Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Helemaal mee eens. Naast het drama navigatie is dit mijn enige echte kritiekpunt.
Deze wens is al jaren bekend. Klaarblijkelijk is het onmogelijk of is er iets tegen, dat het niet gebeurd.

In m'n BMW scrolde ik altijd door m'n iPhone-lijstje met 10 favorieten om te bellen.
Dat kan hier niet. En bladeren door een 1.000+ telefoonboek is geen optie.
Mijn huidige noodoplossing is Siri (want de voice control van Tesla is ook '... + peren').
Ik roep 'He Siri' en vraag het nummer op te zoeken en te bellen.
Helaas gaat dat ook nogal eens mis want Siri zit nog op de basisschool. Hoe vaak die al de verkeerde belde....
Alternatief is bladeren door Recente maar dat lukt me niet via het stuur of verbaal?!

Graag hoor ik van anderen hoe zij dit nu in de praktijk oplossen.

Als ik op het stuur het rechter wiel draai, krijg ik recente gesprekken, zonder het scherm ook maar aan te raken. Enige probleem die ik daarmee heb is dat als ik een gesprek beëindigd heb en meteen een andere wil bellen van de recent list, hij na een paar seconden het meest vorige gesprek bovenaan zet en je dus opeens het verkeerde nummer selecteert. Hopelijk is dat voorbij als de kernel sneller is in 8.1, als we die ooit nog gaan zien.
 
Als ik op het stuur het rechter wiel draai, krijg ik recente gesprekken, zonder het scherm ook maar aan te raken. Enige probleem die ik daarmee heb is dat als ik een gesprek beëindigd heb en meteen een andere wil bellen van de recent list, hij na een paar seconden het meest vorige gesprek bovenaan zet en je dus opeens het verkeerde nummer selecteert. Hopelijk is dat voorbij als de kernel sneller is in 8.1, als we die ooit nog gaan zien.

Om nog iets verder te helpen :
Onder het rechter scroll wieltje op het stuur zit een menu knopje, waarmee je kunt instellen welke functie je toewijst aan het rechter scroll wieltje. Een mogelijke functie is recente gesprekken....
 
  • Informative
Reactions: jgjongsma
Het zal hier waarschijnlijk al vaker ter sprake gekomen zijn maar de snelheid van de 3g doet mij terug denken aan de tijd van de inbelmodems. Internet in het voertuig is zo goed als onbruikbaar. Ik maakte er al twee keer een opmerking over in service center echter zonder resultaat. Ik overwoog een upgrade naar 4g echter zou dit geen garantie bieden voor een verbeterde snelheid en dus zou het zonde zijn van het geld.
 
Het zal hier waarschijnlijk al vaker ter sprake gekomen zijn maar de snelheid van de 3g doet mij terug denken aan de tijd van de inbelmodems. Internet in het voertuig is zo goed als onbruikbaar. Ik maakte er al twee keer een opmerking over in service center echter zonder resultaat. Ik overwoog een upgrade naar 4g echter zou dit geen garantie bieden voor een verbeterde snelheid en dus zou het zonde zijn van het geld.

Die traagheid van de browser ligt niet aan de 3G of 4G verbinding, maar aan de (bewust?) beperkte functionaliteit en werking van de browser.
Verbetering is beloofd met de upgrade naar 8.1 en de daarmee samenhangende Linux kernel upgrade.

Waneer die komt? Soon (dat is een Musk term voor "ergens in de toekomst").
 
Die traagheid van de browser ligt niet aan de 3G of 4G verbinding, maar aan de (bewust?) beperkte functionaliteit en werking van de browser.
Verbetering is beloofd met de upgrade naar 8.1 en de daarmee samenhangende Linux kernel upgrade.

Waneer die komt? Soon (dat is een Musk term voor "ergens in de toekomst").
Elon belooft eind december
 
  • Funny
Reactions: DriesVDHoeck
Wat ik de laatste tijd merk is dat de lichten niet mee aangaan bij mist. Er zal wel iets van lichten branden uiteraard, maar dashboard geeft hier geen indicatie van, dus ga er ook vanuit dat de normale dagrijlichten aan zullen zijn, maar bij dichte mist is dat niet voldoende naar mijn mening.

Dus voor mij mag een automatische mistlicht functie toegevoegd worden, wat dan volgens mij volledig softwarematig moet kunnen.
 
Wat ik de laatste tijd merk is dat de lichten niet mee aangaan bij mist. Er zal wel iets van lichten branden uiteraard, maar dashboard geeft hier geen indicatie van, dus ga er ook vanuit dat de normale dagrijlichten aan zullen zijn, maar bij dichte mist is dat niet voldoende naar mijn mening.

Dus voor mij mag een automatische mistlicht functie toegevoegd worden, wat dan volgens mij volledig softwarematig moet kunnen.
Eens, sterke nog, ik vind het een gemis dat er geen keuze is om standaard met verlichting aan te rijden. Enkel dagrijverlichting gaat aan.
 
Graag per klikje van het volume scroll wieltje een apart volume cijfer. Nu meerdere klikjes per cijfer.

Kan het systeem niet onthouden bij welk liedje hij gebleven is op de USB. Nu elke keer na afsluiten auto opnieuw zoeken naar laatste gehoorde liedje. Ik weet dat systeem apart weer opstart maar moet toch kunnen. Geheugenchip?

Handgreep voor passagier. Zou dit aan mijn rijstijl liggen?

Zonnebrilhouder

Betere regensensor
 
Recent volgende verhaal gehoord: een man stopte met zijn Mercedes aan een zebrapad en werd vervolgens achteraan aangereden. Onmiddellijk kwam er een vriendelijke stem in de wagen op die informeerde of alles goed met hem was en met de mededeling dat de hulpdiensten verwittigd werden waarbij ze meteen de juiste lokatie van de wagen opgaven. De man in de wagen (nog wat versuft van de slag) schrok eerst want hij was zelfs niet op de hoogte dat er zo'n alarmsysteem in zijn wagen zat. De hulpdiensten waren er inderdaad bijzonder snel bij.
Vind ik een superfeature die misschien wel in elke wagen hoort te zitten, maar zeker in onze Tesla mag.
 
Recent volgende verhaal gehoord: een man stopte met zijn Mercedes aan een zebrapad en werd vervolgens achteraan aangereden. Onmiddellijk kwam er een vriendelijke stem in de wagen op die informeerde of alles goed met hem was en met de mededeling dat de hulpdiensten verwittigd werden waarbij ze meteen de juiste lokatie van de wagen opgaven. De man in de wagen (nog wat versuft van de slag) schrok eerst want hij was zelfs niet op de hoogte dat er zo'n alarmsysteem in zijn wagen zat. De hulpdiensten waren er inderdaad bijzonder snel bij.
Vind ik een superfeature die misschien wel in elke wagen hoort te zitten, maar zeker in onze Tesla mag.
Bij Tesla doen ze dat nog een beetje old school, je wordt gebeld met de vraag hoe het gaat.
 
  • Like
Reactions: HWS
Wat ik de laatste tijd merk is dat de lichten niet mee aangaan bij mist. Er zal wel iets van lichten branden uiteraard, maar dashboard geeft hier geen indicatie van, dus ga er ook vanuit dat de normale dagrijlichten aan zullen zijn, maar bij dichte mist is dat niet voldoende naar mijn mening.

Dus voor mij mag een automatische mistlicht functie toegevoegd worden, wat dan volgens mij volledig softwarematig moet kunnen.
Voor mij mag de instelling van de verlichting terug naar Auto als je hebt stilgestaan met de lichten uit en weer gaat rijden. Twee keer dezelfde domme en gevaarlijke fout gemaakt om zonder verlichting weg te rijden: de beste Whopper van NL gehaald bij de drive van BK langs de A13, op de parkeerplaats opgepeuzeld en de lichten Off gezet, en dan na afloop weer gaan rijden, dan gaan de lichten niet weer aan en dat merk je zomaar niet als je van de goed verlichte parking af rijdt de ook goed verlichte snelweg op. Eigenlijk zou het onmogelijk moeten zijn om in het donker zonder licht te rijden, toch?