Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
probably already discussed but can't really find it. My 2019 Model 3 has 42 PSI as tire pressure on the sticker.
I've heard that they raised it afterwards, and they even might suggest higher pressure for better efficiency/range.
is that correct? I mount the Crossclimate2 and by look at it they seem a bit "low" when running at 42, any suggestions?
 
Ik heb een originele Staggered Arachnid set 21 inch velgen voor mijn model S met Michelin Pilot Super Sport banden. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer zien hoe ik de banden had gemonteerd (links/ rechts). De markering die ik had gemaakt is echt helmaal weg.

Achter en voor is makkelijk natuurlijk. Het zou dus kunnen dat ik nu mijn linker voorvelg aan de rechterkant heb en achter idem dito.

Is dit erg?

en is het mogelijk om visueel vast te stellen of ze al dan niet goed zitten? iemand suggesties?
 
Ik heb een originele Staggered Arachnid set 21 inch velgen voor mijn model S met Michelin Pilot Super Sport banden. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer zien hoe ik de banden had gemonteerd (links/ rechts). De markering die ik had gemaakt is echt helmaal weg.

Achter en voor is makkelijk natuurlijk. Het zou dus kunnen dat ik nu mijn linker voorvelg aan de rechterkant heb en achter idem dito.

Is dit erg?

en is het mogelijk om visueel vast te stellen of ze al dan niet goed zitten? iemand suggesties?
Als de fabrikant een richting wilt zet die dit op de wang van de band als daar niets staat maakt het niet uit.
meestal zijn winterbanden gevoelig voor richting en zomerbanden alleen sommige merken
 
  • Like
Reactions: Sjors
Ik heb een nieuwe set zomervelgen gekocht en moet nog TPMS sensoren aanschaffen.
Iemand een linkje waar ik geschikte kan kopen, geen Bluetooth maar 433mhz versie gezien mijn Tesla van 2019 is.
Ik kwam deze Amazon.nl tegen maar er zitten een paar reviews tussen met één ster en daarom twijfel ik.
Ik koop ze altijd via Tesla zelf. Zijn wat duurder maar ook wel altijd betrouwbaar en goede kwaliteit. Met die aftermarket TPMS sensoren toch al wel wat minder goede verhalen gehoord, bijvoorbeeld dat ze kunnen afbreken en dan los in de velg liggen. Ik neem het risico niet daarmee. 😉
 
Ik zie ze op de shop alleen voor de refresh Model 3 en die werken niet op de 2019.

Even mailtje sturen naar Tesla of langs gaan bij je service center, je kunt ze dan gewoon bestellen/afhalen. 😉 Heb ik laatst ook gedaan met de nieuwe velgen. Voor te mailen, adressen in België weet ik even niet. Maar in Eindhoven is het bijvoorbeeld "[email protected]". Mogelijk dus in België hetzelfde maar dan uiteraard plaatsnaam van je service center. 😃
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Even mailtje sturen naar Tesla of langs gaan bij je service center, je kunt ze dan gewoon bestellen/afhalen. 😉 Heb ik laatst ook gedaan met de nieuwe velgen. Voor te mailen, adressen in België weet ik even niet. Maar in Eindhoven is het bijvoorbeeld "[email protected]". Mogelijk dus in België hetzelfde maar dan uiteraard plaatsnaam van je service center. 😃
[email protected]

Is voor Aartselaar
 
Bij +- 140 km/u had ik last van trillingen. Inmiddels vastgesteld dat 3 van de 4 (!) velgen moeten worden gerecht. Schadehersteller zei dat hij dat vaak zag bij Tesla’s, ik vroeg me af of een kromme velg ook zou kunnen leiden tot speling in de draagarmlagers, zou weer een hoop verklaren.
 
Hey hallo, willen jullie stoppen met elkaar Deni Wheelstyling in Zwanenburg (Noord-Holland) aan te raden? Ik heb meerdere garages gebeld voor een eenvoudige bandenvraag, en Deni is onvergelijkbaar professioneel. Maar omdat ze het door de goede ervaringen onder Tesla-rijders zo druk hebben, was er bijna geen plek voor me. Alvast bedankt, en ook bedankt voor degene die mij die tip had gegeven.
 
Ik wil graag de Model Y performance maar mogelijk toch liever (voor het comfort) de 20inch wielen. Spijtig dat je het zo niet kan configureren. Dan zou je moeten kunnen afspreken met iemand in de buurt die ook een model Y gekocht heeft en ze ruilen als ze nieuw zijn?
Wat de Performance betreft heb ik nu gemerkt dat er enkel de bandendruk voor 21" in de deur aangegeven staat. Ik weet niet hoe het zit voor de autokeuring indien je daar komt aanrijden met een setje velgen dat eigenlijk niet voor de wagen voorzien is. Op het scherm kan je dan wel weer 19" of 20" configureren.

Er zijn zelfs 18" velgen.

Ik denk dat ik voor een 19" set ga gaan.
 
Hoi beste mede-rijders... voor een model X, met 20" staggered velgen, wat is naar jullie ervaring de stilste band met het minste verbruik?
Ik gooi de 22"ers er af om op reis te gaan dit jaar omdat ik een fietsendrager op de trekhaak zet deze keer. Michelin Lattitude sport lijkt goed, maar ik heb eigenlijk geen idee.
 
Van die Michelins heb ik meerdere sets gehad. Mijn ervaring is dat ze snel gaan cuppen, ook bij een rustige rijstijl, en gecupte banden geeft heel veel herrie in de auto.

Ben nu wel tevreden met de 20" Michelin CrossClimate SUV banden. Dit is een all season band met een totaal ander profiel, dat blijkbaar minder snel cupt.

Verbruik zit op 228 Wh/km na 35000 km en ruim 1 vol jaar gebruik, dus inclusief winter.
 
  • Like
Reactions: graficon
Van die Michelins heb ik meerdere sets gehad. Mijn ervaring is dat ze snel gaan cuppen, ook bij een rustige rijstijl, en gecupte banden geeft heel veel herrie in de auto.

Ben nu wel tevreden met de 20" Michelin CrossClimate SUV banden. Dit is een all season band met een totaal ander profiel, dat blijkbaar minder snel cupt.

Verbruik zit op 228 Wh/km na 35000 km en ruim 1 vol jaar gebruik, dus inclusief winter.
Ook mijn ervaring met de Pilot Sport 4 en zelfs roteren helpt ook niet (beste ervaring met niet-roteren zelfs). Helaas heb ik nog 1 set te gaan (op voorraad liggen uit een leuke deal)
 
Zijn er banden die dan weinig cuppen en goed zijn qua geluid en wegligging? Ik sta precies niet meer te springen voor michelin LS en PS… of is de cross climate Dan de oplosssing?
Ik heb op mijn Range Rover Evoque Cross Contact mud & snow all season banden gehad. Schitterende wegligging voor sneeuw en regen. Ik deed er ongeveer 60,000km mee. Het geluid daarentegen viel wel hard tegen, denk ik toch. Er was ook de motor natuurlijk.