Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren mijn Tesla opgehaald en meteen setje 20' BBS CH-R laten monteren met voor 9,0 x 20 et29 en banden 255/40/20 en achter 10,5 x 20 et 35 met banden 285/40/20. Kleur had titan mat moeten zijn en waren per ongeluk de zilveren binnengekomen. Hendrik van Baan velgen was zo aardig om toch deze er tijdelijk onder te zetten in afwachting tot de titan mat versie binnen is. View attachment 50944

Zal zo mijn 19'' standaard velgen met nieuwe banden in topic te koop zetten.
MOOIE velgen, mooie kleur ook. Zo exclusief ben ik dus niet meer qua kleur in Amsterdam e.o.:mad: (maar binnenkort wel met chrome velgen)
 
Dank voor je uitgebreide analyse! Dat vuil had ik niet over nagedacht, ben benieuwd, voorlopig zijn de vogels effectiever.. Had op US forum gelezen dat voormaat bij achteruit soms zou rubben en heb ik paar keer gehoord maar niet bij normaal rijden. Had rekening gehouden met marginale tellersafwijking maar niet bijna 5%, ga maar een ijken volgende keer met GPS app. kan ik er rekening mee houden. Heb wel de P maar geen P+ , vond dat prijsverschil te dol voor gemiddeld NL verkeer, als we bergweggetjes hadden gehad dan had ik waarschijnlijk anders besloten.

- - - Updated - - -

Ik vind ze mooi! Vreemde hoogte achterkant, wel een grote afwijking. 285/35/20 zijn prima verkrijgbaar.
Wat voor centreerringen heb je er op kunstof of alu? En merk je geen rare trillingen oid?

Hi Loek, leuk je reply te zien, ik ben degene van die 8 meter kabel, keurig afgelopen dinsdag ontvangen, nogmaals dank! Zal aan Hendrik van Baan Velgen vragen over die ringen, geen idee. De velg met band pasten er in 1 x op. Heb nu 240 KM gereden op diverse wegen en auto is super stabiel zonder trillingen. Mijn luchtvering stond niet op laag voor de foto, hier met vering op laag:
 

Attachments

  • baan 1.jpg
    baan 1.jpg
    544.3 KB · Views: 382
Ik heb de vredestein Ultrac Vorti. Sessanta staat er ook op als zijnde een of ander design ? :confused:
In ieder geval ik ben ZEER tevreden over deze banden. Maken bijzonder weinig lawaai. Grip op de weg tijdens regen heb ik nog geen probleem mee gehad (ook met 130km/u).

/edit : Deze 20" banden maken MINDER lawaai dan de standaard 19" GoodYear banden.
 
Last edited:
Ik denk dat je de maat van de achterbanden verkeerd hebt genoteerd, phillhill.
Die Vredesteins zijn niet eens te krijgen in 285/40-20. Zullen dus wel 285/35-20's zijn.

Heels scherp Paulus, verkeerd getypt, is inderdaad 285/35-20. Heb voor mijn gevoel weinig herrie, maar geen vergelijk en nog maar 240 km gereden;-) Bedoeling was Michelin maar die waren niet tijdig leverbaar toen zijn het de Vredesteins geworden
 
Ik ben benieuwd of de Vredestein tegen de krachten kan van de Tesla.
Ook de opmerking van Loek over de Centreerringen verdiend enige aandacht.
Bij mijn Vossenvelgen zijn nu 4 nieuwe aangeleverd van ander materiaal omdat de krachten van de Tesla te groot waren voor de originele kunstoog ringen.
Ook mijn winterbanden van Pirelli hebben het erg zwaar gehad met e krachten van de tesla.
Nieuw perfect rond maar beide achterbanden hadden na 5000 km een hoogteslag gekregen.
De Michelins die er standaard opzitten kunnen erg veel hebben.
Ik hoop ook dat de Vredesteins goed uitpakken want die had ik op mijn vorige auto en ze zijn serieus stiller!!
 
Ik ben benieuwd of de Vredestein tegen de krachten kan van de Tesla.
Ook de opmerking van Loek over de Centreerringen verdiend enige aandacht.
Bij mijn Vossenvelgen zijn nu 4 nieuwe aangeleverd van ander materiaal omdat de krachten van de Tesla te groot waren voor de originele kunstoog ringen.
Ook mijn winterbanden van Pirelli hebben het erg zwaar gehad met e krachten van de tesla.
Nieuw perfect rond maar beide achterbanden hadden na 5000 km een hoogteslag gekregen.
De Michelins die er standaard opzitten kunnen erg veel hebben.
Ik hoop ook dat de Vredesteins goed uitpakken want die had ik op mijn vorige auto en ze zijn serieus stiller!!
Ik had ook last van hoogteslag met de originele 21" Continentals?
 
Ik heb geen Probleem, maar nu 9000km met de vredestein en nog geen enkel probleem. En ha elke dag toch een paar keer volgas.. Gewoon voor het gevoel.
De specificaties van de banden vallen ver buiten wat de Tesla minimaal nodig heeft zover ik het kan herinneren
 
Ook de opmerking van Loek over de Centreerringen verdiend enige aandacht.
Bij mijn Vossenvelgen zijn nu 4 nieuwe aangeleverd van ander materiaal omdat de krachten van de Tesla te groot waren voor de originele kunstoog ringen.

Centreerringen horen alleen een hulp te zijn tijdens montage. Als ze tijdens het rijden krachten te verwerken krijgen dan betekent dat dat de velg kan bewegen ten opzichte van de naaf. Ik zou daarom eerst kijken of de velgen wel met het juiste moment zijn aangedraaid.
 
- - - Updated - - -

Was ook mijn eerste aanname maar bij High Performance auto's worden alruinen of ringen met een hogere dichtheid geadviseerd.
De krachten bij het vanuit stilstand zijn bij sommige kwaliteit ringen niet voldoende.
De centreerringen hebben dan blijkbaar toch een bijdrage
De Vossencentreerringen waren ook vanaf het begin veel te gemakkelijk in de velg te leggen en ook op de steek van de Tesla.



Centreerringen horen alleen een hulp te zijn tijdens montage. Als ze tijdens het rijden krachten te verwerken krijgen dan betekent dat dat de velg kan bewegen ten opzichte van de naaf. Ik zou daarom eerst kijken of de velgen wel met het juiste moment zijn aangedraaid.
 
Ik kan de eerdere posts over dit onderwerp niet meer vinden, daarom maar even een fotootje van een wiel aan de eigen S gemaakt.

DSC01025.JPG


Op deze foto zie je dat er een schroefje in het flensvlak zit. Het schroefje steekt een heel klein beetje uit.

In het geval dat je velgen niet (toevallig?) een uitsparing op die plek hebben, zal de velg nooit goed op het flensvlak aansluiten.

Of ik geluk heb gehad of dat alle BMW compatible velgen een uitsparing op de juiste plek hebben, geen idee.
 
Ik kan de eerdere posts over dit onderwerp niet meer vinden, daarom maar even een fotootje van een wiel aan de eigen S gemaakt.

View attachment 51095

Op deze foto zie je dat er een schroefje in het flensvlak zit. Het schroefje steekt een heel klein beetje uit.

In het geval dat je velgen niet (toevallig?) een uitsparing op die plek hebben, zal de velg nooit goed op het flensvlak aansluiten.

Of ik geluk heb gehad of dat alle BMW compatible velgen een uitsparing op de juiste plek hebben, geen idee.
Ik zal het binnenkort eens bekijken. Zou wat zijn, als dit de oorzaak is van de trillingen...