Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Toch zal ik NOOIT meer wielen met een pasring kopen. Je auto rijdt nooit meer perfect. Niet op een Mercedes, niet op een BMW, niet op een Tesla...
Dit broodje aap verhaal duikt hier regelmatig op. Jammer.
Velgen zoals op de Tesla centreren namelijk niet op het naafgat, maar op de vijf wielbouten. De pasring heeft alleen een functie tijdens de montage.
Een minder goede vormfactor vind je natuurlijk vaker onder after market velgen dan onder OEM velgen, maar dat ligt dus niet aan de pasringen om het naafgat op te vullen. M.a.w. er is wel een correlatie, maar geen causaliteit.

Alle respect overigens voor eventuele puristen, hoor. Tot aan hen die naar de merkdealer gaan om de origineel voorgeschreven ruitenwisservloeistof aan te schaffen. Puntje van het wielnaaflogo naar het ventiel laten wijzen? Prima, toch? Maar niet op basis van goed bedoelde misvattingen.
 
Iemand interesse in mijn wintervelgen? Brocks B32, er zitten nog winterbanden op maar die kunnen niet meer door als winterband (4,5mm).

Ik heb de auto waar ze op horen niet meer dus over de prijs worden we het zeker eens ;)

573c9f0c5359fb4929f289398bb0ae08.jpg
 
Heb ze wel eens in het echt gezien die Rial's maar vind de tsportline's toch mooier (en details zoals centercap die overgezet kan worden, geen pasring nodig etc). Prijs wel echt superscherp overigens, dat ze het daarvoor kunnen maken....

Smaken verschillen uiteraard... ik heb zo'n setje Rial Lugano 19" en er inmiddels zo'n 80.000km op gereden. Ik vind de Rials juist mooier dan de tsportlines... net als de 21" velgen die Tesla zelf levert hebben deze Rials de spaken gelijk verdeeld over de cirkel...
 
Toch zal ik NOOIT meer wielen met een pasring kopen. Je auto rijdt nooit meer perfect. Niet op een Mercedes, niet op een BMW, niet op een Tesla.
Als echt comfortabel rijden je lief is, je naar een echte uitlijner gaat om dat te bereiken, koop je wielen die echt passen.
Weet van mezelf dat perfectionisme een handicap is ;-), wilde je/jullietoch waarschuwen.

Dit merk heeft velgen speciaal en alleen voor de model S ontwikkeld dus ik denk wel dat het in orde is.
 
Dit broodje aap verhaal duikt hier regelmatig op. Jammer.
Velgen zoals op de Tesla centreren namelijk niet op het naafgat, maar op de vijf wielbouten. De pasring heeft alleen een functie tijdens de montage.
Een minder goede vormfactor vind je natuurlijk vaker onder after market velgen dan onder OEM velgen, maar dat ligt dus niet aan de pasringen om het naafgat op te vullen. M.a.w. er is wel een correlatie, maar geen causaliteit.

Alle respect overigens voor eventuele puristen, hoor. Tot aan hen die naar de merkdealer gaan om de origineel voorgeschreven ruitenwisservloeistof aan te schaffen. Puntje van het wielnaaflogo naar het ventiel laten wijzen? Prima, toch? Maar niet op basis van goed bedoelde misvattingen.

Inderdaad, voor zowel winter als zomer heb ik after market velgen, en geen problemen what so ever...
 
Vraagje: wat zijn de nadelen van het omleggen van winter-/zomerbanden op de (originele) velgenset (19"), dus geen extra velgenset voor de winterbanden ?
2x per jaar uurloon voor eraf halen, erop leggen en opnieuw balanceren. Zowel van de bandenman als van jezelf/personeel. Opslag maakt niet uit.

Kostentechnisch waarschijnlijk het beste, want zo doen de leasemaatschappijen het ook. Ik niet voor mijn auto's van de zaak, want de uren van mijn mensen besteed ik liever aan klanten.
 
Vandaag (gister) een leeglopende linkerachterband, met de compressor opgepompt en kon weer een tijdje rijden. Maar meteen Kwikfit opgezocht welke vlakbij was. Zij hebben hem eraf gehaald, gerepareerd (incl Alloygator), gebalanceerd en weer onder de auto gezet. Ze vragen je er bij en laten dan zien dat alle vijf bouten aangedraaid zijn. Dus ik vraag welke nM gebruiken jullie? 175 was het antwoord! :) Ben vergeten te vragen welke luchtdruk ze erin doen, maar dat kan ik zo na meten.
Maar dan komt de rekening: €10,-
Ik kon het niet geloven en ze vertelde dat het eerst €24,95 was, maar dat ze tegenwoordig maar €10,- rekenen. Ik begrijp al niet hoe ze het voor €24,95 kunnen doen, want ze zijn een half uur bezig. Maar voor €10 is het gewoon onmogelijk. Zouden de monteurs bij Kwikfit ook €130 pu kosten? ;)
Overigens was ik zo geschrokken van het bedrag dat ik met mijn privé pas heb betaald. Hopelijk kan ik het toch nog zakelijk inboeken. ;)
 
Vandaag (gister) een leeglopende linkerachterband, met de compressor opgepompt en kon weer een tijdje rijden. Maar meteen Kwikfit opgezocht welke vlakbij was. Zij hebben hem eraf gehaald, gerepareerd (incl Alloygator), gebalanceerd en weer onder de auto gezet. Ze vragen je er bij en laten dan zien dat alle vijf bouten aangedraaid zijn. Dus ik vraag welke nM gebruiken jullie? 175 was het antwoord! :) Ben vergeten te vragen welke luchtdruk ze erin doen, maar dat kan ik zo na meten.
Maar dan komt de rekening: €10,-
Ik kon het niet geloven en ze vertelde dat het eerst €24,95 was, maar dat ze tegenwoordig maar €10,- rekenen. Ik begrijp al niet hoe ze het voor €24,95 kunnen doen, want ze zijn een half uur bezig. Maar voor €10 is het gewoon onmogelijk. Zouden de monteurs bij Kwikfit ook €130 pu kosten? ;)
Overigens was ik zo geschrokken van het bedrag dat ik met mijn privé pas heb betaald. Hopelijk kan ik het toch nog zakelijk inboeken. ;)
ik had enkele weken ook een leeglopende achterband ik heb Tesla gebeld binnen half uurtje stond er een monteur voor de deur met een vervangend wiel (exact dezelfde) en nam mijn wiel mee naar DenHaag. Daar vertelde ze mij dat je banden waar 420pk op staan niet moet repareren, ik was redelijk toe aan nieuwe dus heb ik beide achterbanden laten vervangen, wel duur grapje trouwens.
 
ik had enkele weken ook een leeglopende achterband ik heb Tesla gebeld binnen half uurtje stond er een monteur voor de deur met een vervangend wiel (exact dezelfde) en nam mijn wiel mee naar DenHaag. Daar vertelde ze mij dat je banden waar 420pk op staan niet moet repareren, ik was redelijk toe aan nieuwe dus heb ik beide achterbanden laten vervangen, wel duur grapje trouwens.

Begrijpelijk dat ze dat zeggen met hun prijzen. ;)
Maar aangezien ik net nieuwe achterbanden heb, ben ik er blij mee dat ze het hebben kunnen repareren.
 
ik had enkele weken ook een leeglopende achterband ik heb Tesla gebeld binnen half uurtje stond er een monteur voor de deur met een vervangend wiel (exact dezelfde) en nam mijn wiel mee naar DenHaag. Daar vertelde ze mij dat je banden waar 420pk op staan niet moet repareren, ik was redelijk toe aan nieuwe dus heb ik beide achterbanden laten vervangen, wel duur grapje trouwens.

Repareren is prop inschieten en verlijmen aan de binnenkant. Kan absoluut geen kwaad. Als er meer schade is dan een spijker / schroefgat in het loopvlak dan is er niets meer te repareren en moet je vervangen idd.