You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind het toch wel een erg hoog verbruik voor de performance in vergelijking met de LR AWD.
Ik zit op een gemiddelde van 175 Wh/km over ruim 20.000km met de LR AWD waarbij ik in de zomer maanden ook op 20 inch rij met een 275 band achter en 235 voor, waarbij de P volgens mij rondom 235 is.
In de wintermaanden rij ik op de standaard 18 inch zonder de aero kappen.
Ik vraag mij af waar dit verschil dan vandaan komt als je in beide gevallen de auto "normaal" gebruikt.
Ik vind het toch wel een erg hoog verbruik voor de performance in vergelijking met de LR AWD.
Ik zit op een gemiddelde van 175 Wh/km over ruim 20.000km met de LR AWD waarbij ik in de zomer maanden ook op 20 inch rij met een 275 band achter en 235 voor, waarbij de P volgens mij rondom 235 is.
In de wintermaanden rij ik op de standaard 18 inch zonder de aero kappen.
Ik vraag mij af waar dit verschil dan vandaan komt als je in beide gevallen de auto "normaal" gebruikt.
Ik zit na 22.000 km op een gemiddelde van 182 Wh/km. Heb de auto sinds mei 2019. Eerder zat ik bij ritten boven de 15 graden gemiddeld tussen de 170 en 195 Wh/km, nu onder de 10 graden op zo'n 200 tot 225 Wh/km en soms hoger. Heb in toenemende mate een rustige rijstijl. Rij nog steeds op de zomerbanden (20 inch velg).
Na 41.000 km sinds juni zit ik gemiddeld op 203wh maar sinds het onder de 4 graden komt stijgt het gemiddelde dagelijks. Onder de 4 graden is het vaak gemiddeld 230wh. Hoe meer km’s ik rij per rit des te beter het verbruik. Laatst naar parijs was het 198wh terwijl het bijna gehele rit 0 graden was.
Exact wat je overal mag. 110 waar 110 en 130 waar 130. Wat het punt gewoon is bij lange afstand is dat door een SuC stop je gewoon veel warmte in het systeem krijgt en je daardoor weinig verlies hebt doordat het systeem optimaal op temperatuur is. Had het deze keer ook exact getimed dat ik voorverwarmd vertrok en ik exact heb geladen dat ik met 8% telkens aankwam bij de volgende SuC. Maar moet wel zeggen gebruik de M3P wel waar deze voor gemaakt is normaal. Anders had ik net zo goed een LR kunnen nemen.En wat was je snelheid?
Zit ook gemiddeld op 231 Wh/km
Whoow wat een verschil. Morgen ook effe proberen...Vandaag een testje gedaan met mijn M3P, want ik was wel benieuwd wat mogelijk was.
Ik zit de laatste weken rond het zelfde gemiddelde als iedereen, bij normaal rijgedrag +- 225Wh/km.
Mijn ritje naar mijn werk is 38 km, en vanmorgen heen zat ik op 225Wh/km bij gemiddeld 110km/uur en verwarming op 20C.
Buitentemp was 5 graden.
Op de terugweg heb ik de verwarming uit gezet en de rijmodus op chill ipv sport, buitentemp was 6 graden.
Gewoon weer +- 110 gereden. maar de uitkomst was verbluffend. ik kwam op een gemiddelde van 159Wh/km.
Morgen ga ik weer een testje doen wat nou precies de chill of sport mode uitmaakt, of dat het grote verschil door de verwarming komt.
Moet erbij zeggen dat ik normaal in sportmode ook gewoon normaal accelereer, maargoed in chill mode gaat het wel stukken trager allemaal.
View attachment 505104