Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week via Athlon/Euromaster zijn op mijn M3 AWD de standaard 18" Michelins vervangen door de bij het leasecontract bestelde all weather banden. De Goodyeaar Vector 4Seasons G2 Extra Load werden gemonteerd. Inmidels alweer 500km. mee gereden en ik ben positief. Qua bandengeluid is hij zeker niet slechter dan de Michelin zomerband, ik heb zelfs het idee dat ze nog wat stiller zijn.
Die Michelin zijn niet bepaald stil.
 
Welke merk en type band zit er op de 19'' Sportvelgen bij levering?
Ik dacht de Hankook, maar niet welk type
ah, zelf net even gekeken in Duiven ;-)

de Tesla 19" sportvelgen zijn voorzien van inderdaad Hankook's!
Ventus S1 evo3 ( 235/40R19)

ben wel benieuwd of er ervaringen en rij eigenschappen zo onder de 3.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Wie heeft er ervaring met de Michelin Pilot Alpin 5 245/45 R19 102 V als winterband op een Tesla Model S? Volgens de specificaties een band die stil is en goed scoort op efficiency. Ik weet alleen niet hoe die band scoort op comfort en wegligging. Mijn bandenboer heeft connecties met Vredestein en zal denk ik Vredestein Wintrac XTreme S 245/45 R19 102 Y adviseren. Belangrijkste vind ik efficiency (max. range) en afrolgeluid.

Ik las in dit topic dat Tesla meestal Pirelli Sottozero 3 245/45 R19 102 V RF monteert. Volgens de specificaties iets minder efficiency en wat lawaaïger. Mocht iemand andere suggesties hebben voor goede winterbanden voor een Model S op 19" dan hoor ik dat ook graag.

De standaard Michelin zomerbanden (ook 19") hebben het bij mij ongeveer 35.000km volgehouden en vond ik eigenlijk prima (heb geen referentiemateriaal). Die banden zitten nu bijna aan de slijtnokjes, dus ik trek die er met een paar weken af en leg de winterbanden op deze velg. Dan kijk in het voorjaar wel weer naar een 19" set met zomerbanden.

@Moderator: Zou het niet beter zijn om een apart topic te maken voor de Model S, Model X en Model 3 m.b.t. banden en velgen. Nu loopt het nogal door elkaar heen.
 
  • Like
Reactions: Remog
8 november wordt in Hoofddorp bij T service onderstaande velgen en pirelli sottozero 3 banden gemonteerd voor €2300 ex btw. Tot nu toe vriendelijk en snel contact gehad.
 

Attachments

  • 423375F6-01F9-4DB5-91A3-B0A96F1D8BBF.jpeg
    423375F6-01F9-4DB5-91A3-B0A96F1D8BBF.jpeg
    306.6 KB · Views: 196
Die vraag heb ik afgelopen vrijdag gesteld bij de SeC Tilburg. 19 inch slipstream met winterbanden 2950
Neem aan dat die prijs inclusief BTW en montage is?
8 november wordt in Hoofddorp bij T service onderstaande velgen en pirelli sottozero 3 banden gemonteerd voor €2300 ex btw. Tot nu toe vriendelijk en snel contact gehad.
Dat zijn de originele Tesla Slipstream 19" velgen?
 
Gisteren bij Wheelclinic de winterbanden en velgen laten monteren.
19 inch Monaco GP6 glans zwart met Conti's 860.

Verder is de auto verlaagd en dechrome in glans zwart uit laten voeren.
En als finishing touch een carbon Tsport Executive wing.
Super geregeld daar.
 

Attachments

  • auto1.jpg
    auto1.jpg
    844.4 KB · Views: 112
  • auto2.jpg
    auto2.jpg
    595.3 KB · Views: 118
  • Love
Reactions: SMU
Ik vraag me ook af welke winterbanden het beste zouden zijn voor een Model S. Ook nog een andere vraag waar ik al gemengde zaken over heb gelezen. Doet Tesla echt moeilijk met garantie etc als je niet tesla velgen hebt?
Ik heb zelf Hankook winterbanden winter icept evo2. prima banden en stil. Als velgen maar dan voor de zomer heb ik
tomason-tn16-black-painted-19-inch-et-45-breedte-85-steek-5-112.jpg

Wat betreft garantie, wat bedoel je precies? Batterij, uitlijning, efficiëntie? Het zijn velgen. Inmiddels zo'n 30.000km op deze velgen gemaakt.
Let wel op het TUV certificaat en of ze geschikt zijn voor Tesla's

Heeft wel wat moeite gekost om de T van Tomason te vervangen door een T van Tesla. Prima geholpen door vriendelijke forumgebruikers hier :):cool:
 
Ik heb zelf Hankook winterbanden winter icept evo2. prima banden en stil. Als velgen maar dan voor de zomer heb ik

Wat betreft garantie, wat bedoel je precies? Batterij, uitlijning, efficiëntie? Het zijn velgen. Inmiddels zo'n 30.000km op deze velgen gemaakt.
Let wel op het TUV certificaat en of ze geschikt zijn voor Tesla's

Heeft wel wat moeite gekost om de T van Tomason te vervangen door een T van Tesla. Prima geholpen door vriendelijke forumgebruikers hier :):cool:

Tesla garantie bij aftermarket producten was door die pagina dat ik me beetje zorgen maakte. Al staat er precies vooral iets over de TPMS sensoren.

Aftermarket velgen? Als er aftermarket velgen zijn gemonteerd zullen deze niet verwijderd worden bij een service beurt of reparatie aan uw Tesla.
Ons advies is dan ook om tijdens een service beurt of reparatie aan uw Tesla de originele Tesla velgen te monteren.

Dat lijkt me ook zo een gedoe, dus vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
 
Tesla garantie bij aftermarket producten was door die pagina dat ik me beetje zorgen maakte. Al staat er precies vooral iets over de TPMS sensoren.

Dat lijkt me ook zo een gedoe, dus vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn.

De TPMS sensoren is inderdaad wat uitzoekwerk, afhankelijk van de leeftijd van je Tesla. Vandaar de waarschuwing. Ik dacht verschil van voor sept 2014 en daarna, Ik heb de nieuwe TPMS op mijn classic ;). van Ecube. Werken prima ik rij er nu vanaf februari mee rond.
Als ik weet dat Tesla met uitlijnen, wielen, remmen of schijven ed. aan de gang moet, monteer ik de oude velgen.

@Wim S. heeft heel goed beschreven (Zelf wielen wisselen) hoe je het beste wielen kunt wisselen. Uitlijnen of balanceren kan ik uiteraard niet. maar wielen balanceren doen ze bij iedere garage en iedere bandenwissel. Dan moet je namelijk opnieuw uitbalanceren.Daarvoor heb je de auto niet nodig. Uitlijnen moet wel bij de auto.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy