Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruik model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk eraan om mijn 20 inch velgen om te zetten naar de 22 inch Onyx-velgen.

Iemand praktijk ervaring in wat je achteruit gaat in range? Ik lees 5 tot 7% in theorie.. aangezien ik een M75d heb weet ik niet of ik (veel?) range wil inleveren voor een mooier uiterlijk ;)

Ik ben een rustige rijder mer veel autopilot. Op het moment ligt mijn gebruik meestal rond de 190-200 Kw/h
 
dat
Ik denk eraan om mijn 20 inch velgen om te zetten naar de 22 inch Onyx-velgen.

Iemand praktijk ervaring in wat je achteruit gaat in range? Ik lees 5 tot 7% in theorie.. aangezien ik een M75d heb weet ik niet of ik (veel?) range wil inleveren voor een mooier uiterlijk ;)

Ik ben een rustige rijder mer veel autopilot. Op het moment ligt mijn gebruik meestal rond de 190-200 Kw/h
Dat is behoorlijk zuinig. Xrijders die ik ken zitten meer rond de 280. ikzelf met de S rond de 210-220
 
Ik denk eraan om mijn 20 inch velgen om te zetten naar de 22 inch Onyx-velgen.

Iemand praktijk ervaring in wat je achteruit gaat in range? Ik lees 5 tot 7% in theorie.. aangezien ik een M75d heb weet ik niet of ik (veel?) range wil inleveren voor een mooier uiterlijk ;)

Ik ben een rustige rijder mer veel autopilot. Op het moment ligt mijn gebruik meestal rond de 190-200 Kw/h

Na 53000 km, 15 maanden, is mijn verbruik 255 (3 maanden 20 inch winterbanden gereden)
 
Mijn gemiddelde nu in de zomer op 22" sloffen 223 met een MX 100D van september 2017. Af een toe een sprintje maar meestal met verkeer mee. Max snelheid +5km en op de snelweg veel op AP. Heb wel als hobbie 'om een bestelbusje op cruisecontrol' met vergelijkbare snelheid en rustige rijstijl te volgen.
20190801_224643.jpg
 
Last edited:
Nu 2 weken een nieuwe MX voor de deur. Standaard 100D met standaard wielen. Vergeleken met mijn M3 vallen me een aantal dingen op:

-one-pedal. Mijn M3 remt ook met koude accu veel meer af op de motoren ipv de rem. Vandaag na een 50km rit met de MX waren de oranje streepje nog niet verdwenen en remde de X met one-pedal bijna niet af. Hierna genavigeerd naar een SUC met battery heater. Na 10km schakelde de battery heater weer uit en waren de streepjes weg. Remde vervolgens goed af op de motoren tot stilstand

Terugweg vanuit de SUC naar huis zuinig kunnen rijden. Gewoon met het verkeer mee en niet te gek.

De heenreis was 215wh/km. Maakt niet zoveel uit maar het is wel een compleet andere manier van rijden door gemis re-gen.

Gemiddelde
1200km met de MX = 253wh/km
4500km met de M3 = 210wh/km

Vergeleken met mijn M3 met FSD heb ik het idee dat de MX relaxeder is op de stuurzeur. Waar ik met de M3 bij een lanechange echt wel meer moet helpen gaat de MX vanzelf
1.JPG
20200106_155637.jpg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Rij sinds kort een MX100D met 22" hiervoor een MS75D

Nu kan ik stevig doorrijden, al daagt de MX daar niet echt toe uit.
Het viel mij op op een max ongeveer 100km dat de twee elkaar niet zoveel ontliepen. Ga je harder rijden dan is het verschil ernorm.

MS100D 22" met ongeveer 140km/h
MX100d-breukelen.jpg
MS100D 22" met ongeveer 100km/h
MX100d-urmond.jpg
MS75D 19" met ongeveer 100km/h
MS75d-breukelen.jpg

Nu speelt temp nog wel mee, veel ritten heb ik na feb. niet meer gemaakt met de MS na de "Great Lockdown"

Vorig jaar bij ongeveer 19 graden buiten. En max 140km/h was de MS weer zuiniger.
MS75d-denhelder-140.jpg
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FrankNL
Heb er nu 200.000km op zitten zodat ik eindelijk goed mijn verbruik hier neer kan zetten ;-)

Rijd meestal rustig ( max snelheid ), rustig optrekken e.d..
20" ( winter/zomerbanden wissel beide op 20" )
winter verbruik +/- 275 Wh/km
zomer verbruik +/- 225 Wh/km

gemiddeld dus nu op 251 Wh/km. Staat al ongeveer een half jaar zo, denk ook niet dat ik er substantieel verandering in kan gaan brengen met deze historie.
verbruik.png
 
  • Informative
  • Like
Reactions: ramonneke and Refie
Hier weer eens wat leven in blazen. Woon-werkverkeer Utrecht-Schiphol, rustig mee met het verkeer, geen files, geen hyper miling achter vrachtwagens maar wel met airco en ventilatie geheel uit.

View attachment 817288

Absurd hoe zuinig zo’n slagschip kan zijn 😁
Hoe snel/langzaam reed je? Ik zal morgen eens kijken of ik dit beter kan tussen Lelystad en Utrecht maar ik rij wel rond de 100 km/uur als het kan. Ik denk dat ik rond de 200 Wh/km uitkom. Voor 170 Wh/km moet ik onder de 80 blijven denk ik.
 
Bij dit weer met de airco uit ? Ik liever niet, dan maar wat meer verbruiken
Raampje een beetje open, 22C is nou niet echt tropisch.

Inderdaad op de 22 inchers, met iets onder de honderd mee met het verkeer op de A2.

Ik was zelf ook verbaasd, waarschijnlijk een rugwindje denk ik. Ik vind het af en toe wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden en rij meestal vrij rustig.

Jaar rond zit ik op de 235 Wh de kilometer, ook erg netjes volgens mij.
 
Hier weer eens wat leven in blazen. Woon-werkverkeer Utrecht-Schiphol, rustig mee met het verkeer, geen files, geen hyper miling achter vrachtwagens maar wel met airco en ventilatie geheel uit.

View attachment 817288

Absurd hoe zuinig zo’n slagschip kan zijn 😁
Op weg naar Utrecht zat ik op 179 Wh/km Met Airco op 21,5 C en op de terug weg met windje mee.
20220617_103907.jpg



Heb ik je toch net verslagen. 😀 Met 105 km/uur op EAP. Ik was het laatste stukje in de stad nog wel even nodig.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik