Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dat staat overigens ook in de manual, tezamen met de werking van de park assist. Misschien een duffe vraag, maar ben ik dan de enige die die eerst leest voordat je in een high tech auto stapt?

Pagina 46 ja ik heb hem gevonden.
Heb overigens de handleiding wel doorgelezen toen hij in het nederlands is uitgekomen maar deze optie kon ik me niet meer herinneren.
Een vraag stellen op het forum gaat meestal ook sneller dan hem op te zoeken in de handleiding :wink:
 
Terug on topic...
we missen:
- mogelijkheid om Mediakeuze aan het profiel te koppelen. (Radio of Usb en spelend nummer/zender)
- mogelijkheid om audiovoorkeuren en schermen aan het profiel te koppelen
- eigen wachtrij kunnen maken van cd's op usb, met mogelijkheid van shuffle.
- memory op rechterstoel gekoppeld aan profiel
- achterruit verwarming en spiegelverwarming gekoppeld aan voorverwarmen via de app.
- spiegelverwarming gekoppeld aan activeren van de auto en afhankelijk van buitentemperatuur automatisch kort actief.
- oplaadpunten terug te vinden in de navigatie. Vraag na ieder nieuw onbekend laadpunt of deze als openbaar laadpunt toegevoegd mag worden aan de openbare laadpunten. (Opt in...) Binnen twee weken zijn we helemaal up to date...
- slimme navigatie die rekening houdt met files, hoogteverschillen en laadpunten. (Optimale route via gecontroleerde laadpunten...)
- winterstand op de tractiecontrole. De P laat in de winter iets te veel vrijheid toe, dit wil ik liever zelf kunnen kiezen.
- winterstand voor het gas(stroom)pedaal. Vooral in de regen en sneeuw mag het gaspedaal iets rustiger reageren. Als de kurve instelbaar is, kun je natuurlijk zelf helemaal los gaan...
- beperkte vermogens/snelheidsmodus voor als je de auto aan iemand anders meegeeft. (Valet mode?)
- tussenstand voor regeneratie
- het energydisplay zou standaard uit moeten gaan van de eerder ingestelde waarde. Deze springt nu iedere keer terug naar momentaan.
- range calculatie op basis van zelf te kiezen waarde.

Dan nog wat punten die moeilijker zijn, omdat daar hardware voor nodig is...
- dode hoek detectie.
- adaptieve cruise control
- het automatische systeem van de trunk ook voor de frunk aub
- USB connector in een opbergvakje waar de stick en/of drive uit het zicht zijn
- de auto is niet echt stil, er is wat dreun en ook vrij veel windgeluid bij hoge snelheden

Al met al een hele lijst, waarbij gelukkig het grootste deel redelijk goed op te lossen zou zijn via software. Aan het einde dan nog een paar puntjes voor toekomstige Tesla ontwikkelingen. Want ondanks het bovenstaande zouden we toch weer direct een Tesla bestellen! :)
- graag een kruising tussen de S en de Roadster (twee deuren en aanmerkelijk kleiner, maar er wel in en uit kunnen...)
- 500km range bij 130km/h in de winter ;-)
 
ACC lijkt me een hele nuttige optie om achter een vrachtwagen te gaan hangen als we in range problemen komen. Verborgen in de software van het centerdisplay heb ik al foto's gezien dat dit er aan zit te komen, maar ja wanneer?

Voor ACC is ofwel een camera of radar nodig. Ik denk niet dat dat er al op zit. En hij moet uitschakelaar zijn, want meestal is ACC in het NL verkeer uitermate irritant.
 
Terug on topic...
we missen:
- mogelijkheid om Mediakeuze aan het profiel te koppelen. (Radio of Usb en spelend nummer/zender)
- mogelijkheid om audiovoorkeuren en schermen aan het profiel te koppelen
- eigen wachtrij kunnen maken van cd's op usb, met mogelijkheid van shuffle.
- memory op rechterstoel gekoppeld aan profiel
- achterruit verwarming en spiegelverwarming gekoppeld aan voorverwarmen via de app.
- spiegelverwarming gekoppeld aan activeren van de auto en afhankelijk van buitentemperatuur automatisch kort actief.
- oplaadpunten terug te vinden in de navigatie. Vraag na ieder nieuw onbekend laadpunt of deze als openbaar laadpunt toegevoegd mag worden aan de openbare laadpunten. (Opt in...) Binnen twee weken zijn we helemaal up to date...
- slimme navigatie die rekening houdt met files, hoogteverschillen en laadpunten. (Optimale route via gecontroleerde laadpunten...)
- winterstand op de tractiecontrole. De P laat in de winter iets te veel vrijheid toe, dit wil ik liever zelf kunnen kiezen.
- winterstand voor het gas(stroom)pedaal. Vooral in de regen en sneeuw mag het gaspedaal iets rustiger reageren. Als de kurve instelbaar is, kun je natuurlijk zelf helemaal los gaan...
- beperkte vermogens/snelheidsmodus voor als je de auto aan iemand anders meegeeft. (Valet mode?)
- tussenstand voor regeneratie
- het energydisplay zou standaard uit moeten gaan van de eerder ingestelde waarde. Deze springt nu iedere keer terug naar momentaan.
- range calculatie op basis van zelf te kiezen waarde.

Dan nog wat punten die moeilijker zijn, omdat daar hardware voor nodig is...
- dode hoek detectie.
- adaptieve cruise control
- het automatische systeem van de trunk ook voor de frunk aub
- USB connector in een opbergvakje waar de stick en/of drive uit het zicht zijn
- de auto is niet echt stil, er is wat dreun en ook vrij veel windgeluid bij hoge snelheden

Al met al een hele lijst, waarbij gelukkig het grootste deel redelijk goed op te lossen zou zijn via software. Aan het einde dan nog een paar puntjes voor toekomstige Tesla ontwikkelingen. Want ondanks het bovenstaande zouden we toch weer direct een Tesla bestellen! :)
- graag een kruising tussen de S en de Roadster (twee deuren en aanmerkelijk kleiner, maar er wel in en uit kunnen...)
- 500km range bij 130km/h in de winter ;-)
Mis nog een hele simpele modificatie die, ook in een andere thread wordt behandeld. Een feller lampje in de kofferbak..:wink:
 
Grappig dat je zegt dat ACC irritant is. Ik heb er nog nooit mee gereden, maar dat is juist iets waar ik van dacht dat het het rijden op de CC veel meer relaxed zou maken. Niet dus...

Ik had het op mijn Lexus en we hebben het op onze i3. Wat ik er irritant aan vindt is dat de afstand die je tot je voorganger moet hebben (die is zelfs instelbaar) zo groot is, dat in wat drukker verkeer er steeds auto's voor je piepen waardoor je cc meteen in de ankers gaat. Ik vond het bij trajectcontroles soms handig. Samen met Lane Departure Warning kun je dan een mailtje lezen, de techniek remt en stuurt (don't try this at home ;) Daarom zeg ik: hij moet uitschakelaar zijn.
 
ACC als concept lijkt mij ook geweldig, maar heb 1x in een 5-serie mogen ervaren (F10, dus de nieuwe) hoe dat anno 2013 werkt: ruk.
Inderdaad is
a) de kortste afstand nogsteeds erg groot
b) remt de auto niet heel geleidelijk maar loopt hij in en gaat dan ineens fors op de rem
c) bouwt eigenlijk te langzaam weer snelheid op als het verkeer verdwenen is.

Het is dus meer een veiligheidsdingetje dan dat je er rustig mee in het verkeer in opgaat.