Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De betreffende Tesla medewerker praat poep.

Je kunt het beste twee Tesla's hebben. Voor elk seizoen één, uitgerust met het juiste bandentype. Hoef je ook maar op één exemplaar het winterpakket te bestellen.
Ha, dat is precies wat ik doe! En voor het geval beide auto’s er mee uitscheiden houd ik de oude S ook nog aan. Je weet maar nooit!

49BB71C3-C80C-4D9F-BDBB-0565F6B32807.jpeg
 
Ik wil eigenlijk de set velgen met winterbanden van mijn classic op mijn nieuwe auto gebruiken. Waar haal ik dan het eenvoudigst vier bandenspanningssensoren geschikt voor het nieuwe model vandaan? Het zal vast al ergens staan maar ik kan het even niet vinden.
Gewoon bij Tesla. Ze zijn daar niet duur
En als dat te ver weg is, vraag je lokale bandenspecialist gewoon eens. Die heeft doorgaans universele/programmeerbare sensoren op voorraad liggen en iemand moet toch die sensoren op je wielen monteren.

Die programmeerbare hebben trouwens een klein voordeel (buiten de lagere prijs); de bandenman kopieert de identificaties van de sensoren uit je zomerbanden naar de nieuwe sensoren. Je auto hoeft dus niet de nieuwe sensoren in te leren. Die denkt gewoon dat de zomerwielen er nog op zitten...
 
42 euro per stuk? Weet iemand wat de originele bij Tesla kosten?
€ 57,85 per stuk!

Twee weken had onze Classic S een hele reeks serieus klinkende foutmeldingen (o.a. Geen ABS, geen esp, geen stuurbekrachtiging, enz.).

Na diagnose bij Tesla bleek dat de oorzaak een fout in de Tpms module was. Die is vervangen voor een exemplaar van de nieuwe generatie, met als bijkomend voordeel dat nu ook in de Classic de spanning per band wordt weergegeven. Er moesten dus wel 4 nieuwe tpms sensoren in.

Totale kosten € 800 incl.

Het enkel vervangen vervangen van de oude unit door een nieuw exemplaar van het oude type zou overigens duurder zijn geweest, ruim € 1000!
 
€ 57,85 per stuk!

Twee weken had onze Classic S een hele reeks serieus klinkende foutmeldingen (o.a. Geen ABS, geen esp, geen stuurbekrachtiging, enz.).

Na diagnose bij Tesla bleek dat de oorzaak een fout in de Tpms module was. Die is vervangen voor een exemplaar van de nieuwe generatie, met als bijkomend voordeel dat nu ook in de Classic de spanning per band wordt weergegeven. Er moesten dus wel 4 nieuwe tpms sensoren in.

Totale kosten € 800 incl.

Het enkel vervangen vervangen van de oude unit door een nieuw exemplaar van het oude type zou overigens duurder zijn geweest, ruim € 1000!
4x57 euro is toch geen 800 euro wat is er nog meer vervangen dan ?
 
Ik lees dat er vaak schade aan velgen gereden wordt. Nu rij ik met mijn Discovery 3 ook op 19" velgen maar dan met bandenmaat 255 55 19. Ietje breder en hoger en ik raak niet zo vaak een stoeprand met de velg. Zouden deze banden onder een MS passen?
Ik heb namelijk een bijna nieuw setje winterbanden.
 
Ik lees dat er vaak schade aan velgen gereden wordt. Nu rij ik met mijn Discovery 3 ook op 19" velgen maar dan met bandenmaat 255 55 19. Ietje breder en hoger en ik raak niet zo vaak een stoeprand met de velg. Zouden deze banden onder een MS passen?
Ik heb namelijk een bijna nieuw setje winterbanden.
TECHNIEK - BANDENMAAT / TELLERAFWIJKING

Hier kan je precies het verschil uitrekenen. Het lijkt me geen goede match.
 
TECHNIEK - BANDENMAAT / TELLERAFWIJKING

Hier kan je precies het verschil uitrekenen. Het lijkt me geen goede match.

Dat de band 6 cm hoger is en 1 cm breder had ik al uitgerekend. Dat er een afwijking in de snelheidsmeter zit had ik ook al verwacht. De banden onder mijn gele Laro hiernaast zijn ook ietsje groter dan standaard.
Mijn vraag is eigenlijk: Past het en is het al gedaan?
Is er genoeg ruimte in de wielkasten bij inveren en sturen?

Ik heb ook nog een setje Goodyear Wrangler MT in dezelfde maat, maar ik denk dat dat een verkeerde keuze is.:)
 
Dat de band 6 cm hoger is en 1 cm breder had ik al uitgerekend. Dat er een afwijking in de snelheidsmeter zit had ik ook al verwacht. De banden onder mijn gele Laro hiernaast zijn ook ietsje groter dan standaard.
Mijn vraag is eigenlijk: Past het en is het al gedaan?
Is er genoeg ruimte in de wielkasten bij inveren en sturen?

Ik heb ook nog een setje Goodyear Wrangler MT in dezelfde maat, maar ik denk dat dat een verkeerde keuze is.:)
Draai je stuur naar rechts zou ik zeggen en meet of er meer of minder dan 3 cm ruimte is tussen het uiterste punt van je band en de wielkast. Dit is nog zonder inveren.

Zonder gekheid, 8,5% afwijking zou voor mij te gek zijn. Qua teller afwijking en ook qua ruimte.

Die Wranglers zou wel passen onder de model X off-road die een tijdje geleden is gepresenteerd ;-)
Hier in Portugal zijn de Cooper STs vooral populair voor off-road.
 
Wie wil er met me meedenken over winterbanden en de overgang naar Model 3.
Ik heb een model S met standaard banden 245/45/19.
Ik rij niet veel en voor het Nederlandse weer zou ik geen winterbanden kopen.
Maar ik ga twee keer naar Frankrijk wintersporten en daarvoor wil ik winterbanden kopen.
De MS wordt volgend jaar vervangen door een model 3 (die S is veel te groot voor ons tweeën).
Ik denk over het volgende:
Ik koop winterbanden voor de M3 en zet die voor de wintersport op de MS.
Volgens de vergelijker is de diameter 4,9% kleiner dan het hoort.
Ik zie weinig problemen, behalve dat de auto 3 cm lager staat. (geen luchtvering).
Zijn er andere overwegingen?

upload_2018-11-14_12-6-58.png