Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb op m'n 1e Tesla ook Mille Miglia winter velgen gehad. Werkte probleemloos. Ook Tesla deed niet moeilijk omdat ze in die tijd sowieso geen winterbanden en velgen konden leveren, nov/2013. Ik heb deze een jaar later doorverkocht omdat ik de T-sporstline mooier vond. Zijn ook aftermaket, ook probleemloos en ook geen opmerkingen van Tesla. De meeste problemen die er zijn hebben niets met de velgen te maken. Twijfel jij of Tesla daaraan dan monteer je de originele velgen en kijk je of het probleem zich dan ook voordoet.

Ik vind dat Tesla geen mooie 19"velgen aanbied dus die vallen voor mij af. We moeten niet doen alsof dit hogere wiskunde is voor een Tesla. 'T is maar een auto:rolleyes: met een paar 100pk, daar zijn er wel meer van... De passing is uiteraard wel van groot belang.

Welk Merk en type winterbanden rijd jij ?
 
Op de Mille Miglia had ik de Bridgestone Blizzak's LM32 omdat deze destijds als zeer goed uit de test kwamen. Het verbruik waar ik vroeger nooit op lette viel me in de Tesla toch wel tegen. Maarten heeft toen een vergelijkende test georganiseerd waar ik als winnaar uit kwam.... Ik had het hoogste verbruik.:oops:.

Op m'n huidige Tsportsline winterset heb ik achter Michelin PA4 in de maat 255/45-19 en voor de Dunlop Winter Sport 3D in de maat 245/45-19 omdat de Michelin's voor aanliepen:rolleyes: en toen niet leverbaar waren in 245. Nu zou ik ook voor voor Michelin gaan omdat ze nu wel leverbaar zijn. Heb geen spijt van 255 achter.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: PascalH
Op de Mille Miglia had ik de Bridgestone Blizzak's LM32 omdat deze destijds als zeer goed uit de test kwamen. Het verbruik waar ik vroeger nooit op lette viel me in de Tesla toch wel tegen. Maarten heeft toen een vergelijkende test georganiseerd waar ik als winnaar uit kwam.... Ik had het hoogste verbruik.:oops:.

Op m'n huidige Tsportsline winterset heb ik achter Michelin PA4 in de maat 255/45-19 en voor de Dunlop Winter Sport 3D in de maat 245/45-19 omdat de Michelin's voor aanliepen:rolleyes: en toen niet leverbaar waren in 245. Nu zou ik ook voor voor Michelin gaan omdat ze nu wel leverbaar zijn. Heb geen spijt van 255 achter.

Dankjewel !

255 achter had ik nog niet over nagedacht. Behalve dat het beters smoelt, ervaar je het ook als beter?

Ik heb even wat testen opgezocht: (kiezen wordt er niet makkelijker op)

ADAC Test 2016 Winterreifen 225/45R17

https://www.tcs.ch/de/assets/testbe...287-tcs-winterreifentest-2016-225-45-R17H.pdf
 

Attachments

  • ABAL16_11_052-056_TEST_WINTERREIFEN.pdf
    742.4 KB · Views: 68
Tja, voor bijna elke gewenste uitslag is wel een test te vinden... Jammer dat de Michelin niet bij de ADAC test is meegenomen. Doet t vaak goed.
Winterreifen-Test im Format 225/40 R 18 V: Reifentest-Ergebnis für Michelin Pilot Alpin PA 4
Testbericht über 7 Winterreifen für Geschwindigkeiten bis 270 km/h in sport auto 11/2015

Gevoel op winterbanden is heel anders dan op zomerbanden. Zeker als je ook nog gaat van 21" naar 19" Ik voel duidelijk verschil in stuurprecisie(-) maar ook in comfort(+) en geluid(+). De bredere achterbanden is vooral een keuze ter bescherming van de velgen. Op de 21" lijken stoepranden wel een magneet. Verbaas me nog steeds dat daar de velg lijkt uit te steken ipv de band.
 
Tja, voor bijna elke gewenste uitslag is wel een test te vinden... Jammer dat de Michelin niet bij de ADAC test is meegenomen. Doet t vaak goed.
Winterreifen-Test im Format 225/40 R 18 V: Reifentest-Ergebnis für Michelin Pilot Alpin PA 4
Testbericht über 7 Winterreifen für Geschwindigkeiten bis 270 km/h in sport auto 11/2015

Gevoel op winterbanden is heel anders dan op zomerbanden. Zeker als je ook nog gaat van 21" naar 19" Ik voel duidelijk verschil in stuurprecisie(-) maar ook in comfort(+) en geluid(+). De bredere achterbanden is vooral een keuze ter bescherming van de velgen. Op de 21" lijken stoepranden wel een magneet. Verbaas me nog steeds dat daar de velg lijkt uit te steken ipv de band.

Bandenvoorkeur blijft persoonlijk, maar voor ondergetekende: Michelin Pilot Alpin PA4. Ze liggen al voor me klaar. Zodra het weer echt omslaat, gaan ze eronder.


Dank heren!
Ik heb de standaard zomer velgen van Tesl 19inch ook met Michelin, misschien volgend jaar eens kijken naar 20" Tsportsline

Ik ga voor de winter ook voor Michelin Michelin Pilot Alpin PA 4 245/45/ R19 102W XL
Twijfel over wel alle 4 245 breed, of achter 255...
 
Dank heren!
Ik heb de standaard zomer velgen van Tesl 19inch ook met Michelin, misschien volgend jaar eens kijken naar 20" Tsportsline

Ik ga voor de winter ook voor Michelin Michelin Pilot Alpin PA 4 245/45/ R19 102W XL
Twijfel over wel alle 4 245 breed, of achter 255...

Ik heb bij de winterbanden achter (wel andere velgen dan die van Tesla) 275/40/r20, Sottozero 2.
Rijdt prima, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Is met die maten wel een wat minder courante band.
 
  • Like
Reactions: PascalH
Ik wil 19 inch wintervelgen voor mijn rode MS. Liefst donkergrijs of zwart. Tesla heeft dit niet en ik wil ze gewoon bij de lokale bandenboer kunnen laten monteren en opslaan. Wie is er happy met zn aftermarket donkere velgen op zijn MS? Ben benieuwd naar plaatjes van niet standaard velgen en een heel standaardmaatje. Wie wil een plaatje en merk/type delen?
 
IMG_0447.JPG
IMG_6893.JPG
IMG_7223.JPG
IMG_4133.JPG
IMG_0731.JPG
U vraagt:)
IMG_6893.JPG
IMG_7223.JPG
IMG_4133.JPG
IMG_0731.JPG
 
  • Like
Reactions: FrankNL