Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels 5 weken verder en de volgende eigenaardigheden meegemaakt.

- kofferbak vol met water door een niet goed gesloten kofferbak, waar overigens geen melding van kwam.
- internet welke veelvuldig wegvalt waardoor o.a navigatie niet meer update en Spotify niet meer werkt.
- AP welke op de meest vreemde momenten vol op de rem gaat i.v.m naderend voertuig (welke nog erg ver weg is)
- auto ontgrendelen met iPhone X gaat alleen als het scherm is ontgrendeld, iPhone 6s werkt wel ook als deze vergrendeld in b.v in broekzak.
- opladen wil niet verder dan 499km ondanks dat de limiet op max staat
- vreemde terugkoppeling over laadniveau. Krijg via app melding dat hij vol is, bij instappen blijkt hij b.v nog 20min te moeten laden.
- vreemde aansluitingspunt voor stekker trekhaak met risico op draadbreuk

Verbeter punten softwarematig

- meerdere routeopties navigatie
- stoelverwarming welke automatische lager gaat na een aantal minuten
- spraakbediening verbeteren

Vast nog wat zaken vergeten, komen de volgende x wel.

Voor de test super tevreden met de m3
 
- opladen wil niet verder dan 499km ondanks dat de limiet op max staat


Is normaal voor een AWD LR. Ik heb 449km op 90% en dat is de afstand die je kan bereiken met het gemiddelde verbruik waarmee de wagen rekening houdt. Afhankelijk van jouw rijstijl en de omstandigheden kan het wat minder of meer zijn. Er wordt trouwens aangeraden om enkel naar 100% te laden indien je een lange trip gaat maken. Voor dagelijks gebruik beperk je dit beter tot 80% of 90%.
 
vreemde terugkoppeling over laadniveau. Krijg via app melding dat hij vol is, bij instappen blijkt hij b.v nog 20min te moeten laden.

Bij Superchargen krijg je 3 meldingen over het laden:

- Wanneer je voldoende geladen hebt om je volgende etappe te rijden (naar je bestemming of volgende SuC)
- Bij een SoC van 80%
- Bij een SoC conform je ingestelde laadniveau

Niet altijd even handig, vooral die van 80% vind ik vrij zinloos.
 
Met de XS ook geen probleem. Aangezien het met jouw ene toestel wel correct werkt, en met het andere niet, zou ik eerder concluderen dat het aan jouw toestel ligt of de instellingen m.b.t. deze app.

Ben wel benieuwd welke instelling dat zou kunnen zijn dan?
Begrijp dat er wel meer berijders zijn welke deze problemen ondervinden met de X
 
Bij Superchargen krijg je 3 meldingen over het laden:

- Wanneer je voldoende geladen hebt om je volgende etappe te rijden (naar je bestemming of volgende SuC)
- Bij een SoC van 80%
- Bij een SoC conform je ingestelde laadniveau

Niet altijd even handig, vooral die van 80% vind ik vrij zinloos.

Heb net een trip naar zuid Frankrijk achter de rug (met vouwwagen) en dus tijdelijk ingesteld op max. laden
Merk dat de etappes met enige regelmaat zo worden ingesteld dat ik nog maar 5% batterij overheb bij de de volgende SuC.

Is ergens in te stellen dat ik b.v. niet onder de 10% aan wil komen bij de volgende SuC
Begrijp dat die 10% een schatting is en niet het uiteindelijke %, maar heb nu een paar keer meegemaakt dat het wel erg krap wordt.
 
Heb net een trip naar zuid Frankrijk achter de rug (met vouwwagen) en dus tijdelijk ingesteld op max. laden
Merk dat de etappes met enige regelmaat zo worden ingesteld dat ik nog maar 5% batterij overheb bij de de volgende SuC.

Is ergens in te stellen dat ik b.v. niet onder de 10% aan wil komen bij de volgende SuC
Begrijp dat die 10% een schatting is en niet het uiteindelijke %, maar heb nu een paar keer meegemaakt dat het wel erg krap wordt.
Valt niks in te stellen via de Tesla navigatie. Wil je meer instellingen gebruiken kun je beter ABRP gebruiken.
 
Gaan we de volgende keer a better routeplanner een proberen, zie idd dat je daar veel meer kunt instellen.

Ik vind ABRP niet echt fijn. Als je teveel finetuned aan de settings en het komt toch niet overeen met de werkelijke situatie (bv. het is wat kouder dan gedacht, waait wat harder) dan kom je (of ik in i eder geval) vaak in de knoei.

Dat terwijl de Tesla navigatie ook tijdens het rijden stops kan toevoegen of weghalen.
 
Ik vind ABRP niet echt fijn. Als je teveel finetuned aan de settings en het komt toch niet overeen met de werkelijke situatie (bv. het is wat kouder dan gedacht, waait wat harder) dan kom je (of ik in i eder geval) vaak in de knoei.

Dat terwijl de Tesla navigatie ook tijdens het rijden stops kan toevoegen of weghalen.

verwacht geen 100% nauwkeurigheid, dat is juist de reden dat ik wat meer reserve wil i.p.v. de 5% of lager welke Tesla berekend.
Verbaas mij er eigenlijk over dat deze optie in de Tesla niet beschikbaar is, nu mag je zelf Suc's toevoegen.