Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Eens met PaulW5 en PvH heb ook 21 inch onder mijn P85, staat schitterend. Heb deze zomers en s'winters onder mijn auto. Mijne is zwart/zwart/zwart met getinte ramen rondom en coating dus extra diep zwart, krijg er veel complimenten over van derden dat de wielen de auto maken



Hier idem heb diep in de buidel getast in nov 2013 voor losse Pirelli 21inch winterbanden....geen spijt van nog
 
Last edited:
Mag je vinden maar ik vind een winterband op 21 velgen echt iets teveel van het goede, bij sneeuw zie je al minder waar je rijdt, voor mij was het een gevoels kwestie, zal binnen een week of twee wel weer op mijn 21" rijden.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb het puur over het uiterlijk en mijn smaak. Iedereen zo zijn eigen afwegingen en smaak. Ik respecteer ieders keus. Is toch ook niet onaardig wat ik schrijf? Een forum is toch om je mening te kunnen ventileren, en zolang je niet puur op de man speelt lijkt het mij toch prima om aan te geven of je iets mooi of minder mooi vindt?

Als ik mijn medewerkers in een Tesla zou laten rijden, dan zouden er ook 19" onder zitten. Net als met de Taxi's is dan aanschaf, verbruik en onderhoud (vervanging banden) in zo een geval voor mij de keuze om dit te doen, maar voor mijn eigen S no way......
 
Heb m'n zomerwielen weer geplaatst. Wel gezien dat ik zo snel mogelijk bij m'n grote bandenvriend langs moet:eek:. Heb vd winter achter met 255 19" gereden en dat is erg goed bevallen. Net ff wat meer rubber tussen de velg een een moordlustige stoeprand. Nou wil ik dat voor m'n zomerset ook graag doen. 255 21" achter zodat de band uitsteekt ipv de velg. Iemand ervaring en of suggesties?
 
Heb m'n zomerwielen weer geplaatst. Wel gezien dat ik zo snel mogelijk bij m'n grote bandenvriend langs moet:eek:. Heb vd winter achter met 255 19" gereden en dat is erg goed bevallen. Net ff wat meer rubber tussen de velg een een moordlustige stoeprand. Nou wil ik dat voor m'n zomerset ook graag doen. 255 21" achter zodat de band uitsteekt ipv de velg. Iemand ervaring en of suggesties?

Had je daarmee niet het probleem dat de band de kast raakte bij het sturen?

Update: ach nee, de achterwielen sturen niet... :)
 
Hier ook van het weekend de 20" winterset vervangen door 21" zomerset, zoals iemand weleens eerder heeft geroepen (volgens mij pvh :tongue:): er horen 21" turbines onder een Tesla! :)
Maar zal voor 99,9% van de rijders wel gek klinken:
Ik ben blij dat er weer 21" onder liggen, hij is weer een stuk stugger en voel ik weer beter alle dingen in/op de weg. Ik weet nu weer of het een peuk met of zonder filter is, als ik erover heen rij. :biggrin:
 
Van het weekend ff mijn nieuwe velg (20 inch Inovit Revolve Zwart Gepolijst 285) erop gezet, om te proberen. Nu zie ik dat de as te ver er doorheen steekt om het dopje erop te zetten, iemand hier ook last van gehad. De as lijkt erg lang, kan ik daar een stuk van afhalen....?

velg_as.jpg
 
Mogelijk ligt je velg wat te diep in de wielkast. Je zou een velg met een lagere ET waarde dan standaard kunnen proberen.
Naar buiten toe is er behoorlijk wat ruimte voor 'expansie'. Ik heb achter op mijn P+ 10Jx20 ET 35 met 285/35-20 banden.
ET 40 liep bij mij aan en ET 30 zou ook nog kunnen, denk ik.
 
Ik heb:

8.5J, 5x120, ET35,
245/40-20
10J, 5x120, ET35, 285/35-20

Ik kan niet meer naar buiten toe met deze achtervelg, ik denk dat ik dan spatbord raak.

Die as steekt zo'n 1,5 cm voorbij de bout, als ik daar 1 cm afhaal is het probleem opgelost.... Moet geen probleem zijn lijkt me....???



Mogelijk ligt je velg wat te diep in de wielkast. Je zou een velg met een lagere ET waarde dan standaard kunnen proberen.
Naar buiten toe is er behoorlijk wat ruimte voor 'expansie'. Ik heb achter op mijn P+ 10Jx20 ET 35 met 285/35-20 banden.
ET 40 liep bij mij aan en ET 30 zou ook nog kunnen, denk ik.
 
Tja, als je al ET 35 hebt, dan gaat 5mm minder ET sowieso onvoldoende helpen.

Persoonlijk vind ik het nogal rigoreus om de slijpschijf erin te zetten. Maar het lijkt geen kwaad te kunnen...
Het verlaagt wel het onafgeveerde gewicht op alle assen. :wink:
Succes.
 
Ik heb toevallig vorige week Michelin Pilot Super Sport besteld voor op m'n zomerset, volgende week gaan ze er op als het goed is, benieuwd of ze beter rijden als de Pirelli's en Continental's want daar had ik toch telkens in meer of mindere mate last van wat hoogteslag.
Mijn maten zijn 245/40/20 en 285/35/20 en dat ziet er ongeveer zo uit:
ImageUploadedByTapatalk1425903519.456791.jpg

ImageUploadedByTapatalk1425903385.820385.jpg

(Zonder stickers uiteraard)
 
Zoals ik al eerder vermelde: velgen.nl in Oostvoorne, voor jou goed aan te rijden.
Heb afgelopen weekend mijn 2 velgen opgehaald en ze zien er weer als nieuw uit: voor 19" is het 75Euro ex btw per velg bij randschade voor afdraaien, polijsten, spuiten (mat zwart bij mij) en balanceren (heb ze met banden afgeleverd).
Z'n pin apparaat doe het vaak niet, dus wel handig om cash mee te nemen.

Net geweest, 14 dagen!!! Maar heb wat kunnen regelen, vraag en aanbod.... zaken zijn zaken....... Donderdag klaar. Kreeg alleen waarschuwing dat de ventielen kunnen afbreken... Iemand dat al eens gehad?
 
Ik niet, ventielen zitten er nog op, ik werd na 10 dagen gebeld dat ze klaar waren, maar had aangegeven dat ik geen haast had.

Ik wil deze week nog de zomerbanden eronder, denk dat ik net genoeg profiel heb op de huidige winter-achterbanden dat die volgende keer naar voor kunnen. Voor nog veel profiel. Moest toch 4 nieuwe zomerbanden hebben, want rechtsvoor met mijn "actie" was niet alleen de velg beschadigd, maar ook het rubber. Heb nu linksvoor band als reserve. Achter waren gewoon Slicks geworden, zo glad.