Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruik model X

This site may earn commission on affiliate links.
Zo dat is de derde keer dat ik deze pic post...ben er nu klaar mee...maar wel een goede verbruiksindicator..
winter/zomer/heuvels/vlak/tegenwind/wind mee/koud/warm/winterbanden/zomerbanden etc..

100,000km en gemiddeld 256. Zomers meestal zo rond de 220 en winters meestal rond de 275...
90D icm 20" velgen.

IMG_4706.jpg
 
To whom it may concern: cijfers mét aanhangwagen

* E40 BXL - binnenland
* Een perfecte en stabiele 100 km/h gemiddeld
* Warme batterij
* Geen klimaatregeling aan
* Geen zware tegenwind of wind mee (denk ik)
* Buitentemp 18°C
* Totaal aanhanggewicht een goeie 700 kg
* 20 minuten monitoring
* 279 Wh/km

* Daarna Aalter - Wingene langs hobbelige gewestwegen. Easy does it om de aanhangwagen niet nodeloos af te jakkeren...
* 56 km/h gemiddeld
* Kwartier monitoring
* Zelfde aanhangwagengewicht + omstandigheden
* 255 Wh/km
 
De afgelopen dagen is in andere draadjes het verbruik van zowel S-en als X-en voorbij gekomen. Ik was benieuwd naar mijn huidige verbruik van mijn nieuwe X. Normaliter rijd ik stevig door. Vanmorgen moest ik even heen en weer naar de zaak en besloot overal legaal max speed te rijden.
Dit was mijn verbruik over 50 km
IMG_2051.JPG


En dit gemiddeld na bijna 5000 km
IMG_2052.JPG
 
De afgelopen dagen is in andere draadjes het verbruik van zowel S-en als X-en voorbij gekomen. Ik was benieuwd naar mijn huidige verbruik van mijn nieuwe X. Normaliter rijd ik stevig door. Vanmorgen moest ik even heen en weer naar de zaak en besloot overal legaal max speed te rijden.
Dit was mijn verbruik over 50 km
View attachment 312050

En dit gemiddeld na bijna 5000 km
View attachment 312051

image.jpg


Dan post ik die van mijn x100d ook maar meteen. :) Ook ik rijd meestal lekker door, maar sta ook veel in de file. Niet zo hoog als jouw verbruik dus is3!
 
De afgelopen dagen is in andere draadjes het verbruik van zowel S-en als X-en voorbij gekomen. Ik was benieuwd naar mijn huidige verbruik van mijn nieuwe X. Normaliter rijd ik stevig door. Vanmorgen moest ik even heen en weer naar de zaak en besloot overal legaal max speed te rijden.
Dit was mijn verbruik over 50 km
View attachment 312050

En dit gemiddeld na bijna 5000 km
View attachment 312051
Dan ben ik in mijn onzuinige S85 met mijn 204 wH/km ATA maar een zuinige krabbelaar :D
 
  • Like
Reactions: is3 and PaulusdB
Informatieve analyse van Bjorn Nyland over het optimaliseren van je reissnelheid in een Model X:


Zijn conclusie is dat je het snelste opschiet als je 150 km/u rijdt, pas gaat laden bij 10% en vervolgens oplaadt tot 75% (met een 100 kWh batterij): een gemiddelde van 95 km/u is dan haalbaar.

Met de aankomende Supercharger (versie 3, 180 kW) kan dit gemiddelde stijgen naar 113 km/u. Met SuC V3 brengt 190 km/u zelfs nog tijdwinst: 118 km/u ø
 
Last edited:
  • Like
Reactions: RichardKNL71
Als je hem op zijn staart trapt dan lust die wel wat. Moet wel zeggen dat ik met de X P100D slechts een laadstop heb naar Hamburg waar ik er vroeger 2 had met de S 85D. Kon het eerste stuk niet doorrijden zo druk op de weg.
 

Attachments

  • C70F7D6B-7CF0-4513-A1F7-19E631E689B2.jpeg
    C70F7D6B-7CF0-4513-A1F7-19E631E689B2.jpeg
    257.4 KB · Views: 57