Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Te koop 4 Michelin 245/45R19 102Y Primacy 3 zomerbanden!
Ik heb een set Michelin 245/45R19 102Y Primacy 3 zomerbanden van mijn Model S liggen. Ik heb alleen 2500 km ermee gereden. Ik ben overgegaan op andere velgen/ banden. Wie wilt ze hebben? Ze mogen weg voor EUR 600,- incl. BTW. Je kan ze ophalen in Den Haag. Indien gewenst, kan een factuur geregeld worden.
je hebt een PM
 
Hallo iedereen!!


Dilemma hier!!

Deze week mag ik waarschijnlijk mijn Tesla model S 75 D ophalen, nadat Tesla mijn eerste aangekochte auto heeft teruggekocht. Lang verhaal, maar ik heb een demo versie gekocht drie weken geleden in Duiven, 2100 op de teller, maar door een aantrekkelijke prijs dacht ik dat het een goede aankoop was. Die versie had opzicht alles wat ik nodig had. Nu bleek na twee dagen rijden dat de auto niet goed was, dus heeft Tesla aangeboden om de auto terug te kopen en kon ik in de database een nieuwe auto uitzoeken!

Voordeel voor mij:

-75 D ip.v. 75
- Premium upgradepakket, soundpakket, winterpakket, 21inch i.p.v. alleen premiumpakket
- aanschaf van 105 naar 98!!

interessant als je het mij vraagt... dit is overigens een auto uit voorraad!

Enige Nadeel:

De auto heeft de zilveren turbine velgen i.p.v. de donkergrijze velgen die ik wel graag had gewild...

Ik krijg door drie referrals ook de Arachnid velgen..

Opties:

Turbine velgen laten spuiten naar de donkergrijze kleur

Arachnids gebruiken

Zo laten als dat hij is..


Tips???
 
@JasperRF
goede deal, 'de auto is niet goed' daar willen we op forum dan juist meer van weten !? wat kan je qua info delen over de problemen? wat je zelf hiervan kwijt wil natuurlijk, wellicht weet Tesla het betere ervan in jou situatie en ben jij nog helemaal niet op de hoogte van alle details(gokje).

Voor iets meer als 400 euro kan je een velgenset laten overspuiten, dit heb ik gedaan met mijn zomer en winter set (beide de 19" slipstream velg), zijn in de tesla kleur grijs helemaal naar mijn wens.

Je kan ook wachten tot je de Arachnids hebt, dan de turbines in orginele staat verkopen? maar dat kan nog wel even duren...
 
Door de platte band die ik afgelopen voorjaar heb gehad beraad ik me nu over wat ik kan doen.
Eén van de ideeën die ik heb is om in de voorkoffer een thuiskomertje-wiel te leggen (met krik en moersleutel,...) Mensen met ervaring hiermee?
 
Laatste kans!
set velgen met lichte schade(zonder banden) incl. 4 sensoren 1ste generatie.
meeneemprijs 200€
wintervelgen1.jpg
20170327_184417.jpg
 
Iemand bekend met deze vorm van slijtage aan de achter banden ? lijkt wel of er iets aangelopen heeft zou je zeggen. Tesla zegt dat dit een normaal slijtage beeld is omdat de wielen van de Tesla schuin staan ?? In het midden nog zo'n 4 mm !!! Kan me niet voorstellen dat dit
normaal is .
.F2774257.jpg F2774259.jpg F2774258.jpg

48000 km, s 90 D uit 2016
 
Iemand bekend met deze vorm van slijtage aan de achter banden ? lijkt wel of er iets aangelopen heeft zou je zeggen. Tesla zegt dat dit een normaal slijtage beeld is omdat de wielen van de Tesla schuin staan ?? In het midden nog zo'n 4 mm !!! Kan me niet voorstellen dat dit
normaal is .
.View attachment 250710 View attachment 250711 View attachment 250712

48000 km, s 90 D uit 2016

Ik kan mij een draadje op het teslaforum herinneren waar dit uitgebreid behandeld werd. Het effect werd daar toegeschreven aan de middelpuntvliedende kracht bij snel optrekken en hard rijden, dan dijt de band in het midden net wat uit (als ik het goed onthouden heb). Helaas is het terugvinden van een draadje onbegonnen werk. Wellicht weet iemand het te vinden?
 
  • Informative
Reactions: EdwardV
Iemand bekend met deze vorm van slijtage aan de achter banden ? lijkt wel of er iets aangelopen heeft zou je zeggen. Tesla zegt dat dit een normaal slijtage beeld is omdat de wielen van de Tesla schuin staan ?? In het midden nog zo'n 4 mm !!! Kan me niet voorstellen dat dit
normaal is .
.View attachment 250710 View attachment 250711 View attachment 250712

48000 km, s 90 D uit 2016

Dit is overduidelijk een uitlijnprobleem. En omdat het loopvlak los begint te laten, is een klapband is een zeer reeele kans!
Onmiddellijk iets aan laten doen.
 
Iemand bekend met deze vorm van slijtage aan de achter banden ? lijkt wel of er iets aangelopen heeft zou je zeggen. Tesla zegt dat dit een normaal slijtage beeld is omdat de wielen van de Tesla schuin staan ?? In het midden nog zo'n 4 mm !!! Kan me niet voorstellen dat dit
normaal is .
.View attachment 250710 View attachment 250711 View attachment 250712

48000 km, s 90 D uit 2016

Nee joh is niet de uitlijnimg; je gaat gewoon te hard de bochten door. Voortaan proberen de Tesla bij een klaverblad onder de 100 km/h te houden;).
 
  • Funny
Reactions: EdwardV
Iemand bekend met deze vorm van slijtage aan de achter banden ? lijkt wel of er iets aangelopen heeft zou je zeggen. Tesla zegt dat dit een normaal slijtage beeld is omdat de wielen van de Tesla schuin staan ?? In het midden nog zo'n 4 mm !!! Kan me niet voorstellen dat dit normaal is.

Afgelopen weekend terugkomend uit Duitsland toenemend geklapper rechtsachter. Bleek idd de binnenkant van de band dusdanig versleten dat het los begon te laten. De volgende dag bij Kwik-Fit mijn andere setje{21") er op laten zetten, geen risico nemen!
Rijdt toch wel strakker ivm 19".
 
Zojuist 4 nieuwe Michelin Primacy 3 laten monteren bij B&O Bandenservice in Bolsward. Prijs € 1.000,00. Uiterst vriendelijk en deskundig én een Hunter 9700 balanceermachine. Aanrader.
Dat is veel goedkoper dan bij de eurodinges die de teslaservice nu doet: daar betaalde ik in mei jl. voor 1 kapotte PS3 364 euro incl. btw. (301 ex btw).
Zaten er nieuwe sensors bij of werden de oude hergebruikt?

Edit: ik zie dat een Primacy 3 nog niet een PS 3 is, misschien verklaart dit het verschil?
 
Last edited:
Oude hergebruikt.
Volgens mij is het prijsverschil tussen een Pilot Sport en een Primacy ongeveer € 20,00 duurder voor de Pilot Sport.
Ik ben weer voor de Primacy gegaan vanwege het verbruik en rolgeluid. Met de oude had ik bijna 40.000 km gereden.
Alleen die waren gecupped en dat was vreselijk.
Dus nu ga ik mijn wielen iedere 8 a 10.000 km roteren.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Phil_BE and Jkr85
Oude hergebruikt.
Volgens mij is het prijsverschil tussen een Pilot Sport en een Primacy ongeveer € 20,00 duurder voor de Pilot Sport.
Ik ben weer voor de Primacy gegaan vanwege het verbruik en rolgeluid. Met de oude had ik bijna 40.000 km gereden.
Alleen die waren gecupped en dat was vreselijk.
Dus nu ga ik mijn wielen iedere 8 a 10.000 km roteren.
ik heb sinds kort ook primacy 3 voordien PS3 en idd zijn stuk stiller