Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Is meestal maar een kwestie van uw spiegels "juist" in te regelen. De meeste stellen ze zo in dat je de zijkant van de auto ziet, dat is niet nodig. Als de spiegel meer naar buiten gericht staat en uw binnenspiegel goed afgeregeld is hoeft er geen blinde hoek te zijn.

Proper Mirror Setting - YouTube

Het is wel even wennen.

Dat kan dus niet met de linkerspiegel, ik blijf altijd een stukje auto zien, verder gaat 'ie niet?
 
Is meestal maar een kwestie van uw spiegels "juist" in te regelen. De meeste stellen ze zo in dat je de zijkant van de auto ziet, dat is niet nodig. Als de spiegel meer naar buiten gericht staat en uw binnenspiegel goed afgeregeld is hoeft er geen blinde hoek te zijn.

Proper Mirror Setting - YouTube

Het is wel even wennen.

De buitenspiegel van de MS is niet zover naar buiten te stellen dat de blinde hoek wordt gecompenseerd. Er is echt een goede dodehoekspiegel nodig.
Ik maakte daar eerder een draad voor aan:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27604-Dodehoek-spiegel
 
De buitenspiegel van de MS is niet zover naar buiten te stellen dat de blinde hoek wordt gecompenseerd. Er is echt een goede dodehoekspiegel nodig.
Ik maakte daar eerder een draad voor aan:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27604-Dodehoek-spiegel

In dat draadje beweert er iemand dat het wel kan met een Model S.

Ik kan het zelf niet testen, aangezien ik (nog) geen Tesla bezit.

Misschien zijn ze wel te modden (het glas verplaatsen). Er is wellicht ook verschil tussen inklapbaar en niet-inklapbaar ?
Maar als ik de foto's zo zie dan lijkt mij dat toch een ontwerpfout.
 
In dat draadje beweert er iemand dat het wel kan met een Model S.

Ik kan het zelf niet testen, aangezien ik (nog) geen Tesla bezit.

Misschien zijn ze wel te modden (het glas verplaatsen). Er is wellicht ook verschil tussen inklapbaar en niet-inklapbaar ?
Maar als ik de foto's zo zie dan lijkt mij dat toch een ontwerpfout.

Bij mijn laatste bezoek aan het service centrum had ik dit als issue gemeld, maar er bleek niets aan te doen. Spiegel kan gewoon niet verder binnen de behuizing,,
 
In een volgende versie van de Tesla app, zou ik graag de reeds eerder genoemde achterruitverwarming en tevens ook de stoelverwarming willen kunnen inschakelen. Daarnaast zou ik ook graag het Driver profiel willen kiezen, ik ben namelijk ruim 2 meter groot en mijn vrouw zo'n 30 cm kleiner!

Heeft iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe versie van de app verschijnt en of daar nieuwe mogelijkheden in zitten?

En in de auto zou ik graag over snelheidsafhankelijke audio volume willen beschikken!
 
Last edited:
In een volgende versie van de Tesla app, zou ik graag de reeds eerder genoemde achterruitverwarming en tevens ook de stoelverwarming willen kunnen inschakelen. Daarnaast zou ik ook graag het Driver profiel willen kiezen, ik ben namelijk ruim 2 meter groot en mijn vrouw zo'n 30 cm kleiner!

Heeft iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe versie van de app verschijnt en of daar nieuwe mogelijkheden in zitten?

En in de auto zou ik graag over snelheidsafhankelijke audio volume willen beschikken!

Alledrie mee eens!
En ook de stuurweerstand zou optioneel snelheidsafhankelijk moeten zijn.
 
In een volgende versie van de Tesla app, zou ik graag de reeds eerder genoemde achterruitverwarming en tevens ook de stoelverwarming willen kunnen inschakelen. Daarnaast zou ik ook graag het Driver profiel willen kiezen, ik ben namelijk ruim 2 meter groot en mijn vrouw zo'n 30 cm kleiner!

Heeft iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe versie van de app verschijnt en of daar nieuwe mogelijkheden in zitten?

En in de auto zou ik graag over snelheidsafhankelijke audio volume willen beschikken!
Achterruit verwarming helemaal mee eens.
Stoelverwarming vind ik niet nodig, die is in 2 min warm.
Driverprofiel zou net als bij alle andere automerken aan de sleutel gekoppeld moeten zijn.
Het zou ook wel erg fijn zijn als er ook een aantal geheugens voor de passagiersstoel zouden komen.
 
Tesla lijst, van een nieuwe gebruiker die de auto nu net 1 week en 1000 km heeft.

Een aantal van deze zaken zouden door de manier waarop de Tesla aangestuurd wordt relatief eenvoudig gemaakt moeten kunnen worden


Snelheidsafhankelijk volume audio. Ze kunnen bij Tesla wel denken dat ze heel stille autos maken maar bij 140 kmh denk ik dat mijn S80 toch net zo stil/ net zo veel lawaai maakte en daar ging het volume ook automatisch een tandje hoger.
Achterruitverwarming aan indien temperatuur onder 7 graden is.
Bij opwarmen via de App ook de mogelijkheid de voorruit- en achterruitverwarming aan te zetten.
Bij aansluiten aan de oplader op kunnen geven hoe laat hij klaar moet zijn in plaats van hoe laat hij moet beginnen. Voordeel is dat de accu's bij vertrek nog warm zijn van het opladen en de regeneratie direct werkt.
Bij de navigatie kunnen kiezen voor snelste of kortste route of hij mag mij ook gewoon 3 routes tonen (zoals de iPad) en mij zelf laten kiezen.
Bij de navigatie meerdere adressen van een route kunnen opgeven
Vooral bovengenoemde navigatie punten zijn natuurlijk te zot voor woorden dat dit in een dergelijke auto niet aanwezig is, tijdens de proefrit is het mij niet opgevallen of eigenlijk heb ik er niet naar gekeken omdat ik, geïntimideerd door het grote scherm, dacht dat zal wel goed zitten......niet dus.
Die klep in de kofferbak, ik dacht eerst dat ze de scharnieren vergeten waren maar het schijnt zo te horen? Hij blijft wonder boven wonder wel op zijn plaats liggen maar of dat zo blijft?
Ondanks dat het Wifi signaal zeer sterk is moet ik hem steeds handmatig na het parkeren vertellen dat hij op de Wifi moet overschakelen.
Een knop waarmee ik Siri op mijn iPhone kan activeren.
Muziek van mijn iPhone selecteren, reed afgelopen zomer in een huurauto (vrij luxe Opel, contradictie.....) die dit perfect voor elkaar had.
Een knop waarmee ik ervoor kan kiezen alleen de voorste motor te gebruiken, bijvoorbeeld als je in de stad rijdt en geen power nodig hebt.
Een planner op de manier waarop je bij een iPhone de wekker kunt zetten om de pre-heating te starten. Ik denk dat de meeste mensen volgens vaste patronen leven en ik wil dus kunnen zeggen elke maandag om 6:45 preheating starten en om 17:30 dan dinsdags hetzelfde en elke woensdag om 5:30 etc etc.
Het is natuurlijk bij zo een geavanceerde auto niet gewenst dat je tijdens het tandenpoetsen moet denken ik zal even via de app de pre-heating aanslingeren.
Geluidje indien langzamer dan 10kmh en binnen bebouwdekom.
Bij het openen van de auto alleen de bestuurders deur ontgrendelen.
Dan stap 2 de overige deuren en pas stap drie de kofferbak
(vernomen misschien in 7.1)
Favorite telefoonnummers/contacten als speeddial list. Nu moet je door laatstgebruikte nummers of in adresboek... (#Pieter Vogelaar)
Kunnen zoeken in contactpersonenlijst door middel van keyboard.

Verder ben ik wel heel blij met mijn Tesla hoor!





 
Last edited: