Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand wat het verschil is tussen de oude en nieuwe type tmps sensoren Voor de model 3
Zijn ze uitwisselbaar?
Iets langer gezocht en gevonden op us forum en ze hebben dus een andere frequentie. Helaas.
Ask Fountain Tire rep for specs on sensors they intend to install. If they indicate 433 MHz operating frequency then they are old ones only compatible with pre refresh 2021 Model 3. If the spec indicates bluetooth operating frequency (2400 MHz) then there is a slight chance they might work. I have not heard of any aftermarket bluetooth TPMS that has been shown to be compatible with Tesla system as they seem to use a proprietary means of communicating over bluetooth. Only option is go to Tesla service center to purchase four bluetooth TPMS sensors from them and then have installed by Fountain Tire. I believe nominal cost was $150 CDN each last time I inquired.
 
Ordered Crossclimate 2 at Profile, KwikFit had only the Crosclimate+ in stock. they will go on next Saturday


First trip to work (250km) done, tires seems to be noisier at slow speeds, highway is pretty similar.
Maybe they are still new and noise will lower down a bit. In any case nothing crazy I can live with that.
The Model3 is pretty shitty in sound insulation though.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Naar winterbanden gewisseld, nieuwe Michelin Pilot Alpin 5. Ook maar meteen een upgrade gedaan van 235/45 18 naar 245/45 18. Erg tevreden met het resultaat hiervan, vult de wielkasten veel mooier en de banden zijn veel minder over de velg getrokken. Wat meer bescherming voor de velgrand ook. Auto lijkt ook nog iets lager terwijl die juist nu zo'n 5mm hoger staat. 😉 Rijdt ook gewoon heerlijk, iets meer comfort en minder geluid, terwijl er in deze banden geen schuim zit. Echt een nutteloze toevoeging in die standaard Tesla spec banden als je het mij vraagt.

In het verleden altijd naar de standaard Aero velgen gewisseld voor de winterbanden maar nu dus toch op deze aftermarket velgen. Is nu mijn vaste winterset, voor de zomer ga ik een maatje groter met waarschijnlijk ander design velgen. Zal ze wel in dezelfde kleur moeten gaan laten spuiten dan, klopt anders niet meer met de rest van de auto. 😁

0laiSJx.jpg


yVRizWU.jpg


Vmk8inE.jpg
 
De winter-achterbanden van mij Tesla Model S zijn vervanging toe.
Ik zoek 265/35 ZR21 extra load. Bijvoorbeeld van Pirelli.

Normaal wissel ik bij Euromaster. Vanwege logistieke problemen hebben zij alleen Vredestein in een kleinere maat (245). Daarnaast zouden een voorvelg repareren en dat is afgelopen half jaar niet gelukt. Beide punten vind ik wat minder.

Tesla Service Center Amsterdam kan ook geen winterbanden in de maat 265 leveren.

Weet een van jullie een betrouwbare partij in de buurt van Amsterdam, die
- Wel deze winterbanden kan leveren
- In het komende half jaar een velg kan spuiten
- De zomerset in opslag kan leggen?

Alvast bedankt
IMG_8425 wheel.jpg
 
De winter-achterbanden van mij Tesla Model S zijn vervanging toe.
Ik zoek 265/35 ZR21 extra load. Bijvoorbeeld van Pirelli.

Normaal wissel ik bij Euromaster. Vanwege logistieke problemen hebben zij alleen Vredestein in een kleinere maat (245). Daarnaast zouden een voorvelg repareren en dat is afgelopen half jaar niet gelukt. Beide punten vind ik wat minder.

Tesla Service Center Amsterdam kan ook geen winterbanden in de maat 265 leveren.

Weet een van jullie een betrouwbare partij in de buurt van Amsterdam, die
- Wel deze winterbanden kan leveren
- In het komende half jaar een velg kan spuiten
- De zomerset in opslag kan leggen?

Alvast bedankt
View attachment 733143
Ik zou eens vragen bij TeslaServiceHoofddorp. Bij APK bleken mijn achterbanden op de grens. Belde keurig netjes wat ik voor wensen had. Ik wilde hetzelfde als wat er opzat (Michelin) en dat werd in één dag geregeld. Repareren doen ze ook, dus een velg spuiten zal waarschijnlijk ook wel kunnen.

TS Hoofddorp

Gewoon even bellen <grin>
 
  • Like
Reactions: HuibCity
De winter-achterbanden van mij Tesla Model S zijn vervanging toe.
Ik zoek 265/35 ZR21 extra load. Bijvoorbeeld van Pirelli.

Normaal wissel ik bij Euromaster. Vanwege logistieke problemen hebben zij alleen Vredestein in een kleinere maat (245). Daarnaast zouden een voorvelg repareren en dat is afgelopen half jaar niet gelukt. Beide punten vind ik wat minder.

Tesla Service Center Amsterdam kan ook geen winterbanden in de maat 265 leveren.

Weet een van jullie een betrouwbare partij in de buurt van Amsterdam, die
- Wel deze winterbanden kan leveren
- In het komende half jaar een velg kan spuiten
- De zomerset in opslag kan leggen?

Alvast bedankt
View attachment 733143

Je kan even contact opnemen met Deni Wheelstyling in Zwanenburg. Goed bedrijf.
Ben er tot ik naar Hilversum verhuisde jaren klant geweest voor bandenwissel en -opslag.
 
  • Like
Reactions: HuibCity
Intussen vanochtend de Continental WinterContact TS870P met Extra Load indicator gemonteerd (in maat 235/45/R18)

Eerste indrukken:
-rustige/stille band tov de michelin pilot sport 4s zomerband;
-stuurt lekker strak, vermoedelijk door de verstevigingen voor extra load;
-veel profiel, gemeten 4x 9mm;

Per band was ik €185 ex BTW kwijt.

Eerste indrukken op nat wegdek/bebladerde weg zijn prima. De echte test met sneeuw/ijzel zal nog moeten gebeuren.
 
Intussen vanochtend de Continental WinterContact TS870P met Extra Load indicator gemonteerd (in maat 235/45/R18)

Eerste indrukken:
-rustige/stille band tov de michelin pilot sport 4s zomerband;
-stuurt lekker strak, vermoedelijk door de verstevigingen voor extra load;
-veel profiel, gemeten 4x 9mm;

Per band was ik €185 ex BTW kwijt.

Eerste indrukken op nat wegdek/bebladerde weg zijn prima. De echte test met sneeuw/ijzel zal nog moeten gebeuren.
Was dit inclusief monteren en waar laten doen?
 
Model Y LR wordt verwacht op 16/12/21 echter (voorlopig) nog geen set velgen met winterbanden beschikbaar bij Tesla.
Online kan ik snel een aantal leveranciers vinden met tal van merken van velgen. Correcte/benodigde maatvoering voor de model Y is gekend maar zijn er bepaalde zaken waar je nog rekening met moet houden om een keuze te maken?
Iemand dit tips en/of ervaringen wil delen zodat ik een goede velg kan kiezen waarop ik dan het één of andere merk winterband op kan leggen?
 
Model Y LR wordt verwacht op 16/12/21 echter (voorlopig) nog geen set velgen met winterbanden beschikbaar bij Tesla.
Online kan ik snel een aantal leveranciers vinden met tal van merken van velgen. Correcte/benodigde maatvoering voor de model Y is gekend maar zijn er bepaalde zaken waar je nog rekening met moet houden om een keuze te maken?
Iemand dit tips en/of ervaringen wil delen zodat ik een goede velg kan kiezen waarop ik dan het één of andere merk winterband op kan leggen?
De TPMS-sensoren voor de MY zijn heel slecht leverbaar. Er zijn bandenleveranciers die aangeven dat je de sensoren zelf maar moet bestellen bij Tesla omdat je als particulier voorrang zou krijgen bij levering.
Overigens kosten die dingen ruim €400 per set. Op die manier wordt de Tesla aanbieding een koopje.
 
  • Like
Reactions: Pebe
Model Y LR wordt verwacht op 16/12/21 echter (voorlopig) nog geen set velgen met winterbanden beschikbaar bij Tesla.
Online kan ik snel een aantal leveranciers vinden met tal van merken van velgen. Correcte/benodigde maatvoering voor de model Y is gekend maar zijn er bepaalde zaken waar je nog rekening met moet houden om een keuze te maken?
Iemand dit tips en/of ervaringen wil delen zodat ik een goede velg kan kiezen waarop ik dan het één of andere merk winterband op kan leggen?
Bel even met Karelsen Banden in Soest... Hebben heel veel Tesla
 
  • Like
Reactions: Pebe
Nieuwe (nou ja, 2e hands) MX eigenaar reporting in! Ik zie dat velen hier een kleinere banden/velgen-maat nemen als het om winterbanden gaat. Waarom is dat precies? Ik wil gewoon die dikke 22" winterbanden onder mijn Model X rocken. Iemand hier die dat ook heeft en zoja welk merk/type heb je en hoe bevalt het?

Mocht iemand een proffesioneel bandenboer kennen in Noord Nederland (die bekend is met Tesla's) dan houd ik mij ook aanbevolen trouwens!
 
  • Like
Reactions: job-lek