Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Na een upgrade tot TPMS Gen2 (Continental systeem) op mijn oude classiek TMS, verkoop ik 2 sets van vier Gen1 TPMS sensoren (ook bekend als Bao Long TPMS sensoren). Die worden gebruikt voor TMS met VIN ouder dan 56XXX. Als U interesseert bent, stuur me een bericht op mijn PM.
 
Bij deze verkoop ik mijn splinternieuwe 4x 19" Zilveren Slipstream Tesla velgen met zomerbanden. Volledig ongebruikt en in nieuwstaat opgeslagen bij het bandenhotel Tesla Zaventem. De aankoopprijs was 2.900 euro. Dit plus een extra gratis winterband die vervangen werd wegens een nagel in de band door Tesla (vervangwaarde was 360 euro). Met die winterband is slechts 1.800km gereden. Totaalwaarde is dus zo'n 3.100 euro. Dit wegens aanschaf Model X zoals de meesten al weten.

Verkoopsdocument kan gewoon bij Tesla zaventem getekend worden en banden kunnen daar blijven liggen of meegenomen worden.
zijn het originele tesla wielen? Met bandendruk sensoren?
 
Na een upgrade tot TPMS Gen2 (Continental systeem) op mijn oude classiek TMS, verkoop ik 2 sets van vier Gen1 TPMS sensoren (ook bekend als Bao Long TPMS sensoren). Die worden gebruikt voor TMS met VIN ouder dan 56XXX. Als U interesseert bent, stuur me een bericht op mijn PM.
Is een upgrade mogelijk van het TPMS systeem voor TMS classics? Wat zijn de kosten daarvan en krijg je dan ook de bandendrukken te zien in het display?
 
Te Koop:

2 banden, Michelin Pilot Sport PS2, 245/35/ZR21.

Zie fotos voor het profiel, mogen weg t.e.a.b, afhalen in dordrecht, verzenden is een optie, 5 euro per band.

IMG_4914.JPG IMG_4915.JPG IMG_4916.JPG
 
Ben aan het kijken voor zomerset:

ook 19" zodat ik de huidige banden kan houden. Heb nu winterbanden op de standaard velgen liggen.

View attachment 211677
View attachment 211679
View attachment 211678

19x8,5, ET40 en steek klopt alleen het naafgat is groter en worden er centreerringen gebruikt.
Leuke aan de bovenste velgen is dat ze aan beide kanten in de juiste richting draaien. Dus directionele velgen.
Optioneel kunnen ze ook staggered geleverd worden.

20" is ook een mogelijkheid, maar heb toch al 19" zomerbanden...

Nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Let even op met de bouw van de 'barrel' van de velg. Zeker bij het turbine model zou het kunnen dat de diameter op 19 inch te krap gaat zijn voor de voorste remklauw: zie Velgen en banden
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MickC
Vandaag winterbanden op geplaatst en gemerkt dat de achter zomerbanden aan vervanging toe zijn eens de winter voorbij is.
De voorste zomerbanden zijn nog prima en kunnen nog wel even mee. Het zijn Goodyear Eagle RS-A2 banden.

Koop ik best dezelfde nieuwe banden voor de achterwielen, of kan ik beter andere banden kiezen? Indien ja, welke raden jullie dan aan? Meer fans van de Continentals?

Ik heb nu de Continentals er onder liggen voor zegge 3 maanden. Meer dan positief mag ik eigenlijk wel zeggen.
 
Te koop:

Set Tesla standaard 19" volgen ZONDER banden. De velgen hebben kleine schades en worden geleverd met de TMPS sensoren voor de 2014-2016 modellen.

BTW factuur mogelijk. Afleveren ook mogelijk (afhankelijk van de locatie tegen meerprijs).

Bij interesse mail ik graag wat foto's toe.

Vraagprijs: € 500,- (excl. BTW) of beste bod.
Kunnen deze onder een X, 2017, met winterbanden?
 
Ik was vanochtend even bij mijn locale bandenboer en die vroegen of ik interesse had in een set Vossen velgen die op een Tesla hadden gezeten. De eigenaar had een nieuwe Model S gekocht en kennelijk had die bandenboer een set velgen van hem ingeruild. Het zijn antraciet Vossen velgen, en ik vind dat persoonlijk niet mooi onder mijn zwarte Model S dus ik had geen interesse.

Maar misschien is het voor iemand anders wel interessant. Het zijn 20" Vossen velgen (de naam van het type velg weet ik niet) en er zitten nieuwe ContiSport Contact banden op. Het is een staggered set, voor 245/40 en achter 275/35. Volgens mij willen ze er 2250 euro voor hebben. Ze staan bij Verpalen in Krommenie (www.verpalen.nl), dus mocht je interesse hebben dan kun je contact met ze opnemen, ik heb er zelf geen enkel belang bij.
Vossen velg 1.JPG
Vossen velg 2.JPG