You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik was ook al aan het rondkijken want ik zit ook altijd op de 300 Wh/km... Soms er een beetje onder, soms erboven... En dan vind ik nog niet dat ik hard optrek, maar ik hou op de snelweg 127 km/u aan. Als ik in NL 130 mag, zie ik het verbruik nog erger terug vallen.Ik kom zelf van een S85 met 21" en heb nu een X90D met 22" maar het verbruik ligt een stuk hoger als in mijn S. Ik zit met gemak tegen de 300Wh/km.
Moet mij op langere ritten wat meer inhouden om terug te geraken terwijl ik dat voorheen niet hoefde.
Ik was ook al aan het rondkijken want ik zit ook altijd op de 300 Wh/km... Soms er een beetje onder, soms erboven... En dan vind ik nog niet dat ik hard optrek, maar ik hou op de snelweg 127 km/u aan. Als ik in NL 130 mag, zie ik het verbruik nog erger terug vallen.
Heel frustrerend, want niet alleen klopt de range die de Tesla geeft niet, maar ook valt het percentage vrolijk terug. Ik denk dat ik makkelijk 1% per 10km kwijt raak, dus als ik nog een rit van 100km moet doen en de navigatie gokt dat ik met 10% lading ga arriveren, dan ga ik het gewoon niet halen want zit ik op 0% bij aankomst.
Het komt er op neer dat ik met mijn X 100D eigenlijk maar 300km reeel kan halen terwijl ik braaf de snelheidslimieten +6 km/u volg... Valt me wat tegen want ik ken iemand die me zei dat ie met zijn X 90D rekende op 400km bij normaal rijgedrag en 300km bij vlot rijgedrag...
Wat @S-19910 zegt, laat de uitlijning eens controleren, merk je ook abnormale slijtage van de banden? Bandenspanning correct?Klopt, maar ik doe er ook geen 160 mee. Ik rij 127 km/u waar je 120 mag (is de marge in België) en het lijkt me nu niet alsof dat veel zou mogen schelen. En als ik in Nederland 130 rij waar dat mag (NL marge is strikter) zie ik eveneens de percentages zakken.
Ik zou het kunnen volgen moest iedereen aan 300 Wh/km uitkomen, maar dat lijkt dus niet zo?
View attachment 252431
Enige keer dat dit zakt is als ik niet op de snelweg zit... Aan 70 km/u haal ik natuurlijk geen 300 Wh...
Klopt, maar ik doe er ook geen 160 mee. Ik rij 127 km/u waar je 120 mag (is de marge in België) en het lijkt me nu niet alsof dat veel zou mogen schelen. En als ik in Nederland 130 rij waar dat mag (NL marge is strikter) zie ik eveneens de percentages zakken.
Ik zou het kunnen volgen moest iedereen aan 300 Wh/km uitkomen, maar dat lijkt dus niet zo?
View attachment 252431
Enige keer dat dit zakt is als ik niet op de snelweg zit... Aan 70 km/u haal ik natuurlijk geen 300 Wh...
Gisteravond getest in Nederland op een lege A2... 133 km/u op de klok gaf me een percent per op het oog 10km verlies, dus dan vertraagd tot 120 km/u op de klok. Daar had ik een 296-300 Wh/km verbruik. Naderhand toen ik nog range genoeg ging hebben om tot Eindhoven te geraken naar 130 km/u versneld op tacho en dan zat ik aan 308 Wh/km. X 100D met 22" wielen..
Wel het one pedal driving in de gaten houden. Doseren is belangrijk anders kijkt je achterligger constant tegen die rode lichten aanIk heb het idee dat regeneratief remmen best veel invloed heeft op verbruik. Als mijn gemiddelde aan de “hoge” kant zit dan let ik daar weer wat meer op met positief gevolg dat het gemiddelde daalt.
anders kijkt je achterligger constant tegen die rode lichten aan
Als je goed gedoseerd gas geeft zal er zo weinig mogelijk worden geregenereerd. 'Regen' is mooi, maar van de eerst verbruikte energie komt bij 'regen' minder dan 70% weer terug in de accu. Die ruim 30% verlies kun je sterk verminderen door zo min mogelijk op de motor af te remmen. En dan blijven de rode remlichten ook uit.En wat dan?