Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien al genoemd maar mij valt op dat de A stijl wel erg dik is.
Op rotondes e.d. is het dan soms lastig om andere verkeersdeelnemers goed te volgen.

En vanmiddag vond hij dat de doos die op de achterbank stond ook maar een gordel om moest. :)
Dat is inderdaad opletten. Ik nam bv per ongeluk voorrang op een rotonde omdat ik een Audi niet zag (ik zie alleen Teslas's he).

Had ik in m'n vorige auto ook wel last van, maar ja ff aandachtspuntje dus.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
De deurgrepen van de Model 3 zijn wel mooi maar niet echt handig vind ik. Kun je niet blind doen wat met een normale greep wel kan.

En wat een ongelofelijk klein knipperlichtje aan de achterkant. Iemand zei dat in Amerika de hele breedte van de unit wordt gebruikt, maar hier niet??
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
De deurgrepen van de Model 3 zijn wel mooi maar niet echt handig vind ik. Kun je niet blind doen wat met een normale greep wel kan.

En wat een ongelofelijk klein knipperlichtje aan de achterkant. Iemand zei dat in Amerika de hele breedte van de unit wordt gebruikt, maar hier niet??
Ik ben zeker heel blij met de deurgrepen, want het is een eenvoudig systeem dat aerodynamisch is. Misschien dat sommige passagiers even moeten wennen maar ikzelf en mijn betere wederhelft waren binnen 2 keer instappen gewend.
Er zijn best wat dingen aan te merken op de Model 3 maar de deurgrendels (ook van binnen) zijn in mijn opzicht goed ontwikkelde aspecten :)
 
Ook in een ander draadje gemeld, dat bij regen overdag je achterlichten niet aangaan wanneer je de verlichting op AUTO hebt staan!!!

Een achter mij rijdende auto kon mij erg slecht zien. Dus bij slecht weer overdag zelf je dim lichten aanzetten.
 
Ook in een ander draadje gemeld, dat bij regen overdag je achterlichten niet aangaan wanneer je de verlichting op AUTO hebt staan!!!

Een achter mij rijdende auto kon mij erg slecht zien. Dus bij slecht weer overdag zelf je dim lichten aanzetten.

Dat is bij heeeeel veel wagens een gebrek. In auto stand gaan overdag alleen de DLRs voor aan. Bij regen of wat donkerder weer zou ook de achterkant aan moeten. Eigenlijk: indien wiper dan dimlicht voor de komende tien minuten (om geflapper van de lichten te voorkomen).
 
Dat is bij heeeeel veel wagens een gebrek. In auto stand gaan overdag alleen de DLRs voor aan. Bij regen of wat donkerder weer zou ook de achterkant aan moeten. Eigenlijk: indien wiper dan dimlicht voor de komende tien minuten (om geflapper van de lichten te voorkomen).
Bij mijn vorige V60 wel netjes de achterlichten aan. Toch een verkeerde zuinigheid om de batterij te sparen lijkt het.
 
Mij valt op dat niemand nog heeft geklaagd over het feit dat na een flinke regenbui het water direct je kofferbak inloopt als je hem openmaakt. Niks geen slimme afwatering....
persoonlijk vind ik het jammer dat er geen achterruitenwisser op zit. Je moet steeds je achterruitverwarming aanzetten om die schoon te houden. Maar met dit design past die simpelweg niet. Ik vind dat vooral lastig als je stilstaat, als je rijd zal de rijwind de ruit ook wel redelijk vrij houden neem ik aan (zo werkt het bij mijn huidige Ampera in elk geval ook, ik zit nog te wachten op bootje 5).

Ik heb de afgelopen dagen meerdere keren de natte achterbak hard opengedaan en er liep geen enkele keer een druppel de achterbak in. Er is een (nieuwe?) Opstaande rubbere rand die het water tegenhoudt en het loopt vervolgens mooi om de achterbak opening heen.
 
Ik heb de afgelopen dagen meerdere keren de natte achterbak hard opengedaan en er liep geen enkele keer een druppel de achterbak in. Er is een (nieuwe?) Opstaande rubbere rand die het water tegenhoudt en het loopt vervolgens mooi om de achterbak opening heen.
Ja die heb ik, maar toch valt er nog regelmatig water in mijn kofferbak. Het is inderdaad flink verbeterd, het is niet meer zo erg als op sommige youtube filmpjes te zien was.
 
Voor de deurgrepen hebben ze zich geïnspireerd op die van de achterportieren van de Zoe. Die hebben een gelijkaardig systeem. Maar idd voor wie het niet kent is het elke keer opnieuw even demonstreren.

Ik denk eerder de Nissan GTR dan de Zoe...
nissan-gtr-door-handles-awesome-door-handles-2009-nissan-gt-r-long-term-road-test-of-nissan-gtr-door-handles.jpg
 
Buiten de bekende problemen met wat scheve portieren en wegvallende bas:

Kenteken scheef bevestigd en klappert bij sluiten kofferbak

Dat kenteken heb ik ook last van, erg irritant. Hij zat bij mij ook scheef, maar ik kon hem zelf rechtdraaien...! Heb er melding van gemaakt, hopelijk gaan ze dat oplossen en kunnen ze hem vastzetten.

Overigens, en ik hoop niet dat ik de Tesla goden verzoek door dit te zeggen, heb ik verder helemaal geen van jullie problemen na anderhalve week. Dus geen SOS knop meldingen, uitvallend middenscherm, wegvallende bas. Wat vergeet ik nog?
 
Bij mijn vorige V60 wel netjes de achterlichten aan. Toch een verkeerde zuinigheid om de batterij te sparen lijkt het.

Het kan ook een wetgeving dingetje zijn. In mijn vorige Audi A6 gingen de achterlichten ook niet aan bij regen. Ik heb daarvoor eerst met speciale software 'hidden menus' moeten activeren om die functie aan te kunnen zetten.

Doordat de functie er wel is, maar het verborgen was bij mijn audi vermoed ik dat het te maken heeft met in welke regio/land de auto is geregistreerd.

Als ik dan vervolgens informatie van onze overheid erbij pak:
Wanneer moet ik mijn autoverlichting gebruiken?

Die stelt:
"Achterlichten De achterlichten moeten altijd samen branden met groot licht, dimlicht, stadslicht of mistlicht."

Bij regen gaat de dimverlichting niet aan, maar blijft het bij dagrijverlichting. In dat geval mogen klaarblijkelijk de achterlichten niet aan. Dan zou Tesla dat zo moeten wijzigen dat bij regenval ook dimlicht voor aan gaat.

Kortom, Tesla volgt blijkbaar gewoon netjes de wet.
 
  • Informative
Reactions: timanrebel
Het kan ook een wetgeving dingetje zijn. In mijn vorige Audi A6 gingen de achterlichten ook niet aan bij regen. Ik heb daarvoor eerst met speciale software 'hidden menus' moeten activeren om die functie aan te kunnen zetten.

Doordat de functie er wel is, maar het verborgen was bij mijn audi vermoed ik dat het te maken heeft met in welke regio/land de auto is geregistreerd.

Als ik dan vervolgens informatie van onze overheid erbij pak:
Wanneer moet ik mijn autoverlichting gebruiken?

Die stelt:
"Achterlichten De achterlichten moeten altijd samen branden met groot licht, dimlicht, stadslicht of mistlicht."

Bij regen gaat de dimverlichting niet aan, maar blijft het bij dagrijverlichting. In dat geval mogen klaarblijkelijk de achterlichten niet aan. Dan zou Tesla dat zo moeten wijzigen dat bij regenval ook dimlicht voor aan gaat.

Kortom, Tesla volgt blijkbaar gewoon netjes de wet.
Thx voor de info.
Je zegt dat bij dagverlichting de achterlichten klaarblijkelijk niet aan mogen. Dat zegt de wet toch niet. Het is alleen geen verplichting.

De handleiding heeft het zelf trouwens uitsluitend over parklichten en buitenverlichting. De SeC geeft aan dat bij een Model S en X de achterlichten wel aan gaan bij slecht zicht.

Het is nog een beetje de vraag of dit nu een wens voor verbetering is of een fout.