Terug on topic...
we missen:
- mogelijkheid om Mediakeuze aan het profiel te koppelen. (Radio of Usb en spelend nummer/zender)
- mogelijkheid om audiovoorkeuren en schermen aan het profiel te koppelen
- eigen wachtrij kunnen maken van cd's op usb, met mogelijkheid van shuffle.
- memory op rechterstoel gekoppeld aan profiel
- achterruit verwarming en spiegelverwarming gekoppeld aan voorverwarmen via de app.
- spiegelverwarming gekoppeld aan activeren van de auto en afhankelijk van buitentemperatuur automatisch kort actief.
- oplaadpunten terug te vinden in de navigatie. Vraag na ieder nieuw onbekend laadpunt of deze als openbaar laadpunt toegevoegd mag worden aan de openbare laadpunten. (Opt in...) Binnen twee weken zijn we helemaal up to date...
- slimme navigatie die rekening houdt met files, hoogteverschillen en laadpunten. (Optimale route via gecontroleerde laadpunten...)
- winterstand op de tractiecontrole. De P laat in de winter iets te veel vrijheid toe, dit wil ik liever zelf kunnen kiezen.
- winterstand voor het gas(stroom)pedaal. Vooral in de regen en sneeuw mag het gaspedaal iets rustiger reageren. Als de kurve instelbaar is, kun je natuurlijk zelf helemaal los gaan...
- beperkte vermogens/snelheidsmodus voor als je de auto aan iemand anders meegeeft. (Valet mode?)
- tussenstand voor regeneratie
- het energydisplay zou standaard uit moeten gaan van de eerder ingestelde waarde. Deze springt nu iedere keer terug naar momentaan.
- range calculatie op basis van zelf te kiezen waarde.
Dan nog wat punten die moeilijker zijn, omdat daar hardware voor nodig is...
- dode hoek detectie.
- adaptieve cruise control
- het automatische systeem van de trunk ook voor de frunk aub
- USB connector in een opbergvakje waar de stick en/of drive uit het zicht zijn
- de auto is niet echt stil, er is wat dreun en ook vrij veel windgeluid bij hoge snelheden
Al met al een hele lijst, waarbij gelukkig het grootste deel redelijk goed op te lossen zou zijn via software. Aan het einde dan nog een paar puntjes voor toekomstige Tesla ontwikkelingen. Want ondanks het bovenstaande zouden we toch weer direct een Tesla bestellen!
- graag een kruising tussen de S en de Roadster (twee deuren en aanmerkelijk kleiner, maar er wel in en uit kunnen...)
- 500km range bij 130km/h in de winter ;-)