Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
175? Zeker weten?

175 ja, staat toch zo in de handleiding.
Had mij enkele weken voordien reeds een momentsleutel , een 21mm dop , een krikje en een 12v bandenopblaasapparaatje aangeschaft bij Auto5.
Alles samen nog geen 100 euro.

Vanaf nu verwissel ik steeds mijn banden thuis.
Als alles klaarligt slechts 1 uurtje werk.
Geen afspraken meer maken en wachten in de kou bij de bandenboer.
En wissel uitvoeren wanneer het jou zelf uitkomt.
 
175 ja, staat toch zo in de handleiding.
Had mij enkele weken voordien reeds een momentsleutel , een 21mm dop , een krikje en een 12v bandenopblaasapparaatje aangeschaft bij Auto5.
Alles samen nog geen 100 euro.

Vanaf nu verwissel ik steeds mijn banden thuis.
Als alles klaarligt slechts 1 uurtje werk.
Geen afspraken meer maken en wachten in de kou bij de bandenboer.
En wissel uitvoeren wanneer het jou zelf uitkomt.
Top!

Heb ik meteen een lijstje voor de sint
 
  • Like
Reactions: BartJ
Om even terug te komen op mijn Vredestein verhaal van een paar pagina's terug:

De Model S die zo'n raar rijgedrag vertoonde na de bandenwissel is bij Tesla geweest. Daar heeft een monteur meegereden en zijn conclusie was ook dat de auto gevaarlijk reed. De volgende ochtend hebben ze een testrit met een set wielen van Tesla gemaakt en geconstateerd dat er niets vreemds aan de hand was met de auto. Vervolgens ga ik de auto ophalen en op miraculeuze wijze blijkt de auto weer normaal te rijden... Geen idee wat er nou aan de hand is geweest.

Verder hebben we inmiddels op alle auto's de Vredestein banden en lijken deze na de eerste 100 km ingereden en rijden ze prima.
 
Bij mijn S gaan er zo 275 mm Vredestein Wintracs achter op.
De Pirelli Sottozero's aan de voorzijde zijn nog niet versleten.
Had gelezen dat sommige websitebeheerder aangeven dat de slijtvasters van de Pirelli's niet optimaal is, maar dat lijkt bij mij toch echt anders.
Alleen 'verse' 275 mm Sottozero's vinden bleek toch wat lastig.