Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Velgen spuiten

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap ook het nut niet in van poedercoaten. Ze zijn harder maar ook matter.. En een borduur nemen en je hebt evenveel schade.
Laten spuiten is het mooiste en is even 'sterk'.

Wij doen dit in ons eigen bedrijf maar is niet in uw regio.
www.wonitrol.be
www.nikola-brussels.be
 

Attachments

  • Foto 15-04-16 14 42 15.jpg
    Foto 15-04-16 14 42 15.jpg
    374.5 KB · Views: 129
Een wat oud draadje maar heb wat ervaringsdeskundigheid nodig.

Ik wil mijn 21” turbines van mijn ‘14 MS antraciet laten spuiten om die te gebruiken als wintervelgen onder mijn in december te leveren ‘18 MS.
Er zit een klein deukje in de velgrand van de turbines.

Waar kan ik de velgen het beste laten repareren en spuiten (ik ben woonachtig onder Den Bosch)?
Zijn er nog verschillende Tesla kleuren antraciet en moet ik rekening houden met de hubcaps (zijn er hier verschillende tinten in)?
 
een oud draadje mbt velgen;

van mijn originele 21 inch velgen van Tesla zijn er 2 beschadigd (stoeprandjes). Nu wil ik deze laten fixen door mijn bandenboer.
Ik kan me echter verhalen heugen dat het spuiten van deze velgen warmteissues (op de remmen?) kan veroorzaken....

Weet iemand nog hoe dit zat? En hoe ik mijn velgen het beste kan laten fixen?
 
Ik zou persoonlijk kiezen voor poedercoaten ipv spuiten.
In Almere ziet iemand die dat doet voor €400,- incl banden (de)montage.
Ik zou sowieso velgen die geen risico op oxideren hebben nooit poedercoaten. Poedercoating is een opgespoten poeder die door verhitting hecht op het oppervlak. Hierdoor ontstaat er een poreus oppervlak wat schoonmaken niet makkelijker maakt.
Een velg met een goede 2K lak zal ook veel mooier zijn en makkelijker te onderhouden. Stoepranden zullen ze nooit tegen bestand zijn.
 
Ieder zijn mening maar ik ben er erg blij mee. De alloygators hebben afgelopen zomer hun werk weer gedaan en bij de wissel naar winterbanden ga ik er weer twee vervangen. Dat kost me 50 euro en de twee velgen zijn weer als nieuw (dat waren ze eigenlijk al omdat ze niet beschadigd werden). En hoe goed ik er ook op probeer te letten, er is altijd wel een of andere stoeprand die net weer iets te dicht in de buurt komt in een moment van onoplettendheid.

En over lelijk gesproken... van dichtbij zie je ze er goed opzitten maar als je wat verder af staat valt het absoluut niet zo fel op (ik heb de zilvergrijze alloygators op zilvergrijze velgen)
Je moet het niet omdraaien. Jij komt met je velgen te dichtbij de stoeprand. De stoeprand komt niet te dicht bij je velgen!
 
een oud draadje mbt velgen;

van mijn originele 21 inch velgen van Tesla zijn er 2 beschadigd (stoeprandjes). Nu wil ik deze laten fixen door mijn bandenboer.
Ik kan me echter verhalen heugen dat het spuiten van deze velgen warmteissues (op de remmen?) kan veroorzaken....

Weet iemand nog hoe dit zat? En hoe ik mijn velgen het beste kan laten fixen?

Tesla heeft voor mij een set zilveren Arachnids antraciet laten spuiten bij een specialist in Tilburg. Lijkt me dat er geen (warmte)issues zijn als Tesla het zelf ook laat doen? Resultaat was overigens erg goed, heb er veel plezier van!