Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij doet Tesla standaard de TO variant onder monteren, maar qua geluid is die gelijk gerate zo te zien.

Michelin Pilot Sport 4 235/45 ZR18 98Y XL Acoustic, T0 - autobandenmarkt.nl
Let op de TO betekent dat er foam in de band zit. Die foam helpt alleen/vooral tegen het geluid in de auto (het dempt het geluid in de band dat via de velg naar binnen toe wordt doorgegeven). De rating is het geluid langs de weg, dus dat een persoon naast de weg zal ervaren. Dat geluid is is vooral afhankelijk van profiel (maar daar weten andere forumleden meer van) en omdat de band verder gelijk is zal de rating dus hetzelfde zijn.
 
En die crossclimates scoren overall alleen beter omdat je de pilot Sports 4 in de winter echt in de opslag moet hebben. Dus goede keus van Tesla om die standaard te monteren! Vraag me alleen wel af hoe onafhankelijk deze club is. Maar voor de paar euro die je misschien op een 18"band kan besparen neem ik geen risico.
 
De mussen hebben het zwaar op het dak, maar "winter is coming".... :)

Kan iemand met Tesla ervaring een indicatie geven wat een bandenwissel bij Tesla moet kosten. Let wel....alleen velgen swappen....geen banden van velgen halen, etc. Dus uitgaande van twee setjes velgen.
 
De mussen hebben het zwaar op het dak, maar "winter is coming".... :)

Kan iemand met Tesla ervaring een indicatie geven wat een bandenwissel bij Tesla moet kosten. Let wel....alleen velgen swappen....geen banden van velgen halen, etc. Dus uitgaande van twee setjes velgen.
Tenzij je daar toch al voor iets anders moet zijn, zou je de onderbezette, overbelaste Service Centers moeten mijden. Doe je iedereen een plezier mee.

Ik betaalde de laatste keer € 26,00 incl. BTW bij mijn lokale bandenspecialist. Zal bij Tesla ongeveer dezelfde prijs zijn, maar dan per gewisseld wiel.
 
Ik betaalde de laatste keer € 26,00 incl. BTW bij mijn lokale bandenspecialist. Zal bij Tesla ongeveer dezelfde prijs zijn, maar dan per gewisseld wiel.
Voor de prijs van 2 keer die laatste optie koop je zelf een krik en een momentsleutel, hoef je geen twee maand op voorhand een afspraak te maken en kan je nog eens de toestand van de remmen, vering en aandrijfassen controleren.
 
Voor de prijs van 2 keer die laatste optie koop je zelf een krik en een momentsleutel, hoef je geen twee maand op voorhand een afspraak te maken en kan je nog eens de toestand van de remmen, vering en aandrijfassen controleren.
Die krik en momentsleutel heb ik ook wel klaar liggen, Ph.
Om de door jou genoemde redenen vind ik het juist wel handig om de auto elke zes maanden eens goed van onderen te bekijken. Dan is even op een brug zetten toch comfortabeler. En de koffie is uitstekend bij Henk.

Denk wel na over een tweekoloms hefbrug in de garage.
 
Tenzij je daar toch al voor iets anders moet zijn, zou je de onderbezette, overbelaste Service Centers moeten mijden. Doe je iedereen een plezier mee.

Ik betaalde de laatste keer € 26,00 incl. BTW bij mijn lokale bandenspecialist. Zal bij Tesla ongeveer dezelfde prijs zijn, maar dan per gewisseld wiel.

Die prijs lijkt me niet representatief. Ik ben een en ander aan het uitzoeken en verschillende opties aan het vergelijken. Mede door de situatie van Tesla Service zoals jij al meldde...heb ook zeker geen behoefte onnodig naar hen toe te gaan. Bij de "Tesla partner" Euromaster moet je voor een wissel een kleine € 100 neerleggen. Ik sta zeker open voor meer "lokale" varianten...zolang zij maar de juiste info hebben over de krikpunten en moment waardes, etc.

Ik kijk even verder ;)
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Die prijs lijkt me niet representatief. Ik ben een en ander aan het uitzoeken en verschillende opties aan het vergelijken. Mede door de situatie van Tesla Service zoals jij al meldde...heb ook zeker geen behoefte onnodig naar hen toe te gaan. Bij de "Tesla partner" Euromaster moet je voor een wissel een kleine € 100 neerleggen. Ik sta zeker open voor meer "lokale" varianten...zolang zij maar de juiste info hebben over de krikpunten en moment waardes, etc.

Ik kijk even verder ;)
Gewoon bij Profile, gaat de brug op met van die rubberen ronde dingen en kost denk ik paar tientjes... denk ik, zie de rekening nooit maar meen dat te hebben gehoord..
 
Gewoon bij Profile, gaat de brug op met van die rubberen ronde dingen en kost denk ik paar tientjes... denk ik, zie de rekening nooit maar meen dat te hebben gehoord..
Puur voor het wisselen van een set velgen, is het overal relatief goedkoop. Zelfs bij de dealer van onze (nu inmiddels) tweede auto (ICE) was het 75 per wisselbeurt, inclusief BTW en opslag. Ging mij vooral om het van de velg halen van de zomerbanden en nieuwe winterbanden erop, plus balanceren en meer wat nodig is. Inmiddels via @PaulusdB wat info gehad van zijn bandenmeneer. Ondertussen zoek ik door voor meer info.

Mocht ik wat prijzen hebben, zal ik deze posten, voor andere idioten die bij 30 graden aan winterbanden denken o_O
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Let op de TO betekent dat er foam in de band zit. Die foam helpt alleen/vooral tegen het geluid in de auto (het dempt het geluid in de band dat via de velg naar binnen toe wordt doorgegeven). De rating is het geluid langs de weg, dus dat een persoon naast de weg zal ervaren. Dat geluid is is vooral afhankelijk van profiel (maar daar weten andere forumleden meer van) en omdat de band verder gelijk is zal de rating dus hetzelfde zijn.

Ondertussen meer ingelezen, maar schijnt vrij weinig uit te maken de foam. Meer gimmick lijkt het. Althans volgens:
Replacing tires without acoustic foam | Tesla
How much extra would you pay for acoustic tech tire?
etc..

Ik ga ze wel proberen als de zomerbanden versleten zijn.