Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben het natuurlijk er mee eens dat beleving verschillend kan zijn.
Maar zelf snap ik niet hoe je stug geveerd comfortabel kunt noemen.

Verder gaat het niet alleen over velg- en bandenmaat, maar zeker ook over de karakteristiek van de band.
Die verklaren volgens mij in grootste mate de verschillen in beleving en in rolweerstand.
De karakteristiek van radiaalbanden bij een gegeven maat zijn bij alle merken, goeddeels gelijk. Daar zitten echt nog maar heel kleine verschillen in. Uiteraard verschillen zomer- en winterbanden van elkaar, maar bij een gelijke maat band zijn die verschillen veel kleiner dan de verschillen tussen verschillende bandgrootten.
 
Dat ben ik absoluut niet met je eens Wim.
Er zijn flinke verschillen in veergedrag / comfort tussen banden. Net zoals er verschillen in grip, geluid en rolweerstand zijn.
Misschien ben ik verwend als Citroën rijder, bij voorkeur op hoge Michelin banden, en gehecht aan comfort.
Je blijft maar jouw MENING van comfort als een feit presenteren. Ik wordt letterlijk misselijk in auto's zoals jouw Citroën, ik kan gewoon niet tegen dat 'gestuiter' dat dat soort 'comfortabel' afgestelde onderstellen biedt. Maar misschien heb ik het mis en dan rij ik graag een keer met je Citroën mee en mag je tijdens dat ik overgeef mij nog eens uitleggen hoe comfortabel de auto is. ;) :p
 
Ik ben het natuurlijk er mee eens dat beleving verschillend kan zijn.
Maar zelf snap ik niet hoe je stug geveerd comfortabel kunt noemen.

Omdat in jouw (Citroen) beleving comfort altijd deinen en slap geveerd inhoudt.
Kijk gewoon even naar de definitie van "comfortabel".
Vervang anders ook eens stug geveerd door sportief geveerd. Een sportief geveerde auto is voor mij erg comfortabel en zo'n deinende kinderwagen vind ik maar niks.
Precies ook wat Alain hierboven aangeeft.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: Michel3 and Alain13
Dat ben ik absoluut niet met je eens Wim.
Er zijn flinke verschillen in veergedrag / comfort tussen banden. Net zoals er verschillen in grip, geluid en rolweerstand zijn.
Misschien ben ik verwend als Citroën rijder, bij voorkeur op hoge Michelin banden, en gehecht aan comfort.
We zijn het echt wel eens Michel. We praten hier over banden, niet over hydro-pneumatische vering.
De hoge banden leveren al een beter comfort. Dat wordt nog eens extra verbeterd door de vering van de Citroën.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Michel3
Je blijft maar jouw MENING van comfort als een feit presenteren. Ik wordt letterlijk misselijk in auto's zoals jouw Citroën, ik kan gewoon niet tegen dat 'gestuiter' dat dat soort 'comfortabel' afgestelde onderstellen biedt. Maar misschien heb ik het mis en dan rij ik graag een keer met je Citroën mee en mag je tijdens dat ik overgeef mij nog eens uitleggen hoe comfortabel de auto is. ;) :p
Erg vriendelijke post van je. Gaan we zo met elkaar om?
 
Alsof met het plaatsen van een paar smiley's alle woorden geëxcuseerd zijn.
Ik probeer mijn reacties juist zo beleefd en objectief mogelijk te houden, zonder te verdoezelen.
Helaas heb ik al eerder gemerkt dat Citroën zelfde reacties oproept als nu Tesla, waarschijnlijk omdat Citroën in het verleden evenzeer vooruit liep qua design en techniek.
Het is blijkbaar een probleem van sociale media en fora. Het zij zo, ik ben weer even weg hier, want hier heb ik dus geen zin in.
 
Alsof met het plaatsen van een paar smiley's alle woorden geëxcuseerd zijn.
Ik probeer mijn reacties juist zo beleefd en objectief mogelijk te houden, zonder te verdoezelen.
Helaas heb ik al eerder gemerkt dat Citroën zelfde reacties oproept als nu Tesla, waarschijnlijk omdat Citroën in het verleden evenzeer vooruit liep qua design en techniek.
Het is blijkbaar een probleem van sociale media en fora. Het zij zo, ik ben weer even weg hier, want hier heb ik dus geen zin in.

Volgens mij zijn het hier allemaal hele redelijke mensens dus als je nou gewoon even in gaat op wat er volgens jou zo onvriendelijk is dan kunnen we er hier misschien iets mee.
Nee, in plaats daarvan loop je boos weg. Jammer.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Alain13
Volgens mij zijn het hier allemaal hele redelijke mensens dus als je nou gewoon even in gaat op wat er volgens jou zo onvriendelijk is dan kunnen we er hier misschien iets mee.
Nee, in plaats daarvan loop je boos weg. Jammer.
Weet je wat ook kan helpen, in een PM je gsm nr zetten en ff bellen, krijg je een heel
andere setting en blijk je niet eens zo ver uit elkaar te staan.
 
  • Like
Reactions: job-lek and horta
Weet je wat ook kan helpen, in een PM je gsm nr zetten en ff bellen, krijg je een heel
andere setting en blijk je niet eens zo ver uit elkaar te staan.
Ik was niet degene die een (in zijn ogen) onvriendelijke opmerking maakte richting Michel3, dat was Alain13.
Maar dat bellen om het uit te leggen lijkt me voor de betreffende post echt niet nodig, even de post nog eens lezen zou voldoende moeten zijn.
 
Mag ik er even iets tussen door gooien? Ik heb van horen zeggen dat wanneer je velgen van een ander merk dan Tesla gebruikt problemen kan krijgen in geval van een ongeluk met bijv de verzekering. Is daar iets van waar en kan je in principe elk merk lichtmetalen velg onder je MS plaatsen zonder daar problemen mee te krijgen?
 
Mag ik er even iets tussen door gooien? Ik heb van horen zeggen dat wanneer je velgen van een ander merk dan Tesla gebruikt problemen kan krijgen in geval van een ongeluk met bijv de verzekering. Is daar iets van waar en kan je in principe elk merk lichtmetalen velg onder je MS plaatsen zonder daar problemen mee te krijgen?
Elke Tesla is ook maar gewoon een auto als alle andere. Gehoorzaamt aan dezelfde natuurwetten, alleen ontworpen met een wat andere aandrijving.
Als jij iets aan een auto verandert, WAARDOOR een ongeluk gebeurt, dan is dat jouw probleem, met de verzekering, de tegenpartij of je garantie-aanspraken. Het is aan de tegenpartij om aan te tonen dat jouw modificatie DE OORZAAK is.
Met velgen is het niet anders. Die hebben allerlei gewicht-, draagkracht- en kwaliteitscriteria waaraan ze moeten voldoen. Een goede specialist helpt je bij het maken van de juiste keuze. Niet elke velg is geschikt, daar heb je gelijk in.

Maar, bakerpraatjes zijn precies dat; onjuiste beweringen
 
  • Like
Reactions: Superendo
Elke Tesla is ook maar gewoon een auto als alle andere. Gehoorzaamt aan dezelfde natuurwetten, alleen ontworpen met een wat andere aandrijving.
Als jij iets aan een auto verandert, WAARDOOR een ongeluk gebeurt, dan is dat jouw probleem, met de verzekering, de tegenpartij of je garantie-aanspraken. Het is aan de tegenpartij om aan te tonen dat jouw modificatie DE OORZAAK is.
Met velgen is het niet anders. Die hebben allerlei gewicht-, draagkracht- en kwaliteitscriteria waaraan ze moeten voldoen. Een goede specialist helpt je bij het maken van de juiste keuze. Niet elke velg is geschikt, daar heb je gelijk in.

Maar, bakerpraatjes zijn precies dat; onjuiste beweringen
Een kleine maar wel belangrijke aanvulling.
Als je een probleem hebt aan je banden of uitlijning en je hebt 'after-market' velgen, dan gaat Tesla je probleem niet oplossen.
Tesla's zijn door de gemiddeld grote breedte van de banden, in combinatie met het grote gewicht, gevoelig voor 'roadforce'. Dit levert een wat 'zagend' geluid op. Toen mijn eerste Model S dit probleem had, heeft Tesla na 7.000 km alle vier de banden onder garantie vervangen.
Dat zou Tesla zeker niet doen bij het gebruik van 'after-market' velgen.