Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
@paulus: bedankt, dat was precies de post waar ik naar op zoek was!

Heb gewoon een 6e gat geboord, de spacer past er nu op 1 manier op met het 6e gat boven de inbus/torx bout.
En deze spacer draait echt niet vrij (steken 5 tapeinden in, kan geen kant op), zie situatie voordat ik het 6e gat had gemaakt:

ImageUploadedByTapatalk1405411767.831742.jpg


Let wel: mijn spacers zijn custom made, ik vermoed dat de commercieel verkrijgbare exemplaren (H&R heeft ze dacht ik voor de Model S) wel uitsparingen hebben, die zullen vast hun huiswerk gedaan hebben.
 
Last edited:
Dat roteren is handig als je met alle vier de wielen naar een ander merk of type band wilt. Dan vervang je ze in één keer alle vier.

Kan iedereen, inclusief jezelf, als je maar een goede krik en eventueel een momentsleutel hebt. Natuurlijk wel gewoon de hele wielen wisselen, niet alleen de banden.

(Heb je voor andere velgen en/of banden dan achter, dan gaat het natuurlijk niet.)
 
Ik wil ze alle 4 oprijden, en dan ipv 21" turbine overstappen naar mijn 19" turbine velgen. Rijdt comfortabeler, minder schadegevoelig, goedkopere banden.
Ik ga het zeker niet zelf doen, dat gaat geheid verkeerd. Waarschijnlijk heeft een bandenboer dan wel de info over de NM/torq van de moeren nodig, maar dan kan je ze contact laten opnemen met het SC geloof ik.
 
Ik wil ze alle 4 oprijden, en dan ipv 21" turbine overstappen naar mijn 19" turbine velgen. Rijdt comfortabeler, minder schadegevoelig, goedkopere banden.
Ik ga het zeker niet zelf doen, dat gaat geheid verkeerd. Waarschijnlijk heeft een bandenboer dan wel de info over de NM/torq van de moeren nodig, maar dan kan je ze contact laten opnemen met het SC geloof ik.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden .
Zit met hetzelfde. Maar ik vind de 21" zo mooi. Ze maken de auto af. En sturen ook nog eens scherper.
 
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden .
Zit met hetzelfde. Maar ik vind de 21" zo mooi. Ze maken de auto af. En sturen ook nog eens scherper.

Klopt, maar 19" zwarte turbine velgen staan ook niet verkeerd. Scherp sturen boeit me niet, zoek nooit het randje op. Maar het comfort toen ik de winterbanden op die 19" velgen eronder had, dat wil ik eigenlijk permanent. Alsof je zweeft. Als ik dat vantevoren geweten had, waren die 21" velgen er helemaal niet ingekomen bij aankoop.
 
Ik ben heel blij met de 20" Is de perfecte balans tussen looks, comfort, slijtage en scherp sturen. Heb proefgereden met 21", gereden op de standaard geleverde 19'' en daaruit conclusie getrokken dat 20" wel eens ideale balans kon zijn. Veel complimenten gekregen voor de looks van de 20'' BBS CH-R
 
Ik ben heel blij met de 20" Is de perfecte balans tussen looks, comfort, slijtage en scherp sturen. Heb proefgereden met 21", gereden op de standaard geleverde 19'' en daaruit conclusie getrokken dat 20" wel eens ideale balans kon zijn. Veel complimenten gekregen voor de looks van de 20'' BBS CH-R

Die 20", kan je die ook in winterbanden uitvoering krijgen?
 
ik heb gisteren alweer een stap gemaakt naar trillingsvrij rijden op mijn 20"velgen. Na vervangen van alle 4 de banden, testen van de velgen los (zouden goed zijn), vervangen van kunststof centreerringen door alu exemplaren, bleef de auto trillen. Na een test waarbij ik telkens 1 wiel verving door een standaard (19") wiel bleek het pas na vervangen van het laatste wiel trillignsvrij te zijn. Dat exemplaar (de velg) is nu vervangen door een nieuw exemplaar en dat helpt al heel veel. Echter, nog niet volledig trillingsvrij (zoals wel op de standaard 19"velgen). Binnenkort dus nog maar eens wat velgen wisselen en nog een vervangend exemplaar bestellen. Ik zal blij zijn als het uiteindelijk goed is, dit kost teveel tijd...
 
Doet me denken aan iemand (was niet op dit forum, dacht ik) die zijn velgen dubbel bestelt, zonder band op de balanceermachine laat zetten en de set met de meeste onbalans retourneert.
Tja, dan krijgt de volgende klant dat geretourneerde setje...
 
ik heb gisteren alweer een stap gemaakt naar trillingsvrij rijden op mijn 20"velgen. Na vervangen van alle 4 de banden, testen van de velgen los (zouden goed zijn), vervangen van kunststof centreerringen door alu exemplaren, bleef de auto trillen. Na een test waarbij ik telkens 1 wiel verving door een standaard (19") wiel bleek het pas na vervangen van het laatste wiel trillignsvrij te zijn. Dat exemplaar (de velg) is nu vervangen door een nieuw exemplaar en dat helpt al heel veel. Echter, nog niet volledig trillingsvrij (zoals wel op de standaard 19"velgen). Binnenkort dus nog maar eens wat velgen wisselen en nog een vervangend exemplaar bestellen. Ik zal blij zijn als het uiteindelijk goed is, dit kost teveel tijd...

al eens geprobeerd om een vibrator in de frunk te leggen. met wat geluk neutraliseert die de trillingen van de wielen!:smile:
 
In 20" is heel veel keuze in winterbanden. Zou voor een Tesla altijd voor A kwaliteitsmerk velgen gaan. Is veel verschil in productiemethodes en controles. Minime toleranties die door merk A wel worden doorgelaten komen bij merk B nooit door de keuring. Dat kan net verschil in wel of geen trillingen zijn. Voor top advies en service kan ik zeker Baan velgen bij Zestienhoven luchthaven aanbevelen.
 
Tesla's SeC heeft ze voor mij gratis geroteerd. En al meerdere keren gebalanceerd. Balanceren is nog niet goed. Heb nog steeds een uitbalanceertrilling vanaf 130km/u. Misschien weer een loodje kwijt? Heb ook al hoogteslag en cuppen gehad. Die Continentals komen er bij mij niet meer op:frown:.
 
In 20" is heel veel keuze in winterbanden. Zou voor een Tesla altijd voor A kwaliteitsmerk velgen gaan. Is veel verschil in productiemethodes en controles. Minime toleranties die door merk A wel worden doorgelaten komen bij merk B nooit door de keuring. Dat kan net verschil in wel of geen trillingen zijn. Voor top advies en service kan ik zeker Baan velgen bij Zestienhoven luchthaven aanbevelen.

Super, dank voor de tip, Zestienhoven is hier om de hoek...
Euh, Baan en Zestienhoven in Google.... Uiteraard start en landingsbanen....

Maar gevonden ;)
 
Klopt, maar 19" zwarte turbine velgen staan ook niet verkeerd. Scherp sturen boeit me niet, zoek nooit het randje op. Maar het comfort toen ik de winterbanden op die 19" velgen eronder had, dat wil ik eigenlijk permanent. Alsof je zweeft. Als ik dat vantevoren geweten had, waren die 21" velgen er helemaal niet ingekomen bij aankoop.

Ik zoek het randje ook nooit op, maar merk dat scherper sturen met name op hogere snelheden dld en bochtige bergwegen.
Ben verder geen voorstander van om niet originele velgen te gebruiken. Zeker niet als deze afwijken betreffende et waarden en extra hulpmiddelen nodig hebben om ze te kunnen monteren. Met name die afwijkende et waarden veranderen het krachtenspel.