Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn zomerbanden (Michelin PilotSport 3) staan ook op marktplaats. Ze hebben het timbre al te pakken, want meer kilometers gereden.
2018-01-31 20.03.10.jpg

≥ 4 Michelin PilotSport 3 - 245/45 R 19 Tesla - Banden en Velgen - Marktplaats.nl
 
Ben alweer bezig met de zomerbanden. Had afgelopen zomer Michelin Pilot Super Sport, op 20” velgen. Goede banden maar ik vond ze veel geluid maken.
Zit nu te denken aan de Pirelli P Zero PNCS met foam erin om de banden stiller te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee?? Of andere voorstelllen voor een stille band.
 
Ben alweer bezig met de zomerbanden. Had afgelopen zomer Michelin Pilot Super Sport, op 20” velgen. Goede banden maar ik vond ze veel geluid maken.
Zit nu te denken aan de Pirelli P Zero PNCS met foam erin om de banden stiller te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee?? Of andere voorstelllen voor een stille band.

@T.blomer : ik heb om dezelfde reden die Pirelli's er op laten zetten in plaats van de Michelin's.
Nog niet zo veel mee gereden, omdat de winterbanden er op gingen, maar de eerste ervaringen zijn positief.
Maar het is natuurlijk wel zo dat nieuwe banden in het begin altijd stiller zijn.
Als je even naar bladzijde 225 terug bladert: ik heb er eerder wat meer over geschreven.
 
Heeft iemand idee of deze ook onder een model X kunnen?
Ze passen wel maar de banden maat van 20 inch van de S en X zijn verschillend waardoor de rolomtrek niet klopt. Verder zijn achtervelgen een maatje breder 9.5 t.o.v voor 9.0. Verder is het draagvermogen ook niet voldoende. Maar veel forumleden rijden met veel tevredenheid en zonder problemen met deze velgen rond.
 
Over de velgen. Uiteraard geldt dat ook voor banden, maar die is vaak hoog genoeg. Bij de X is voornamelijk de achteras waar de velgen genoeg draagvermogen moet hebben. In principe is er niet veel keus betreft velgen voor de X omdat veel velgen dat draagvermogen niet halen. Maar ik weet onder tussen dat al veel forumleden met deze velgen in de winter (sommige ook zomer )mee rond rijden.
 
Het is toch wel handig als er wat zaken bekend zijn over het aanhaalmoment, Jack mode voor de luchtvering maar bijvoorbeeld ook over het plaatsen van de blokken voor het liften van de Tesla, Het is belangrijk dat de blokken niet onder de accu worden geplaatst.
 
dank Clean Slate en Simonsmidt, goede (snelle) informatie. Ik zal dit eens tegen mijn lokale (bevriende) bandenboer aanhouden.
Scheelt mij weer extra electrische kilometers naar Tiel ofzo.
Van Empel in Tiel is een uitstekend bedrijf en hebben al zeer veel Tesla's van banden, uitlijning en balanceren voorzien.
In de begintijd had Tesla, begrijpelijkerwijs, niet veel ervaring met uitlijnen e.d. Ik ben 5x vruchteloos voor uitlijnen terug geweest.

Van Empel heeft mij toen goed geholpen.
Bij Van Empel constateerden zij evenwel dat mijn auto niet in orde was. Toen ie na uitlijnen door hen min of meer rechtuit reed waren de waarden op de apparatuur buiten alle toleranties.

Tesla kreeg de auto voor het vervangen van een drivetrain terug en reed samen met mij een stukje om het geluid te beoordelen.
De adjunct chef werkplaats van A'dam merkte direct aan de besturing van mijn Model S dat de auto niet goed stuurde.
In overleg met de fabriek is het stuurhuis vervangen. Dat bleek de definitieve oplossing van het probleem.

Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat alle SeC's met alle werkzaamheden volledig up to date zijn. Eenvoudige zaken als banden en wielen wisselen kan iedere garage uitvoeren. Ik heb dat bijv. een keer na een lekke band bij Kwikfit laten doen, prima gegaan.
Wel goed opletten op de belangrijkste zaken:

-Voor krikken/hijsen 'jack mode' instellen
-Alarm uitschakelen
-Ondersteuning alleen op de steunpunten, niet op de accu.
-Wielmoeren lossen met speciale 21 mm krachtdop, niet met standaard dop
-Wielmoeren aandraaien met 175 nm
-Afhankelijk van type/band 2.9 tot 3.1 bar in de banden pompen.
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
  • Helpful
Reactions: HWS