Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
EDIT: volgens mij niet mag maar afwijking hebben van -2% tot +1,5% :mad:, denk ik dan volgens goccavlaanderen


1660137434963.png
 
Je zou ook de achterste banden naar voor kunnen leggen en achteraan gaan voor 295/35R21. Dan heb je 275/35R21 en 295/35R21. Dan moet je maar 2 banden wisselen en bijkopen. Misschien ook wel het overwegen waard. Maar dan blijf je wel met R21 zitten.

Ik weet wel niet of dat dan zou mogen??

View attachment 839072View attachment 839071
Technisch gezien is dit niet verantwoord. Ik heb er namelijk zelf ook flink onderzoek naar gedaan. In EU wordt de auto geleverd met PZ4, homologatie Tesla. Deze zijn helaas niet in 295 te krijgen. Andere banden achter is niet wenselijk. M.a.w. Je zou alle vier banden moeten wisselen voor nieuwe…

In de US wordt de auto sinds kort geleverd met Michelins AS4.
 
Hoe krijg je een kromme velg en hoe ben je daar achter gekomen?
Ik denk dat de auto ergens tegen een stoeprand is opgereden, zowel voor als achter. Na uitlijnen trok de auto nog steeds naar rechts, blijkt dat de achteras aan die kant iets verder naar achter staat. Wordt binnenkort naar gekeken, de aanhouder wint. Het was de schadehersteller die de kromme velg vermoedde, zelf dacht ik dat de velg uit balans was.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Heel simpel, rij in een gat in de weg. Opmerken door onverklaarbare trillingen op hoge snelheid.
Of in België rijden...genoeg putten / gaten / verhoging op asfalt om uw velgen / banden / veringen kapot te maken 😮‍💨


Afgelopen weekend eindelijk mijn wintervelgen omgewisseld..werd echt tijd 🙈

Volgende winterband zal Hankook i*cept evo3 of gewoon terug pirelli

IMG_9701.jpg


IMG_9690.jpg



En mijn 2 jaar oude (met 45.000km) zomerbanden eronder...(michelin Pilot Sport 3) tot winter
IMG_9697.jpg


Ik moet balkon eens goed spuiten maar ben veel te lui🐒

IMG_9700.jpg
 
Last edited:
IK heb een set staggered Arachnid. En ben op zoek naar nieuwe banden. ORigineel zitten er
2x 245/35/21 – Michelin Pilot Super Sport
2x 265/35/21 – Michelin Pilot Super Sport

Banden op. Die zijn moelijlijk te krijgen. Weet iemand een adres waar ik deze nog voor een redelijke prijs kan bestellen? Wat is een goed alternatief voor deze banden?

/Sjors
 
IK heb een set staggered Arachnid. En ben op zoek naar nieuwe banden. ORigineel zitten er
2x 245/35/21 – Michelin Pilot Super Sport
2x 265/35/21 – Michelin Pilot Super Sport

Banden op. Die zijn moelijlijk te krijgen. Weet iemand een adres waar ik deze nog voor een redelijke prijs kan bestellen? Wat is een goed alternatief voor deze banden?

/Sjors
Autoweek.nl heeft in ieder geval een uitgebreide 'bandenvergelijker' met daarachter heel veel aanbieders.
Heb ik al paar keer gebruikt om 'n leuke aanbieding van mijn voorkeursband terug te vinden.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
Weet iemand of er ook 18inch velgen zijn waarmee je de standaard Tesla Model 3 velgen kan vervangen? De wieldoppen zijn gemakkelijk "te deleten", maar de velg eronder is donkergrijs, en ik wil graag "zilver". De gewone Tesla 19 inchers zijn ook geen optie ivm de lease(prijs). Hoeven niet origineel Tesla te zijn, maar het model van de Tesla 19 inch vind ik geweldig.
 
Weet iemand of er ook 18inch velgen zijn waarmee je de standaard Tesla Model 3 velgen kan vervangen? De wieldoppen zijn gemakkelijk "te deleten", maar de velg eronder is donkergrijs, en ik wil graag "zilver". De gewone Tesla 19 inchers zijn ook geen optie ivm de lease(prijs). Hoeven niet origineel Tesla te zijn, maar het model van de Tesla 19 inch vind ik geweldig.
De originele 18’ velgen zilver laten lakken is een optie?
 
Weet iemand of er ook 18inch velgen zijn waarmee je de standaard Tesla Model 3 velgen kan vervangen? De wieldoppen zijn gemakkelijk "te deleten", maar de velg eronder is donkergrijs, en ik wil graag "zilver". De gewone Tesla 19 inchers zijn ook geen optie ivm de lease(prijs). Hoeven niet origineel Tesla te zijn, maar het model van de Tesla 19 inch vind ik geweldig.
Er zijn diverse alternatieven, zelf een setje met winterbanden gekocht in 2019.
Alleen opletten met de remklauwen -> zelfs de NON-P loopt risico op aanlopen.
(ik heb zelf met deze reden een nieuw setje velgen uitgezocht / onder garantie_coulance -> maar dat was in 2019 als 1 van de eerste M3 rijders in NL -> dat risico zal momenteel een stuk kleiner zijn)
 
Vanuit tesla is er geen andere 18inch velg te krijgen.

Heb zelf deze velgen, monaco gp6 18inch in de kleur hyper silver. Niet helemaal het normale zilver die jij bedoeld denk ik:)
Nou Jasper, die kleur (zeg maar de zilverkleur van de Tesla 19inch velgen) bedoel ik wel! Shiny zoals die van jou, of de meer ingetogen alu kleur van Tesla, allebei prima. Net even gekeken op monacovelgen.nl en ja, dit lijkt me wel wat. Nog even een setje TPMS sensoren er bij en klaar. Ik vond ook nog de Ronal R70, die ziet er ook netjes uit. PS: voor mensen die afvragen waarom ik 18inch velgen zoek terwijl ik al 19inch heb: ik kan een LR bemachtigen, maar die heeft de standaard doppen en velgen.
 
Last edited: