leggen, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor een velgen wissel. Qua maat scheelt het niet superveel, breedte is gelijk, alleen wang wat hoger 245/35 vs 245/40 (Vredestein Wintertrac Xtreme)
Mooie keus !!
 
Voor mijn winterbanden ben ik er bijna uit:
- Karelsen Soest
- 19 inch Pirelli

Maar qua velg weet ik het niet: op dit forum ook posts gezien van mensen die problemen kregen en door Tesla niet geholpen werden omdat er 'andere' velgen opzaten.

Neig daarom naar de Tesla variant, al zijn er mooiere op de markt.

Alle adviezen worden in dank aanvaard ;)
 
Voor mijn winterbanden ben ik er bijna uit:
- Karelsen Soest
- 19 inch Pirelli

Maar qua velg weet ik het niet: op dit forum ook posts gezien van mensen die problemen kregen en door Tesla niet geholpen werden omdat er 'andere' velgen opzaten.

Neig daarom naar de Tesla variant, al zijn er mooiere op de markt.

Alle adviezen worden in dank aanvaard ;)
Aangezien euromasters door tesla wordt ingezet voor de bandenwissel heb ik daar mijn velgen en banden gekocht.

Velgen en banden, mits geschikt, hebben geen enkele relevante invloed op garantie van de auto. Ik ben erg benieuwd naar de argumentatie van tesla in die gevallen.
 
Aangezien euromasters door tesla wordt ingezet voor de bandenwissel heb ik daar mijn velgen en banden gekocht.

Velgen en banden, mits geschikt, hebben geen enkele relevante invloed op garantie van de auto. Ik ben erg benieuwd naar de argumentatie van tesla in die gevallen.


Dat ligt er een beetje aan. Al erg vaak gelezen dat mensen problemen hadden met krom trekkende remschijven. Dat bleek uiteindelijk door de combinatie velg en auto te komen. Dan kan je fluiten naar courtesy vanuit hen... dus kan wel degelijk invloed hebben
 
Dat ligt er een beetje aan. Al erg vaak gelezen dat mensen problemen hadden met krom trekkende remschijven. Dat bleek uiteindelijk door de combinatie velg en auto te komen. Dan kan je fluiten naar courtesy vanuit hen... dus kan wel degelijk invloed hebben
Waren daar dan aanwijzigen / bewijzen voor? Het lijkt mij eigenlijk onmogelijk. Ook heb ik minstens 250.000km gereden met de rode Tesla met aftermarket-velgen en nooit enig probleem met remschijven gehad...
 
  • Like
Reactions: Superendo
8A079616-36E7-43F7-AA86-AB82C54C73BD.jpeg


Is dit de juiste manier om een model X op te krikken voor bandenwissel?
Edit: wielwissel.
 
Waren daar dan aanwijzigen / bewijzen voor? Het lijkt mij eigenlijk onmogelijk. Ook heb ik minstens 250.000km gereden met de rode Tesla met aftermarket-velgen en nooit enig probleem met remschijven gehad...

Ja in dit geval wel. In 150.000km 5 keer nieuwe remschijven en blokken geplaatst. Dit omdat ze continu krom trokken. Het bleek dat de after market velgen in dit geval de warmte niet goed kwijt konden en de temperatuur van de schijven dus veel hoger was. Dat was het probleem.
 
Ja in dit geval wel. In 150.000km 5 keer nieuwe remschijven en blokken geplaatst. Dit omdat ze continu krom trokken. Het bleek dat de after market velgen in dit geval de warmte niet goed kwijt konden en de temperatuur van de schijven dus veel hoger was. Dat was het probleem.

Na denk 35K a alle 4 schijven krom en vervangen onder garantie. Was met de 19" Tesla Slipstream velgen...
Dan maar voor de zekerheid de 21" Arachnids geplaatst;)
 
Ik vond het ook een beetje vreemd. Maar goed, was al blij dat ze hem niet op het batterypack hadden gezet.
Dit was bij Euromaster vandaag. Andere vestiging dan vorige keer. Heb van te voren gevraagd of ze ervaring hebben met Tesla’s.

Ik heb deze vraag ook al bij meerdere banden(wissel) bedrijven gesteld. Altijd is het antwoord: "Ja hoor, we hebben regelmatig Tesla's voorzien van nieuwe wielen / banden". Echter schijnen ze (bijna) nooit het juiste aandraaimoment te weten voor de Tesla wielen, namelijk 175 Nm.
 
Heb een beslissing genomen voor mijn winterset, heb een set Arachnid 21 inch velgen gekocht maar deze zijn zilver metallic.
Nu wil ik deze complete set ook in de antracietgrijze kleur laten spuiten zoals ook mijn 21 inch Turbine velgen zijn.
Nu heb ik via Tesla Nederland geprobeerd achter dit kleurnummer te komen, maar dit is helaas niet bekent bij ze.

Wie kan mij helpen aan het juiste kleurnummer?
 

Attachments

  • IMG_5068.jpg
    IMG_5068.jpg
    585.9 KB · Views: 55
Heb een beslissing genomen voor mijn winterset, heb een set Arachnid 21 inch velgen gekocht maar deze zijn zilver metallic.
Nu wil ik deze complete set ook in de antracietgrijze kleur laten spuiten zoals ook mijn 21 inch Turbine velgen zijn.
Nu heb ik via Tesla Nederland geprobeerd achter dit kleurnummer te komen, maar dit is helaas niet bekent bij ze.

Wie kan mij helpen aan het juiste kleurnummer?
Dat is 9000000-W2-A Sonic Carbon.