Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
A propos koordlagen, ik dacht inderdaad in de beschadiging wat wit te zien. Dan is het foute boel.
Zowel voor de APK als voor je eigen veiligheid. Of je nu een scheurneus bent (verzwakte plek) of juist niet (oxidatie van binnenwerk o.d.d.).
Er zit natuurlijk heel veel tolerantie in de veiligheid van banden en elke tweedehandsautohandelaar spuit hier zonder schroom wat lijm in
en niemand zal het ooit weten. Maar jij weet het wel en handelt daar hopelijk naar.
(Ik zou er nog wel een reservewiel mee durven maken, i.c.m. met een BMW velg van de sloop, bijvoorbeeld. Maar dat is niet gebruikelijk onder Model S eigenaren.)
 
Het SeC Aartselaar beveelt me Michelin Super Pilot Sport aan om het zwalpen van mijn wagen te verhelpen. Aangezien dit een zéér sleetgevoelige band is, dacht ik om voor Michelin Primacy 3 (102 Y) te gaan. Die blijkt ook een B-quotering voor het verbruik te hebben.
Iemand aanbevelingen?

Alvast bedankt!
 
Het SeC Aartselaar beveelt me Michelin Super Pilot Sport aan om het zwalpen van mijn wagen te verhelpen. Aangezien dit een zéér sleetgevoelige band is, dacht ik om voor Michelin Primacy 3 (102 Y) te gaan. Die blijkt ook een B-quotering voor het verbruik te hebben.
Iemand aanbevelingen?

Alvast bedankt!
Welke maat banden gaat dit dan over?
De genoemde banden zijn niet in dezelfde maten te krijgen, namelijk.
 
Heeft er iemand ervaringen met Bandenleader.be?
Alvast bedankt!

Wel... ik heb voor mijn ICE bij bandenleader besteld.
De prijs van de banden was ongeveerd de helft van de prijs die BMW rekende.

De order had 2 voorbanden 245 en 2 achterbanden 275.
Een dag later krijg ik de melding dat de voorbanden geannuleerd - geen stock - zijn en dat ik mijn geld terug krijg.
Binnen de 30 min reageer ik dat de andere banden dan ook niet meer hoeven.
Blijkbaar ging het al niet meer want de banden waren al verzonden en ik moest dan 25€ per band betalen voor de weigering.

Grappig genoeg duurde het nog 2 dagen voor ze echt verzonden waren.
Ik heb ze dan aanvaard.

De melding dat mijn terugbetaling van de geannuleerde bestelling binnen de 3 dagen zou gebeuren was ook niet juist. (729€)
Na anderhalve week stond het geld nog niet op mijn rekening. Toen ik daarvoor mailde zei hij eerst dat het gestort was. Toen ik dan om een bewijs vroeg kreeg in plots een mail van een andere dame:

Geachte,

Om uw terugbetaling te kunnen doen heeft onze boekhoudingsdienst uw BIC en IBAN codes (SWIFT code) nodig.

Kunt u die doorsturen?

Zodra dat we die nummers hebben zullen uw storting doen, u zal het binnen de 3 werkdagen op uw rekening ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Marie



En pas dan stond er enkele dagen later het bedrag op mijn rekening.
Veel fuzz door een - voor mij - slecht opgezette organisatie.

Aangezien hun prijzen wel goed zijn raad ik aan om die af te drukken en om zo bij je lokale bandenboer een prijs te vragen.
Ik betaal met de glimlach 4x 10€ meer.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ and Ivo-G
Welke maat banden gaat dit dan over?
De genoemde banden zijn niet in dezelfde maten te krijgen, namelijk.
Inderdaad, je hebt gelijk. Dan zal het de Pilot sport 3 zijn dan? De Pilot Super Sport is niet verkrijgbaar in 245/45 wel in 245/40.
upload_2016-4-4_12-29-48.png
 
Het SeC Aartselaar beveelt me Michelin Super Pilot Sport aan om het zwalpen van mijn wagen te verhelpen. Aangezien dit een zéér sleetgevoelige band is, dacht ik om voor Michelin Primacy 3 (102 Y) te gaan. Die blijkt ook een B-quotering voor het verbruik te hebben.
Ik rij nu met 21" Michelin Super Pilot Sport banden. Inderdaad rijden deze banden als op rails. Wel heb mijn vraagtekens bij het geluid.
Vanaf 100 km/u tot 105 km/u komt er een hoge zoomtoon in de auto. Dit was niet met de 19" velgen/banden.
Momenteel staat mijn S bij Tesla om gekraste ruiten te vervangen. Ik heb gevraagd of ze er even mee willen rijden om bij 103 km/u het geluid te beoordelen.
 
Geen enkele, ik heb 20" zomervelgen met Pilot Super Sport.
ROF of niet is een persoonlijke keuze, waarin volgens mij geen goed of fout bestaat.
ROF is doorgaans minder comfortabel, maar soms zuiniger. En mocht je ooit lek rijden in het midden van de nacht in Nergenshuizen, dan ben je erg blij met je ROF banden. :(
 
Ik rij nu met 21" Michelin Super Pilot Sport banden. Inderdaad rijden deze banden als op rails. Wel heb mijn vraagtekens bij het geluid.
Vanaf 100 km/u tot 105 km/u komt er een hoge zoomtoon in de auto. Dit was niet met de 19" velgen/banden.
Momenteel staat mijn S bij Tesla om gekraste ruiten te vervangen. Ik heb gevraagd of ze er even mee willen rijden om bij 103 km/u het geluid te beoordelen.
Vandaag heeft Tesla geluidsmetingen gedaan bij mijn auto. Daaruit blijkt dat de hoge toon bij de banden vandaan komt. Tesla stelt voor om de Michelin Pilot Super Sport te vervangen door Continentals. Deze hebben volgens Tesla een extra laag die dit soort hoge geluiden voorkomt. Ik ga nog even experimenteren met drukverschillen.
Wees dus gewaarschuwd, Michelin Pilot Super Sport banden op 21" rijden fantastisch maar maar maken rond 100 km/u een hinderlijke zoemtoon.