Gisteren zat ik even met dichtgeknepen billen toen ik na enkele omzwervingen nog bijna 100 km moest rijden en m'n batterijniveau bij aankomst rond de 3% zou zijn. Zoals jullie weten durft dat getal nog wel eens variëren tijdens de rit. Zodoende geen enkel risico genomen en beslist om eens te testen wat zeer rustig rijden op een autosnelweg over een langere rit teweegbrengt...
Dit is dus een momentopname, meerbepaald het resultaat van 25 km "wieltjeszuigen" achter een vrachtwagen met oplegger (de grootste / breedste die ik kon vinden) met een gemiddelde snelheid van 85-90km/h, op 22 duims wielen. Temperatuur buiten zo'n 22°C, airco aan op zo'n 21,5°C. Geen autopilot gebruikt zodat ik iets dichter achter de oplegger aan kon rijden (natuurlijk aandachtsniveau x 2 in die omstandigheden).
Dat het veel lager dan mijn gemiddeld verbruik (zo'n 250 Wh/km, veel autosnelweg-km's) zou liggen wist ik, maar dat het zó in elkaar zou stuiken had ik toch ook niet verwacht. Good to know!
Dit is dus een momentopname, meerbepaald het resultaat van 25 km "wieltjeszuigen" achter een vrachtwagen met oplegger (de grootste / breedste die ik kon vinden) met een gemiddelde snelheid van 85-90km/h, op 22 duims wielen. Temperatuur buiten zo'n 22°C, airco aan op zo'n 21,5°C. Geen autopilot gebruikt zodat ik iets dichter achter de oplegger aan kon rijden (natuurlijk aandachtsniveau x 2 in die omstandigheden).
Dat het veel lager dan mijn gemiddeld verbruik (zo'n 250 Wh/km, veel autosnelweg-km's) zou liggen wist ik, maar dat het zó in elkaar zou stuiken had ik toch ook niet verwacht. Good to know!