Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Is er echt zoveel goedheid in de wereld dat forumgenoten soms een set uitlenen voor een paar dagen? :)


ja

Geweldig! Als iemand mij wil helpen.. Graag!

Woonplaats is Den Haag, werk dichtbij Leiden en de velgen worden gespoten in Amsterdam. Dus alles wat doable is vanuit deze locaties zou gelwedig zijn. Ik heb de velgen waarschijnlijk 3 dagen nodig (max 4 met extra speling voor de zekerheid) :)
 
Met een dikke 5K aan berichten in het draadje, zal deze vraag er vast wel tussen staan, maar...…

Oriënteren voor nieuwe winter velgen en banden voor mijn MS.

Wat zijn jullie ervaringen en/of adviezen met betrekking tot de maat. Is 19 of 20 inch te adviseren?

Enige eis is dat er kettingen op moeten kunnen, niet dat ik ze altijd nodig heb maar alleen voor het geval dat. Verbruik 19" zal ongetwijfeld lager zijn, maar weet niet of dat substantieel is.
 
genoeg threads idd.
Ik heb zelf 20 inch laten monteren en ben erg tevreden, des te groter, des te duurder (kettingen zijn gewoon mogelijk).
Tevens gaat groter ten koste van je bereik. Maar het oog wil ook wat, ik vind dat de S minimaal 20inch verdient. :)

Goed om te lezen dat 20" inderdaad ook past met kettingen. Het oog wil inderdaad ook wat, vind het verschil (althans bij vorige auto's) naar kleinere wintervelgen toch wel fors. Onder MS zitten nu 21" Turbines
 
Goed om te lezen dat 20" inderdaad ook past met kettingen. Het oog wil inderdaad ook wat, vind het verschil (althans bij vorige auto's) naar kleinere wintervelgen toch wel fors. Onder MS zitten nu 21" Turbines
Als je non-tesla velgen koopt is het aleen wel handig om je eventuele service beurt in de zomer te plannen. Om discussies met Tesla te voorkomen als er iets is met je auto.
 
  • Informative
Reactions: FrankV
na 5000 km zijn mijn achterbanden aan de buitenkant al 3 a 4 mm kwijt aan de binnenkant nog maar 1 mm
Omdat het mijn Vossenset is met 10,5 inch achter en 285 breedte geeft Tesla niet thuis.
Tesla verteld dat de auto anders moet worden uitgelijnd met deze velgen.
Ik had deze set ook op mijn P85+ en dat ging prima.
Blikbaar is de wielophanging niet meer zo stevig op de 75D dan de P85+
Nu de vraag of dit statisch wordt veroorzaakt of dat er zelfs een dynamisch slijtage patroon is...........
De veranderingen zijn niet allemaal verbeteringen.
 
na 5000 km zijn mijn achterbanden aan de buitenkant al 3 a 4 mm kwijt aan de binnenkant nog maar 1 mm
Omdat het mijn Vossenset is met 10,5 inch achter en 285 breedte geeft Tesla niet thuis.
Tesla verteld dat de auto anders moet worden uitgelijnd met deze velgen.
Ik had deze set ook op mijn P85+ en dat ging prima.
Blikbaar is de wielophanging niet meer zo stevig op de 75D dan de P85+
Nu de vraag of dit statisch wordt veroorzaakt of dat er zelfs een dynamisch slijtage patroon is...........
De veranderingen zijn niet allemaal verbeteringen.
Eigenlijk zou je bij elke wijziging aan velg (en zelfs band) naast balanceren, een uitlijning moeten doen. Dat is de enige manier om zeker te zijn van een gelijke loopvlak slijtage.
 
na 5000 km zijn mijn achterbanden aan de buitenkant al 3 a 4 mm kwijt aan de binnenkant nog maar 1 mm
Omdat het mijn Vossenset is met 10,5 inch achter en 285 breedte geeft Tesla niet thuis.
Tesla verteld dat de auto anders moet worden uitgelijnd met deze velgen.
Ik had deze set ook op mijn P85+ en dat ging prima.
Blikbaar is de wielophanging niet meer zo stevig op de 75D dan de P85+
Nu de vraag of dit statisch wordt veroorzaakt of dat er zelfs een dynamisch slijtage patroon is...........
De veranderingen zijn niet allemaal verbeteringen.
Vandaag met Karelsen uit Soest contact gehad.
Zij leveren breed sets voor Tesla en lijnen ook uit
Ze adviseerde om met de 19 inch bij Tesla eerst te laten uitlijnen omdat deze slijtage niet te maken heeft met andere velgen en banden achter.
Dus 19 inch terug erop en naar Tesla !