Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Velgen groupbuy

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb van verschillende van jullie weer de vraag gekregen of we nog een velgen groupbuy kunnen organiseren voor de T-Sportline 19" en 20" velgen voor de model X en model S.

De wielen zijn beschikbaar in de volgende maten:

- 19" regulier (voor: 19" x 8,5, achter 19" x 8,5) - Model S.
- 20" regulier (voor: 20" x 9, achter 20" x 9) - Model S.
- 20" wide (voor: 20" x 9, achter 20" x 10) - Standaard voor de Model X.

Mocht je interesse hebben in deelname aan de groupbuy. Stuur me dan svp een mail op [email protected]. Je ontvang van mij dan verdere informatie.

tst-20-brilliant-silver-tesla-model-s-wheel-set-1-2.jpg
tst-20-matte-black-tesla-model-s-wheel-set-1-2.jpg
tst-20-metallic-grey-tesla-model-s-wheel-set-1-2.jpg
 
  • Funny
Reactions: Keezje
De group buy is weer actueel. heb je interesse om mee te doen dan kan dat. Stuur dan even een mail aan mij op [email protected]. De prijzen bedragen voor de 19" ca. 1.600 Euro excl. BTW en voor de 20" ca. 1.900 Euro excl. BTW. Dit is inclusief verzendkosten en excl. 4.5% invoerrechten welke samen met de BTW rechtstreeks aan de transporteur dienen te worden voldaan.
 
H
hoi, en heb je dan de voor en achterbanden op identieke maat? 245 rondom of zo? Kan je de exacte waarden/maat doorgeven aub? (weet ik wat ik kan bestellen).

Mijn winterbanden liggen op de standaard 19" Slipstream-velgen met rondom de standaard bandenmaat 245/45-19 (XL-band en snelheid V, dus tot 240 km/u). Omrekenen naar 20 inch velgen geeft een bandenmaat van 245/40-20 , maar Michelin levert deze maat niet. 255/40-20 is volgens hun website wel leverbaar en die maat is met 1,26% hoogte/omtrek-afwijking t.o.v. 245/40 acceptabel. Wel heb ik ooit gelezen dat 255-banden aan de voorzijde bij maximale stuuruitslag licht aan kunnen lopen. Wellicht dat ervaringsdeskundigen dit kunnen bevestigen of ontkennen.

Naast Michelin heb ik ook Pirelli en Nokian winterbanden voorbij zien komen, maar daarmee geen ervaring.

PS: Excuses, eigenlijk hoort deze discussie in het velgen en banden-draadje thuis. Daar is over winterbanden voldoende te vinden.
 
Last edited: