Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Velgen voor Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Een totale leek op banden/velgenmaat.
Nu ligt er op mijn x slipstream 20” 255/45-20 voor en 275/45-20 achter.
Nu zoek ik een setje nieuwe (wintervelgen).
1- moet ik ook variabele (voor/achter) breedtes monteren of mag/kan 4 dezelfde ook?
2.- ik overweeg wederom 20”, met de maat 265/45-20 (op alle wielen) kan dat?
3.- een lijst aan codes zegt mij niks (9.0j-20 , steek 5x120 ET 33 en CB64,1

Help
 
Een totale leek op banden/velgenmaat.
Nu ligt er op mijn x slipstream 20” 255/45-20 voor en 275/45-20 achter.
Nu zoek ik een setje nieuwe (wintervelgen).
1- moet ik ook variabele breedtes monteren of mag/kan 4 dezelfde ook?
2.- ik overweeg wederom 20”, met de maat 265/45-20 (op alle wielen) kan dat?
3.- een lijst aan codes zegt mij niks (9.0j-20 , steek 5x120
 
Ik denk dat 265 (dit is de breedte maat) voor niet gaat passen ivm ruimte in de wielkasten, bij de S is dit in ieder geval erg krap. 1 forumlid kreeg per ongeluk 4 dezelfde banden 255 breed, volgens hem reed dit voor geen meter.
Let ook op met het gewicht dat de velgen aan kunnen, de X is zwaar en sterk, zijn maar weinig velgen die hiervoor geschikt zijn.
Wat betreft de codes, google eens, daar staat het waarschijnlijk duidelijker dan ik hier kan uitleggen, ea heeft te maken met diameter naafgat, is 64,1 mm. 5x120 is hoeveel boutgaten en hoever uit elkaar, j waarde is iets met breedte velg, et waarde is hoe diep de flens in de velg ligt.
 
Mijn winterset op de X zijn 4*255/45/R20 en dat gaat prima.
Ik denk dat 265 (dit is de breedte maat) voor niet gaat passen ivm ruimte in de wielkasten, bij de S is dit in ieder geval erg krap. 1 forumlid kreeg per ongeluk 4 dezelfde banden 255 breed, volgens hem reed dit voor geen meter.
Let ook op met het gewicht dat de velgen aan kunnen, de X is zwaar en sterk, zijn maar weinig velgen die hiervoor geschikt zijn.
Wat betreft de codes, google eens, daar staat het waarschijnlijk duidelijker dan ik hier kan uitleggen, ea heeft te maken met diameter naafgat, is 64,1 mm. 5x120 is hoeveel boutgaten en hoever uit elkaar, j waarde is iets met breedte velg, et waarde is hoe diep de flens in de velg ligt.
 
  • Informative
Reactions: Janc