Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn meerdere goede bandenfirma's. Een heel goede is Van Empel in Tiel. Maar veel andere bedrijven, zelfs Kwikfit, kunnen dit allemaal prima. Ga voor sneeuwkettingen bij voorkeur uit van 19". Als je auto nu goed spoort hoe je niet te laten uitlijnen..


Voor mensen in de buurt van
Mijdrecht - Profile Tyre Center. Erg goede ervaring mee - vriendelijke mensen en ze weten waar ze het over hebben. Daarentegen wegblijven bij Profile Tyre in Heemstede. Heb daar in september APK laten doen met de dashcam aan. Als het filmpje op social media rond zou gaan zijn ze snel out-of-business denk ik.
 
  • Helpful
Reactions: Zefla
Uiteindelijk een 20 inch set bij Autostop in Hellevoetssluis gehaald puur omdat ze daar de zaterdag een plekje voor me hadden en ik geen risico’s kon nemen met eventuele bestellingen elders ivm tijdsdruk door drukte op werk en binnenkort wintersport. De scherpe prijs maakte dat ik bang was voor eventuele goedkoop duurkoop achtige perikelen. Maar moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de geboden service. Lijkt tot nu toe een prima velg en band op te zitten en tot zover geen problemen. Hopelijk blijft dit zo. Jullie op dit forum hier bedankt voor het meedenken!
Overigens wilde ik nog wel even aanstippen dat het me opviel dat Deep van teslawheels.eu erg servicegericht is. In het weekend terwijl hij niet open was toch zeer snelle reacties op mailtjes en echt proberen mee te denken. Het is dat ik geen risico durfde te nemen met order bij leverancier ivm evt vertraging. Mijn volgende set velgen ben ik voornemens daar te halen. Goed gevoel bij. Mochten er andere mensen zijn die wat traag waren met de wissel zoals ik en in hoge nood zitten zou ik het daar even proberen als nijkerk in de buurt zit.
 
Blijvende problemen om velgen 19 inch te vinden voor MS. Gisteren poging2 van euromasters om de velgen te passen( balotelli st2). Passen niet ivm aanlopen op de remklauw achter. Op alle sites staan deze velgen als passend op MS na 2012. Is de maatvoering veranderd bij Tesla?

Euromasters zoekt verder.
 
pas ook op met remklauw voor, heb gehad dat loodjes in de velg in scherpe bochten aanliepen op de remklauw (op de tapeinden die iets uitsteken). Tijdens stilsand en wielen recht zie je er niets aan, min 5 mm speling, tijdens bochten raakt hij echter net.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Blijvende problemen om velgen 19 inch te vinden voor MS. Gisteren poging2 van euromasters om de velgen te passen( balotelli st2). Passen niet ivm aanlopen op de remklauw achter. Op alle sites staan deze velgen als passend op MS na 2012. Is de maatvoering veranderd bij Tesla?

Euromasters zoekt verder.
Als je gaat zoeken op de websites van de grote velgenleveranciers dan zouden er honderden velgen geschikt moeten zijn voor een Model S, hier wordt echter alleen maar een selectie gemaakt op basis van o.a. steekmaat en ET waarde. Er zijn er echter maar enkele die echt geschikt zijn én zijn voorzien van een TÜV certificaat. Waarom zou je daar überhaupt een risico mee nemen? Er zijn voldoende kwalitatief goede alternatieven voor de model S beschikbaar. Gewoon op de configurators kijken van de A-merken.
 
Zo als jullie weten hou ik best van aanpassingen aan de Tesla.
Echter ik heb nog geen enkele set aftermarket velgen gezien die deoriginele velgen kunnen evenaren.

Ik denk dat het een beetje afhankelijk van je smaak is. Ik vind de Slipstream en Turbine wielen maar zo zo, m.a.w. ik zou er niet zo snel het bedrag voor neerleggen als wat Tesla of TST ervoor vraagt. Ik vind bijvoorbeeld dat Art Form Wheels, Vossen Wheels en (maar dat is wel in een iets andere categorie qua prijs volgens mij) Klässen ID best mooie wielen hebben, maar dat is natuurlijk wel smaak afhankelijk ;)

Ik zou ook wel even goed checken of de velgen die bij de banden/velgen shops worden aangeboden wel aan de specs van Tesla voldoen, dwz steek, ET, naafgat EN draagvermogen per wiel. In mijn zoektocht naar een setje velgen waar straks de zomerbanden omheen komen ben ik redelijk wat wielen tegen gekomen die met “schuifbouten” worden aangeboden. Ik zou die niet zo snel onder mijn wagen laten schroeven (ik heb mijn twijfels bij zulke constructies op delen waar veel kracht op komt te staan). Na de feestdagen maar eens in het dorpje verderop kijken (Nijkerk) wat ze daar kunnen betekenen :)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Wat zijn “schuifbouten”?

Uitleg over schuifbouten even gejat van velgen-online.nl ;)

“Een schuifbout is een bout waarbij onder de kop een losse conusvormige ring zit. Deze ring (conus is een ander woord voor kegel) kan maximaal 2 mm schuiven waardoor een kleine variatie in de steekmaat mogelijk wordt. Voor velgen betekent dit dat wielen met een steek van 4x100 op een naaf met steek van 4x98 gemonteerd kunnen worden. De schuifbouten vangen hier het verschil van de 2 mm op. Deze 2 milimeter is ook gelijk het maximaal overbrugbare verschil. Aanpassingen van 4x98 naar 4x100, 5x98 naar 5x100 en 5x110 naar 5x112, 5x108 naar 5x110 behoren dan ook tot de mogelijkheden. Bij normale bouten is dit niet mogelijk.”
 
  • Informative
Reactions: Duke-U