Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb op mijn Range Rover Evoque Cross Contact mud & snow all season banden gehad. Schitterende wegligging voor sneeuw en regen. Ik deed er ongeveer 60,000km mee. Het geluid daarentegen viel wel hard tegen, denk ik toch. Er was ook de motor natuurlijk.
Vandaag in Legoland eens gekeken wat de concurrentie doet. Op de Ioniq 5 staan Continental banden.

PXL_20220712_105243383.jpg


PXL_20220712_105250558.jpg
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik had die ook voordat ik terug naar goodyears ging en die dunlop waren wel gecupped :(
Maar had ook wel +80k km meegedaan en ze waren nog niet versleten...maar omgewisseld wegens cup-geluid
Ze waren wel stil en comfortabel voordien, dat wel :)
Ik heb de Dunlops nu voor ongeveer 20.000 km maar ga echt niet meer terug naar Michelin. Idd stil en comfortabel.
 
Als ze het zover geschopt hebben dan ben je wel een held!
95% zijn wel autosnelwegen ;)

Mijn Duitse schoonvader deed zelfs met zijn M3 110k km met zijn zomerbanden maar die rijdt uitsluitend stads kilometers

Ik heb de Dunlops nu voor ongeveer 20.000 km maar ga echt niet meer terug naar Michelin. Idd stil en comfortabel.
Mijn volgende zomerbanden zou ik ook terug naar Dunlop sport maxx r2 gaan, die zijn inderdaad stiller

Maar ik zit nog op mijn winterbanden (Pirelli) en moet nog naar mijn zomerbanden (Michelin Pilot sport 3)
Eigenlijk niet veilig maar ik hou genoeg afstand voor remmen

Ik dacht door te rijden met die winterbanden want ze waren iets van 4.3mm in December maar vorige weekend meet ik nog 3mm...
Niet om gierig te zijn maar wou gewoon banden beetje opgebruiken voordat ik nog een volledige winterband weggooi...
Want er komen hoe dan ook nieuwe winterbanden erop volgende winter voor Duitse wegen.

Zal wel binnen 2-3 weken die velgen eens wisselen
 
Mijn gehobbel bij 130 bleek toch echt een kromme velg te zijn. Sterker nog, er waren er 2 krom (in de vorm van een ei). Velgen laten richten, nieuwe banden erop (Continental), laten uitlijnen en rijdt weer als een zonnetje. Kom maar op met die autobahn.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
weet iemand uit eigen ervaring of de 18’Aero van een 2020 model 3 SR+ (de versie met chrome) passen op een M3 performance (om winterbanden op te zetten)?
ik lees precies bij de Amerikanen tegengestelde meningen.
Check even je gelijkvormigheidsattest om te kijken welke banden/velgen je kan plaatsen om in orde te zijn met de verzekering. Ik wou voor mijn MYP naar 19" gaan. De bandenboer wees erop dat ik daar moest kijken.

velgen.PNG


Ik was naar Tsportline aan het kijken, die zelfs 18" hadden voor mijn Model Y Performance, maar nu ga ik het dus houden op 20". De 18" velgen uit volgende link zouden compatibel zijn met alle Model 3 versies:

TSR 18" Tesla Model 3 Wheel (Set of 4)
 
Check even je gelijkvormigheidsattest om te kijken welke banden/velgen je kan plaatsen om in orde te zijn met de verzekering. Ik wou voor mijn MYP naar 19" gaan. De bandenboer wees erop dat ik daar moest kijken.

View attachment 839040

Ik was naar Tsportline aan het kijken, die zelfs 18" hadden voor mijn Model Y Performance, maar nu ga ik het dus houden op 20". De 18" velgen uit volgende link zouden compatibel zijn met alle Model 3 versies:

TSR 18" Tesla Model 3 Wheel (Set of 4)
Je zou ook de achterste banden naar voor kunnen leggen en achteraan gaan voor 295/35R21. Dan heb je 275/35R21 en 295/35R21. Dan moet je maar 2 banden wisselen en bijkopen. Misschien ook wel het overwegen waard. Maar dan blijf je wel met R21 zitten.

Ik weet wel niet of dat dan zou mogen??

1660137082815.png
1660136993107.png
 
  • Like
Reactions: YCedric