Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verandering van ownership

This site may earn commission on affiliate links.
Heb een Model 3 als bedrijfsvoertuig.
Deze stond voorheen als ownership onder mijn tesla-account.

Nu wil de fleetmanager alle auto's onder één account brengen van de fleetmanager en hieraan gebruikers toevoegen (per wagen) om de wagen te gebruiken.

Nu zitten we eigenlijk met enkele problemen.
Het blijkt zo dat enkel de persoon met ownership verantwoordelijk is voor heel het creditcard gebeuren.
De policy binnen het bedrijf is zo dat super chargers op eigen kosten is.
Ook premium connectiviteit zijn we zelf voor verantwoordelijk.
Dat was allemaal geen probleem toen het op mijn eigen account stond maar nu wordt alles gefactureerd op de credit card van het bedrijf.

Wanneer creditcard wordt verwijderd op hoofdaccount hadden we verwacht dat de creditcard dan wordt aangesproken van de gebruiker van de wagen.
Helaas krijg je dan de melding dat superchargers gefactureerd staat aan hoofdgebruiker en dat we een credit card in zijn account moeten koppelen.

Iemand met een oplossing of iemand in een gelijkaardige situatie?
Hebben de lokale Tesla verdeler verschillende malen gebeld maar zij hebben er eigenlijk ook geen idee van.
Heb verder nog 3k aan super charger km's maar dat lijkt dus nu allemaal verloren te gaan. :(

Had ook TeslaMate draaien maar dat werkt gelukkig allemaal nog.
 
Simpele oplossing: elke gebruiker terug zijn eigen account en credit card. Welke reden zou er zijn dat de fleetmanager toegang heeft tot elke auto, en kan zien waar elke auto ten alle tijde staat, hoe hard ie rijdt en op elk moment de deuren kan openen en ermee wegrijden?
 
  • Like
Reactions: fryeBE
Volgens mij is dit niet de manier. Wat wel kan is de werknemers hun account als secondary account te zetten.
Je blijft dus zelf een beknopte account behouden.

Was bij ons ook en werkte eigenlijk prima. De fleetbeheerder had de master en ik/wij kregen een secondary.
(dit kon je vroeger zien in de source code van de webpagina, dacht ik)

Op de Tesla site zie je amper iets, zelfs je auto (of zelfs de manuals) niet maar je credit card kan je er wel inploffen.
De app was ook dichtgetimmerd dus je kon niets meer bestellen.

Voor de premium optie, vertelde mij men dat Tesla dit eventueel zou regelen maar heb het nooit nodig gehad aangezien gedurende mijn 2,5 jaar gebruik, de optie als Permanent stond. (zoals bij meerdere leaseplan autos)

De reden is waarschijnlijk dat je anders van die type hebt 😇 die nog eventjes de acceleration boost en wat ander leuks erop activeren….denk dus een verzekeringskwestie…..
 

Attachments

  • 24CE04E6-2FEF-411D-95CF-EDFB36983CDE.png
    24CE04E6-2FEF-411D-95CF-EDFB36983CDE.png
    407.8 KB · Views: 41
  • 0AABC96A-8CE5-4268-8477-38A15160161F.png
    0AABC96A-8CE5-4268-8477-38A15160161F.png
    209.6 KB · Views: 34
  • 0095FD7A-A804-487F-93AC-5130C7A73BC7.png
    0095FD7A-A804-487F-93AC-5130C7A73BC7.png
    222.5 KB · Views: 30