batterij afgelezen, 28 graden
Dat scheelt flink. Ik merk zelf dat 15+ graden wel belangrijk is maar boven de 30 is het meest efficiënt.
Rij jij met 19"?
Helaas geen 100D of LR. Weinig forum leden kennelijk met een 100D of LR.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
batterij afgelezen, 28 graden
Dat scheelt flink. Ik merk zelf dat 15+ graden wel belangrijk is maar boven de 30 is het meest efficiënt.
Rij jij met 19"?
Helaas geen 100D of LR. Weinig forum leden kennelijk met een 100D of LR.
En dat dan ook nog met slappe bandjes. Chapeau!
alltime avg is bij mij 215 Wh/km - omhoog 'geholpen' door korte ritjes en af en toe stukken flink doorrijden.Weet jij je all-time average?
Brrrr. 20, liever 21 graden hier..Wat is laag? 18 graden vind ik echt laag zat
Mee eens, 21 is comfortabel op de langere ritten waar je stil zit en je afkoelt. Voor de korten ritten vind ik 18 wel prettig met stuurverwarming. Warme handen scheelt een hoop!Brrrr. 20, liever 21 graden hier..
Ik heb een S100D uit okt 2018. Ik rij stevig en na 57k is mijn all-time consumption 243Wh/km. Moet er wel bij zeggen dat ik, zeker dit jaar, voornamelijk korte ritjes heb. Daarnaast 4x op wintersport geweest met de Tesla, en daar op de autobahn flink doorgereden. Als laatste nog twee roadtrips door EU in de zomers.Naar aanleiding van deze post van @XFrank met een gemiddeld verbruik van 141wh/km heb ik vandaag even als een opa gereden. Heen en weer naar Nieuwegein en gewoon even kijken wat ik met dit weer op een semi lange rit haal.
Maximumsnelheid 90km/h, chill mode, HVAC op 18 graden, stuur en stoelverwarming aan. Volgens Windy as forecasted had ik op de heenreis voornamelijk wind mee.
Heen:
Temperatuur: 5.7 graden
71.42 km Driven
106.3 Rated km Used
223 Wh/km
Reistijd: 59 minuten
Terug:
Temperatuur: 5.7 graden
72.13 km Driven
98.11 Rated km Used
204 Wh/km
Reistijd: 56 minuten
Zijn S60 is vergeleken met mijn S100D veel zuiniger. Al weet ik niet precies wat voor weer hij had maar ik ga er wel even vanuit dat hij minstends 90 reed. Vrij recent zijn mijn banden nog gebalanceerd en uitgelijnd.
Kunnen anderen die een S100D of S Long Range Pre-Raven hun all-time consumption delen als ook aangeven hoe jouw rijstijl is. Indien je Teslafi of Tesla mate gebruikt zou ik wel eens met je in contact willen komen zodat we wat gegevens kunnen vergelijken.
all-time consumption 243Wh/km
Ik gebruik Teslafi vrijwel vanaf de aanschaf van de S100D.
Dat terwijl ik in de Tesla toch echt rustiger en minder hard rij dan toen ik nog in de 5-serie zat...Dat met 19" haal ik uit je signature... stevig doorrijden is dan zeker geen leugen!
Ik ook, hoeveel degradatie heb jij volgens het battery report beta overzicht?
Ik kan me voorstellen dat je daar ernstig aan gaat twijfelen. Ik moet sowieso zeggen dat bij mij het verschil in range tussen zomer en winter minimaal is. Maar dat komt voornamelijk door de 19/21 inch banden.Zojuist weer mij erg verbaasd. Nu over het verbruik van @RobsEV zoals hier vermeld: Wat de andere automerken doen
"Afgelopen weekend met 12-16C in het zonnetje 150km gereden met mijn S75D en omdat ik dan nog zelfs licht de airco nodig heb om het op 20-21C in de auto te houden was mijn verbruik slecht 162Wh/km."
Dat verbruik haal ik echt niet...
Ik rij nu nog met 19" winterbanden en vraag me toch af of er iets mis is met m'n S100D qua aandrijving.
Ik rij meestal 2 a 3 keer per week van heusden zolder naar Herentals = 90 km op en neer met altijd op ap aan 125km/h zelden met warme batterij (terug nooit) 19’ en gemiddeld verbruik over 130k = 213 Wh/kmIk kan me voorstellen dat je daar ernstig aan gaat twijfelen. Ik moet sowieso zeggen dat bij mij het verschil in range tussen zomer en winter minimaal is. Maar dat komt voornamelijk door de 19/21 inch banden.
Ik haal niet het verbruik van de 75, maar met de put, haalde ik vorige week op de heenweg overdag (snelheid max+10) over een afstand van ca 80 km een verbruik van ca 170. Op de terugweg eveneens max +10, maar dat betekende veelal 130 (a1) en 140 (A50), bleef ik net rond de 200 steken.
Als ik bij 20 graden op de snelweg 107 sukkel haal ik dat ook met 21". Mijn record is 149, heb 'm nog in Teslamate staan voor de non-believersZojuist weer mij erg verbaasd. Nu over het verbruik van @RobsEV zoals hier vermeld: Wat de andere automerken doen
"Afgelopen weekend met 12-16C in het zonnetje 150km gereden met mijn S75D en omdat ik dan nog zelfs licht de airco nodig heb om het op 20-21C in de auto te houden was mijn verbruik slecht 162Wh/km."
Dat verbruik haal ik echt niet...
Ik rij nu nog met 19" winterbanden en vraag me toch af of er iets mis is met m'n S100D qua aandrijving.
Zojuist weer mij erg verbaasd. Nu over het verbruik van @RobsEV zoals hier vermeld: Wat de andere automerken doen
"Afgelopen weekend met 12-16C in het zonnetje 150km gereden met mijn S75D en omdat ik dan nog zelfs licht de airco nodig heb om het op 20-21C in de auto te houden was mijn verbruik slecht 162Wh/km."
Dat verbruik haal ik echt niet...
Ik rij nu nog met 19" winterbanden en vraag me toch af of er iets mis is met m'n S100D qua aandrijving.
Eerlijk gezegd was dit wel (bejaardenvervoer) op uitsluitend 80km wegen (met de EAP op 83km/u) die ik goed ken en dus ook de regeneratie perfect kan timen voor de (vele) rotondes. Acceleratie na de rotondes o.b.v. wat de EAP doet.
Dat is voor een Tesla sloom maar de meeste ICE - auto's hebben daar al moeite mee. Je kunt ziet aan het screenshot dat de gemiddelde snelheid net iets sneller dan 60km/u is geweest. Het zijn meerdere ritje op een dag geweest waarvan de laatste bij 12C 165Wh/km en de zuinigste bij 16C 158Wh/km en een gemiddelde van 162W/km.
Vergeet niet dat een S75D ook lichter is dan een S100D en dat het vele accelereren en hogere rolweerstand door het extra gewicht dan ook wel gaan doortellen.
Dat waren goede omstandigheden die ik 3-4x in een jaar haal. Met 105km/u op de snelweg haal ik deze waardes bij lange na niet.
PS Ik heb met bijna 100.000km op de teller mijn auto ook wel ingereden inmiddels
View attachment 781595
Dit zijn mijn verbruikswaarden met m'n S100D. Ik rij stevig, maar meestal wel op AP. Ik denk niet dat het gewichts verschil van een S75D zo'n enorm verschil maakt, want procentueel gezien valt dat verschil toch wel mee?
Als ik 80kmph rij op AP kom ik ook dik onder de 170Wh/km.
Eerlijk gezegd was dit wel (bejaardenvervoer) op uitsluitend 80km wegen (met de EAP op 83km/u) die ik goed ken en dus ook de regeneratie perfect kan timen voor de (vele) rotondes. Acceleratie na de rotondes o.b.v. wat de EAP doet.
Temperature | Wh/km | Efficiency % | Kilometers Recorded |
---|---|---|---|
-5 to 0 C | 271.81 | 67.5 | 1,761 |
0 to 5 C | 238.03 | 77.3 | 4,613 |
5 to 10 C | 235.57 | 77.4 | 8,335 |
10 to 15 C | 206.31 | 88.8 | 4,848 |
15 to 20 C | 210.36 | 88.3 | 5,585 |
20 to 25 C | 202.67 | 90.9 | 4,385 |
25 to 30 C | 205.87 | 88.3 | 1,463 |
30 to 35 C | 166.94 | 110.2 | 609 |
35 to 40 C | 193.95 | 94.6 | 131 |
50 to 55 km/h | 202 | 91.7 | 1,468 |
55 to 60 km/h | 206 | 88.7 | 2,209 |
60 to 65 km/h | 201 | 91.8 | 2,203 |
65 to 70 km/h | 205 | 90.3 | 1,940 |
70 to 75 km/h | 214 | 85.1 | 2,291 |
75 to 80 km/h | 214 | 86.3 | 2,148 |
80 to 85 km/h | 218 | 85.6 | 1,320 |
85 to 90 km/h | 204 | 90.2 | 1,859 |
90 to 95 km/h | 229 | 80.5 | 1,495 |
95 to 100 km/h | 218 | 85.2 | 1,726 |
100 to 105 km/h | 232 | 79.7 | 1,415 |
105 to 110 km/h | 232 | 78.8 | 1,247 |
110 to 115 km/h | 244 | 76.3 | 2,377 |
115 to 120 km/h | 251 | 73.5 | 1,455 |
120 to 125 km/h | 263 | 69.6 | 756 |
125 to 130 km/h | 270 | 67.8 | 1,660 |
130 to 135 km/h | 296 | 60.9 | 184 |