Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
- vieze vette vingers op de ramen van mijn portier, omdat ik zo de deur dichtdoe.
- ruiten beslaan snel, range modus staat uit
- naast auto voorverwarmen, wil ik ook (alleen) de batterij verwarmen
- verwamopties zouden ook een timer moeten hebben: verwarm ma/di/wo/do/vr om 8.00 maar voor
 
Nu we steeds meer ervaring opdoen met ons nieuwe speeltje ontstaan er bij mij en waarschijnlijk ook bij jullie ideeën over op welke onderdelen onze auto verbeterd zou kunnen worden.

Nuttig om hier alle ideeën ter verzamelen. Maar waar het om gaat is om die ideeën en opmerkingen ergens te laten landen bij Tesla Motors, met het verzoek om feedback. Heeft iemand contacten bij Tesla waar je dit zou kunnen droppen? Anders blijft dit een beetje een echoruimte. Ook leuk, maar liever hoor ik wanneer er navigatie komt waar ik wat aan heb.

Het lijkt me overigens verstandig om aan de verzamelde items prioriteiten aan te geven, eventueel via een poll op dit forum.

René
 
De optie auto verwarmen zou uitgebreid moeten worden met een optie om de auto klaar te maken voor vertrek. Dus niet alleen het interieur warm, maar ook de accu warm, de ruiten ontdooid en de spiegels ontwasemd. En dan het liefst op netspanning.

Zoals iemand al eerder aangaf, kunnen ook de elektrochromatische spiegels wel wat verbetering gebruiken: Zo dimmen ze bijvoorbeeld niet bijvoorbeeld niet (of niet genoeg?) bij achterliggers met verkeerd afgestelde koplampen of pauperxenon. Mijn Renault en Peugeot van elk 7 jaar oud doen dat beiden wel prima. Als het niet automatisch kan, vanwege een gebrek aan sensoren, is een handmatige instelling toch het minste.

En verder de navigatie natuurlijk. Op dit moment is het navigatiescherm eigenlijk alleen maar geschikt om er een TomTom op te plakken.
 
Indien je het navigatiescherm open hebt kun je aan de rechterzijde een "stoplicht" teken aanraken. Indien je dit doet lijkt het door middel van groene/gele en rode kleuren de verkeersintensiteit weer te geven. Misschien niet wat je gewend bent maar toch wat extra informatie lijkt me.
Ja dat is inderdaad informatie, staat ook altijd aan bij mij. Maar waar het maar heel weinig bij helpt is het voorspellen van de ETA. In mijn BMW zette ik altijd de navigatie aan, ook bij ritten die ik kan dromen, omdat de ETA voorspelling scary accuraat was. Daarvoor heb je meer nodig dan wat rood/oranje/groene streepjes, zeker als je niet eens weet op welke schaal de kaart staat dus hoeveel kilometer zo'n rood lijntje is. Laat staan dat je geholpen wordt om te bepalen welke route sneller is gegeven het huidige verkeersbeeld.
 
Last edited:
Ja dat is inderdaad informatie, staat ook altijd aan bij mij. Maar waar het maar heel weinig bij helpt is het voorspellen van de ETA. In mijn BMW zette ik altijd de navigatie aan, ook bij ritten die ik kan dromen, omdat de ETA voorspelling scary accuraat was. Daarvoor heb je meer nodig dan wat rood/oranje/groene streepjes, zeker als je niet eens weet op welke schaal de kaart staat dus hoeveel kilometer zo'n rood lijntje is. Laat staan dat je geholpen wordt om te bepalen welke route sneller is gegeven het huidige verkeersbeeld.

De BMW navigatie was inderdaad fantastisch. Als ze die logica in de Tesla nabouwen ben ik helemaal gelukkig...
 
- Cruise control gaat vol in re-gen als je hem uitzet, veel te hard, en sowiezo is de CC stoterig, mag allemaal wel wat soepeler.
- Sound Studio heeft veel meer instel mogelijkheden nodig, uitgebreidere equalizer, sub control, loudness optie voor zacht spelen, geluid is nu niet goed te krijgen.
- Voorwarmen via de app moet je kunnen schedulen.
 
Tesla zou moeten overstappen naar TomTom software, inclusief HD traffic.

Zolang dat niet gebeurt blijf ik rondrijden met mijn TomTom in de frisdrankhouder bij de middenarmsteum (en niet aan het raam of dashboard geplakt, schaam mij er toch wel voor dat ik in een 112k auto een TomTom van nog geen e200 nodig heb....)
 
Tesla zou moeten overstappen naar TomTom software, inclusief HD traffic.

Zolang dat niet gebeurt blijf ik rondrijden met mijn TomTom in de frisdrankhouder bij de middenarmsteum (en niet aan het raam of dashboard geplakt, schaam mij er toch wel voor dat ik in een 112k auto een TomTom van nog geen e200 nodig heb....)
Het navigatiesysteem is niet je van het, maar Google Maps met verkeersinfo is echt SUPER. Want met de TomTom aanwijzingen ben ik het vaak niet eens en met de kaart kun je zelf kijken hoe je het beste ergens omheen kunt rijden. Sowieso is navigatie vooral voor de first en last miles van belang, verder ken ik Nederland wel zo'n beetje ;-)
 
De BMW navigatie was inderdaad fantastisch. Als ze die logica in de Tesla nabouwen ben ik helemaal gelukkig...

Helaas heb ik een andere mening. Ik heb 4 maanden lang een BMW 5 gereden in afwachting van de Tesla en ik vond de navigatie 'crap'. Het systeem van volkswagen, ik reed daarvoor een VS Passat CC en het navigatie systeem met touch screen vond ik superieur aan dat van BMW.
Maar ik onderschrijf wel dat het systeem van Tesla aan qualitieve verbetering toe is: actieve verkeersinformatie voor de route, verbeterde schatting ETA, aangeven van de max snelheid die geld op een route
 
Het navigatiesysteem is niet je van het, maar Google Maps met verkeersinfo is echt SUPER. Want met de TomTom aanwijzingen ben ik het vaak niet eens en met de kaart kun je zelf kijken hoe je het beste ergens omheen kunt rijden. Sowieso is navigatie vooral voor de first en last miles van belang, verder ken ik Nederland wel zo'n beetje ;-)

Ik heb het over TomTom met HD traffic: dat is actuele verkeersinformatie, samengesteld obv actuele telefoondata. Volgens mij werkt Google ook met dergelijke gegevens. Ik wil echter niet zelf moeten achterhalen wat de snelste route is op basis van deze gegevens, dat doet TomTom voor mij. Het abonnementsgeld voor HD traffic betaal ik dan ook met veel plezier!

Ps: de TomTom is voor mij dan ook vooral van belang voor de verkeersinfo, navigeren op zichzelf kan ook met de meest crapy routeplanners.
 
Nuttig om hier alle ideeën ter verzamelen. Maar waar het om gaat is om die ideeën en opmerkingen ergens te laten landen bij Tesla Motors, met het verzoek om feedback. Heeft iemand contacten bij Tesla waar je dit zou kunnen droppen? Anders blijft dit een beetje een echoruimte. Ook leuk, maar liever hoor ik wanneer er navigatie komt waar ik wat aan heb.

Het lijkt me overigens verstandig om aan de verzamelde items prioriteiten aan te geven, eventueel via een poll op dit forum.

René
Was ook de gedachte achter dit draadje. Wil een lijst per onderwerp aanleggen en opzoek gaan naar een ingang bij Tesla. Misschien dat iemand dat hier al heeft. Het is niet de bedoeling kritiek te leveren maar een mooi product nog beter te maken.
 
De optie auto verwarmen zou uitgebreid moeten worden met een optie om de auto klaar te maken voor vertrek. Dus niet alleen het interieur warm, maar ook de accu warm, de ruiten ontdooid en de spiegels ontwasemd. En dan het liefst op netspanning.

Ja, idd. Dat zou fantastisch zijn.

toch eens VisibleTesla testen.

Daar kan je niet alleen HVAC schedulen, maar bvb ook charge-level.
Als je charge-level een kwartiertje voor je vertrek op max zet, zal de accu opwarmen door het bijladen.