Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Die vredestein heb ik ook nog overwogen, erg gunstig qua prijs en geluid (is dat merkbaar?

Ik ben zeer tevreden met de Vredenstein. Ze zijn stiller dan de Michelin PS, die standaard onder de 21" liggen. De grip is goed, misschien net iets minder als de Michelins, maar niet dat ik(!) dat merk op de openbare weg.

Ik heb meteen een extra set achterbanden erbij gekocht, voor 158,-/stuk kon ik dat niet laten...
 
Ander vraagje.
Ik ben op zoek naar een velgen raparatie specialist.
Mijn achterste velg heeft krassen opgelopen (Dankzij onze super grote parkeer garages...).

Wie weet een goed bedrijf in zuid limburg waar ik kan informeren naar de kosten / mogelijkheden ?
 
Vraag over runflat banden. Klopt het dat het aangeraden wordt om wel voor een RFT te kiezen of zijn de meningen hierover verdeeld?
Mijn bandenspecialist zweert bij Nokian banden, echter die heeft volgens mij geen run flat banden.

Aangeraden door wie? Tesla levert de auto's zonder RFT en raadt ze voor zover ik weet ook niet aan. Het nadeel van de meeste RFT banden is dat ze een stevigere wang hebben om het gewicht van de auto te kunnen dragen als er geen lucht meer in de band zit en dat heeft invloed op het weggedrag (stugger).
 
Aangeraden door wie? Tesla levert de auto's zonder RFT en raadt ze voor zover ik weet ook niet aan. Het nadeel van de meeste RFT banden is dat ze een stevigere wang hebben om het gewicht van de auto te kunnen dragen als er geen lucht meer in de band zit en dat heeft invloed op het weggedrag (stugger).

Ok bedankt. Ik dacht dat RFT werd aangeraden ivm veiligheid (bij lekke band) en praktisch voordeel dat je kan blijven doorrijden met max 80km/uur en daarom ook geen reserveband nodig hebt.

Met een normale zomerband (geen RFT) zou ik dus voor Nokian kunnen kiezen. Iemand daar een mening over of ervaring mee?
Thanks
 
Vandaag 10 mm spacers geplaatst op mijn 21 set P85+ 8,5 j voor en 9 j achter
Mijn stagered set Vossen CVT(9J voor en 10,5J achter + 5mm spacer) met winterbanden was "vetter" dan mijn zomerset:redface:
Lijkt nu de kasten veel mooier te vullen op de zomerset
IMG_0400.jpg
P1000612.jpg
 
Weet je zeker dat de banden aanlopen en niet 'wringen'?
Dat wringen voelt als een schokje elke 50 cm die je achteruit rijdt en is normaal bij relatief brede banden icm volledige stuuruitslag.

Ik was niet echt aan het rijden op dat moment maar in de garage heel traag aan het manoeuvreren. Het rubber geluid ging weg wanneer ik het stuur iets minder uitslag gaf. Nu, echt last heb ik er niet van want ik heb het in de hand.

- - - Updated - - -

Heb ik ook gehad. Heeft men kunnen verhelpen bij mijn standaard set. Helaas niet bij mijn winterset waar ik voor 255 had gekozen tegen mogelijke velgschade. Heb nu een extra achterbanden op voorraad:rolleyes:.

Ik heb vorig jaar dezelfde set 255 gekocht. Ga het toch maar eens proberen door slechts 2 banden te laten monteren op mijn T-Sportline wintervelgen en dan te testen. Het zal er van afhangen hoe erg de rubbing is. Als het echt niet te doen is koop ik 2 banden in maat 245 bij en kan ik een paar seizoenen voort met mijn 255. Dat is immers heel goed materiaal.
 
Ik heb vorig jaar dezelfde set 255 gekocht. Ga het toch maar eens proberen door slechts 2 banden te laten monteren op mijn T-Sportline wintervelgen en dan te testen. Het zal er van afhangen hoe erg de rubbing is. Als het echt niet te doen is koop ik 2 banden in maat 245 bij en kan ik een paar seizoenen voort met mijn 255. Dat is immers heel goed materiaal.
Achter gaat t prima. Voor was geen ruimte. Was wel op te lossen door de voorbumper in z'n geheel een paar mm naar voren te plaatsen maar dat ging me te ver. Heb er een setje Dunlops bijgekocht in 245. Dat werkt goed. Setje michelins voor achter als reserve in de garage:smile:.