Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De Pirelli's kan ik via mijn "banden man" kopen voor 270,- per stuk (incl btw en montage)
Is dat een goede prijs?



ik dacht gewoon die Pirelli die Tesla verkoopt maar zelf door mijn bandenman er te laten opleggen. Die zijn nu uitverkocht bij zijn reguliere leverancier en hij stelt als alternatief de Bridgestone Blizzak LM-32 voor. Iemand ervaring met deze band ? Als ik puur afga op het bandenlabel lijkt me dat hij toch een stuk minder grip heeft op een nat wegdek dan de Pirelli
 
Bij mij was het 916 voor alle vier (incl btw en montage), door de sneeuwval in Duitsland is het allemaal sneller uitverkocht en pak ik er naast. hij moet nu uitwijken naar een andere leverancier en dan komt het op net geen 250 per stuk (ook alles incl)


Thanks, niet heel goedkoop dus.. maar ook geen gigantisch verschil.

- - - Updated - - -

wit1.JPG
Wit2.jpg


Gezien op Facebook... Wat vinden jullie hiervan?
Wit op wit.

Ik vind het zeker wat hebben. Maar of ik het zou durven?

"Had my wheels painted "pearl white" to match the body. Vintage pre-autopilot 2012 Model S."
 
Als ik het goed heb is dit de ideale bandenmaat voor 19 inch?
- 255/45/19 achteraan
- 245/45/19 vooraan

Kan 4x de maat vooraan ook gewoon?

Waaraan moet de afmeting van de velg dan voldoen?

Vooraan 255 loopt aan in de wielkasten. Soms lukt het met een föhn het kunststof van de wielbak iets te vervormen waardoor het net past. Vaak lukt het ook niet.
245 voor en 255 achter lukt wel.
 
Waarom niet gewoon 245 rondom (de aanbevolen standaardmaat)?
Kun je ook nog eens banden roteren.

Als je 255 gebruikt, heb je iets meer rubber tussen je velgrand en een mogelijke stoeprand zodat je minder risico op beschadigingen hebt.
Dat is voor mij de reden om voor achter toch voor 255 te gaan aangezien mijn aftermarket velgen 8,5J zijn, dus heeft een iets bredere band de voorkeur.
Standaard levert Tesla 8,0J brede velgen en dan kan het goed met 245 rondom waardoor het schaderisico beperkt blijft.