Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruik model X

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren zat ik even met dichtgeknepen billen toen ik na enkele omzwervingen nog bijna 100 km moest rijden en m'n batterijniveau bij aankomst rond de 3% zou zijn. Zoals jullie weten durft dat getal nog wel eens variëren tijdens de rit. Zodoende geen enkel risico genomen en beslist om eens te testen wat zeer rustig rijden op een autosnelweg over een langere rit teweegbrengt...

Dit is dus een momentopname, meerbepaald het resultaat van 25 km "wieltjeszuigen" achter een vrachtwagen met oplegger (de grootste / breedste die ik kon vinden) met een gemiddelde snelheid van 85-90km/h, op 22 duims wielen. Temperatuur buiten zo'n 22°C, airco aan op zo'n 21,5°C. Geen autopilot gebruikt zodat ik iets dichter achter de oplegger aan kon rijden (natuurlijk aandachtsniveau x 2 in die omstandigheden).

Dat het veel lager dan mijn gemiddeld verbruik (zo'n 250 Wh/km, veel autosnelweg-km's) zou liggen wist ik, maar dat het zó in elkaar zou stuiken had ik toch ook niet verwacht. Good to know!

2018-08-15 12_10_52-Foto - Google Foto's.jpg
 
Gisteren zat ik even met dichtgeknepen billen toen ik na enkele omzwervingen nog bijna 100 km moest rijden en m'n batterijniveau bij aankomst rond de 3% zou zijn. Zoals jullie weten durft dat getal nog wel eens variëren tijdens de rit. Zodoende geen enkel risico genomen en beslist om eens te testen wat zeer rustig rijden op een autosnelweg over een langere rit teweegbrengt...

Dit is dus een momentopname, meerbepaald het resultaat van 25 km "wieltjeszuigen" achter een vrachtwagen met oplegger (de grootste / breedste die ik kon vinden) met een gemiddelde snelheid van 85-90km/h, op 22 duims wielen. Temperatuur buiten zo'n 22°C, airco aan op zo'n 21,5°C. Geen autopilot gebruikt zodat ik iets dichter achter de oplegger aan kon rijden (natuurlijk aandachtsniveau x 2 in die omstandigheden).

Dat het veel lager dan mijn gemiddeld verbruik (zo'n 250 Wh/km, veel autosnelweg-km's) zou liggen wist ik, maar dat het zó in elkaar zou stuiken had ik toch ook niet verwacht. Good to know!

View attachment 325873
En toen dat laatste stukje nog even 180 gereden om toch op die 3% uit te komen?
 
Vandaag eens een range “testje” :D

Westerbroek (NL) naar Westerlo (BE)
Vertrokken met 97%, bij aankomst 6% resterend met een totale afstand van 385,8km en een totaal verbruik van 83,9kWh
~217 Wh/km waarbij de toegestane snelheid gereden werd (+3 a 4 % :oops:)

Accieradius van mij X100D zou vandaag (theoretisch) dus 423 km geweest zijn (volgens de X zou het 450km zijn bij 100%)
Totale capaciteit zou bij 100% dus 92,2kWh zijn
 
  • Informative
Reactions: FrankNL and Dwarde
Vandaag eens een range “testje” :D

Westerbroek (NL) naar Westerlo (BE)
Vertrokken met 97%, bij aankomst 6% resterend met een totale afstand van 385,8km en een totaal verbruik van 83,9kWh
~217 Wh/km waarbij de toegestane snelheid gereden werd (+3 a 4 % :oops:)

Accieradius van mij X100D zou vandaag (theoretisch) dus 423 km geweest zijn (volgens de X zou het 450km zijn bij 100%)
Totale capaciteit zou bij 100% dus 92,2kWh zijn

even voor mijn gevoel, sta je op 22 of 20 inch ?,...
 
Heel slim, niet te zien wat de gem snelheid is geweest.

Vond juist het verbruik van de X (op 20 inch) meevallen op de heenweg naar frankrijk. Eigenlijk gewoon max snelheid +5 aangehouden, kwam telkens met hoger restpercentage aan (5 a 10% meer) dan tripplanner in eerste instantie bij vertrek aangaf. Verbruik lag rond de 230 wh/km over 950 km.
 
  • Like
Reactions: Frabeb