Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
d48c11c392a39ed30668e3e717580772.jpg


Mmm ik verlies de meegeleverde wielmoerdopjes van de t-sportline velgen.
Waar kun je goed passende halen?
 
Jammer dat het niet gelukt is. Ik ben benieuwd of er bij de P85D eventueel iets meer speling op zit.

Heb trouwens nog een 2de probleem. De TPMS sensoren zijn blijkbaar gewijzigd dus ik wacht momenteel met het laten monteren van de banden op de T-Sportline velgen tot ik daar meer duidelijkheid over heb. Ik heb de sensoren gekocht bij RS Trading en heb geen idee of deze nog kunnen gebruikt worden op de nieuwe wagens.

Iemand enige informatie over wat precies het verschil is tussen de oude en de nieuwe TPMS sensoren?

Volgens het SC Arnhem kunnen ze nu ook de actuele druk aflezen, per band dus.
 
Meestal lezen deze dingen alleen of er druk verlies op treed en niet de exacte waarde

Bij mijn inmiddels 11 jaar oude Renault Espace zitten sensoren welke exact de druk meten en weergeven op het display. Maar keyless starten, automatische deuront- en vergrendeling , digitale snelheidsmeter, tanken zonder dop er eerst af te draaien en nog veel meer innovatie is niet vreemd bij Renault.
 
Meestal lezen deze dingen alleen of er druk verlies op treed en niet de exacte waarde

Heb wat zitten googlen en de nieuwe zouden samen met de auto pilot hardware geïntroduceerd zijn. Ze zouden geproduceerd zijn door Continental en idd de mogelijkheid hebben om zowel de druk als de temperatuur van elke band uit te lezen. In de Tesla UI is er (nog) niets gewijzigd. De nieuwe sensoren zijn niet compatibel met de oude wagens en vice versa.

Ik heb een e-mail gestuurd aan RS Trading met de vraag of de OEM sensoren die ik er gekocht heb herprogrammeerbaar zijn.
 
Heb wat zitten googlen en de nieuwe zouden samen met de auto pilot hardware geïntroduceerd zijn. Ze zouden geproduceerd zijn door Continental en idd de mogelijkheid hebben om zowel de druk als de temperatuur van elke band uit te lezen. In de Tesla UI is er (nog) niets gewijzigd. De nieuwe sensoren zijn niet compatibel met de oude wagens en vice versa.

Ik heb een e-mail gestuurd aan RS Trading met de vraag of de OEM sensoren die ik er gekocht heb herprogrammeerbaar zijn.

Mijn oude 'VW' S8 uit 2007 heeft idd ook sensoren die temp en druk per band (en reservewiel) aangeven. Jammer dat dit niet meteen goed is opgepikt door Silicon Valley...
 
Mijn oude 'VW' S8 uit 2007 heeft idd ook sensoren die temp en druk per band (en reservewiel) aangeven. Jammer dat dit niet meteen goed is opgepikt door Silicon Valley...

Wat helemaal eigenaardig is, is dat de nieuwe veel goedkoper zijn geworden.

Voor de geïnteresseerden, bij RS Trading verwachten ze binnen een paar weken een oplossing te hebben zodat ze ook de nieuwe versie kunnen leveren.
 
Heb wat zitten googlen en de nieuwe zouden samen met de auto pilot hardware geïntroduceerd zijn. Ze zouden geproduceerd zijn door Continental en idd de mogelijkheid hebben om zowel de druk als de temperatuur van elke band uit te lezen. In de Tesla UI is er (nog) niets gewijzigd. De nieuwe sensoren zijn niet compatibel met de oude wagens en vice versa.

Ik heb een e-mail gestuurd aan RS Trading met de vraag of de OEM sensoren die ik er gekocht heb herprogrammeerbaar zijn.

Met andere woorden - als je een nieuwe MS hebt - en een velgensetje koopt - best bij Tesla zelf de sensoren kopen specifiek voor jouw auto....
 
Deze nieuwe kosten 42 euro per stuk exclusief BTW (+ 1 euro voor een moertje). Ik ga morgen een setje ophalen voor mijn winterbanden en wintervelgen...

Met wat knip en plakwerk heb ik uiteindelijk de volgende keuze gemaakt en hoewel die niet bijster origineel is, vind ik het resultaat ook meer dan geslaagd op een blauw model :biggrin:

2014-12-22_21-19-41.png








Met andere woorden - als je een nieuwe MS hebt - en een velgensetje koopt - best bij Tesla zelf de sensoren kopen specifiek voor jouw auto....
 
Met andere woorden - als je een nieuwe MS hebt - en een velgensetje koopt - best bij Tesla zelf de sensoren kopen specifiek voor jouw auto....

Op dit moment in elk geval niet zomaar "Tesla" sensoren kopen bij een derde partij als die nog niet op de hoogte is van de switch.
En ook opletten als je een setje velgen met banden wil kopen die onder een oudere Model S hebben gezeten.
Je kan de sensoren inderdaad nu aan een correcte prijs kopen in het service center. De vorige sensoren waren gewoon het dubbel van de prijs bij Tesla.
Vergeet ook geen rekening te houden met de kleur (donker of zilver).

- - - Updated - - -

Met wat knip en plakwerk heb ik uiteindelijk de volgende keuze gemaakt en hoewel die niet bijster origineel is, vind ik het resultaat ook meer dan geslaagd op een blauw model :biggrin:

Zit ik er naast indien ik denk dat dit de velgen van XFrank zijn? Ik zie in de hoekjes precies nog wat rood van zijn wagen. :smile:
 
Zit ik er naast indien ik denk dat dit de velgen van XFrank zijn? Ik zie in de hoekjes precies nog wat rood van zijn wagen. :smile:

inderdaad!
20141110_111959.jpg

maar nu zijn ze zo.
20141220_233552.jpg


- - - Updated - - -

Deze nieuwe kosten 42 euro per stuk exclusief BTW (+ 1 euro voor een moertje). Ik ga morgen een setje ophalen voor mijn winterbanden en wintervelgen...

Met wat knip en plakwerk heb ik uiteindelijk de volgende keuze gemaakt en hoewel die niet bijster origineel is, vind ik het resultaat ook meer dan geslaagd op een blauw model :biggrin:
blauw.jpg
 
Zit ik er naast indien ik denk dat dit de velgen van XFrank zijn? Ik zie in de hoekjes precies nog wat rood van zijn wagen. :smile:

Zeer zeker, ik had nog enkele andere kandidaten, maar uiteindelijk vond ik die van Frank toch het mooiste en heb ik ze maar besteld, inclusief de vraag om open moeren (op aanraden van Frank).

2014-12-22_22-13-03.png
 
Last edited: