Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zal hier meteen wat suggesties van mij posten:biggrin::
  • Spiegels, antiverblindstand aan/uit kunnen zetten, of zelf kunnen bepalen hoeveel ze moeten dimmen. 's-avonds bij het inparkeren/achteruitrijden is er niets meer in te zien.
  • Spiegels 2, als er retrofit spiegels komen die inklapbaar zijn zou ik er graag meteen camera's in hebben voor een topview systeem. Ook reuze handig bij parkeren van brede auto's. Heb/had ik nu ook en ziet er zo uit, werkt fantastisch
    6279733-9-2-2.jpg
  • Achteruitverwarming, doet nauwelijks iets. Met elke auto die ik tot nu toe had was de achterruit schoon voordat ik de straat uit was, nu ben ik ruim 25 kilometer verder voordat er iets zichtbaar wordt. Zelfs bij voorverwarmen.
  • Ventilatie, bij mij beslaan de ramen erg snel, ook al staat ie niet op de recirculatie stand.
 
Ik zal hier meteen wat suggesties van mij posten:biggrin::
  • Spiegels, antiverblindstand aan/uit kunnen zetten, of zelf kunnen bepalen hoeveel ze moeten dimmen. 's-avonds bij het inparkeren/achteruitrijden is er niets meer in te zien.
  • Spiegels 2, als er retrofit spiegels komen die inklapbaar zijn zou ik er graag meteen camera's in hebben voor een topview systeem. Ook reuze handig bij parkeren van brede auto's. Heb/had ik nu ook en ziet er zo uit, werkt fantastisch
  • Achteruitverwarming, doet nauwelijks iets. Met elke auto die ik tot nu toe had was de achterruit schoon voordat ik de straat uit was, nu ben ik ruim 25 kilometer verder voordat er iets zichtbaar wordt. Zelfs bij voorverwarmen.
  • Ventilatie, bij mij beslaan de ramen erg snel, ook al staat ie niet op de recirculatie stand.

Het beslaan van de ramen komt waarschijnlijk door het inschakelen van de 'range mode', dan gaat de airco op eco stand.
 
Storen doet me niks, maar heb wel een aantal verbeterpuntjes.

- Navigatie :
- De mappen zijn verouderd. Behoorlijk verouderd. Deze mogen wel een keer geupdate worden.
- Optie voor 'alternatieve routes' is fijn. Vooral voor files etc.
- Pauze optie voor navigatie

- Geluid :
- Presets voor BAS/MID/HIGH. Verschillende soorten muziek heeft verschillende settings voorkeur.
- Verbetring qualiteit normale FM radio ontvangst, deze is echt slecht naar mijn mening.

- Memorie stand voor bijrijder stoel.

- Optie om extra achterlicht aan te te maken bij achteruit rijden (Vooral parkeren). De camera is handig, maar ziet niks zodra het iets donkerder is.

- Web-browser verbetering. Deze crashed te vaak en is zeer beperkt.

- Optie om een specifieke applicatie te resetten en dus niet verplicht zijn het volledig scherm te 'resetten'. (Zie web-browser)
 
* Een klein puntje: die hoedenplank. Elke keer laat ik dat ding omhoog staan. Dan rij ik weg en zie in m'n spiegel dat ding het uitzicht blokkeren. Moet handiger kunnen.
* Zoals al eerder gemeld. Navigatie moet uitgebreider kunnen: POI's, verkeersinfo, alternatieve routes, etc.
 
* betere herkenning van telefoonnummers in combi met landcodes. Komt regelmatig voor dat ie op het hoofdscherm mijn contact wel kent, maar op kleine scherm niet
* navigatie: de afslag borden in kleine scherm tijdens nacht weergave zijn te fel
* finetuning van equalizer (meer sporen dan laag/mid/hoog)
* webbrowser betere cookie ondersteuning en meer settings zoals normale browser heeft
* chargeport open via keyfob
* screensharing van smartphone op het grote scherm
 
* Een klein puntje: die hoedenplank. Elke keer laat ik dat ding omhoog staan. Dan rij ik weg en zie in m'n spiegel dat ding het uitzicht blokkeren. Moet handiger kunnen.
* Zoals al eerder gemeld. Navigatie moet uitgebreider kunnen: POI's, verkeersinfo, alternatieve routes, etc.

die hoedenplank herken ik.. ben daar nog steeds niet aan gewend..

aan/uit schakelaar grote lichten. ook na 2,5 maand en 9000 km zet nog regelmatig onbedoeld en zonder dat ik het de gaten heb de grote lichten aan. dat moet toch slimmer kunnen...
 
*betere verlichting in de koffer.
*als de passagier de zetelverwarming gebruikt heeft en hij of zij verlaat de auto, dan blijft de zetelverwarming aan staan, ook al zit er niemand meer.
*instelmogelijkheden navigatie.
*beschermplaten aan de instapdrempels
*betere radio ontvangst
 
* Hoedenplank met touwtje zodat ie met openen automatisch open en dicht gaat.
* Lijst met chargers kunnen aanmaken in de navigatie en alle andere opties die al genoemd zijn voor de navigatie
* Adaptive cruise control mis ik enorm
* Inklapbare spiegels
* Middenarmsteun achterbank
* Opbergruimte middenconsole voor
* charge port eenvoudiger kunnen openen en sluiten
* De beloofde 500km range kunnen rijden
* Betere webbrowser met https support etc.
* MP4 WMV en FLV Video's kunnen afspelen
* Email app
* Sms app
* Telefoon app favorieten kunnen aanmaken

to be continued :biggrin:
 
Ik heb best veel "nice to have" wensen, maar de enige echte "must have" is wel een modern navigatiesysteem, met alle opties die je in 2013 mag verwachten. Zoals filemeldingen meenemen in de planning en in de verwachtte aankomsttijd, alternatieve routes en voorkeuren (stond gisteravond in erwtensoep-mist opeens met de neus voor een pontje dat niet eens 's avonds vaart), tussenpunten, blokkades, etc.

Verder zouden ze veel meer kunnen halen uit dat grote Google Maps scherm: automatisch POI's op basis van contactpersonen in je telefoon aanmaken, Streetview, augmented reality, etc etc. Maar da's weer "nice to have" natuurlijk.

Dan zou ik heel graag naast "Typical Range" en "Rated Range" nog een derde "Personal Range" hebben, waarbij je zelf je gemiddelde W/km mag bepalen zodat je niet meer voortdurend hoeft om te rekenen.

En tenslotte: auto-tinting van het pano-roof. Fijn dat je er mee in een woestijn kan rijden met de zon loodrecht boven je hoofd, maar in Nederland is het dak m.i. véél en véél te donker om een echt "pano" effect te geven.

En dan rest natuurlijk: heads-up display, adaptive cruise control, lane keeping, betere stoelen en hoofdsteunen, sneller internet, meer apps, etc. etc. etc. :)
 
Dat dacht ik eerst ook, ben Duitse stoelen gewend en in het begin vond ik de Tesla stoelen maar matig zitten. Maar op langere ritten vind ik het eigenlijk wel comfortabel zitten, ben iemand die snel last van z'n rug heeft met lang stil zitten maar daar heb ik in de Tesla (nog) geen last van gehad.

Wat betreft de navigatie daar moeten toch vrij eenvoudig flinke stappen genomen kunnen worden. Ook de geschatte aankomsttijd is vaak erg krap, zelfs met weinig verkeer en snelheidslimieten overschrijdend haal ik die tijden soms niet.
 
Ik heb best veel "nice to have" wensen, maar de enige echte "must have" is wel een modern navigatiesysteem, met alle opties die je in 2013 mag verwachten. Zoals filemeldingen meenemen in de planning en in de verwachtte aankomsttijd, alternatieve routes en voorkeuren (stond gisteravond in erwtensoep-mist opeens met de neus voor een pontje dat niet eens 's avonds vaart), tussenpunten, blokkades, etc.

Verder zouden ze veel meer kunnen halen uit dat grote Google Maps scherm: automatisch POI's op basis van contactpersonen in je telefoon aanmaken, Streetview, augmented reality, etc etc. Maar da's weer "nice to have" natuurlijk.

Dan zou ik heel graag naast "Typical Range" en "Rated Range" nog een derde "Personal Range" hebben, waarbij je zelf je gemiddelde W/km mag bepalen zodat je niet meer voortdurend hoeft om te rekenen.

En tenslotte: auto-tinting van het pano-roof. Fijn dat je er mee in een woestijn kan rijden met de zon loodrecht boven je hoofd, maar in Nederland is het dak m.i. véél en véél te donker om een echt "pano" effect te geven.

En dan rest natuurlijk: heads-up display, adaptive cruise control, lane keeping, betere stoelen en hoofdsteunen, sneller internet, meer apps, etc. etc. etc. :)

Indien je het navigatiescherm open hebt kun je aan de rechterzijde een "stoplicht" teken aanraken. Indien je dit doet lijkt het door middel van groene/gele en rode kleuren de verkeersintensiteit weer te geven. Misschien niet wat je gewend bent maar toch wat extra informatie lijkt me.
 
Probleem is dat hij bij het berekenen van de route die verkeersinfo niet gebruikt. En als ik op de snelweg rij heb ik geen aandacht om op het scherm uit te vogelen wat eventuele snellere routes zijn.

In mijn Audi werkte de TMC ontvanger perfect samen met het navigatiesysteem. Hoefde zeker niet naar de fileberichten op de radio te luisteren. De afgelopen dagen moest ik regelmatig in het AMC in A'dam zijn. Gistermiddag best lang in de file gestaan op de oostelijke rondweg. De TMC in de Audi zou me feilloos via de westelijke rondweg geleid hebben.
Dat moet Tesla echt heel snel verbeteren anders plak ik gewoon een TomTom of zelfs de iPhone op het 17" scherm.