Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruik Tesla Model 3 SR+

This site may earn commission on affiliate links.
Er bestaat van elk type Tesla ondertussen een draadje, maar tot mijn verbazing zag ik dat van de SR+ die er niet was. (Of ik heb niet goed genoeg gekeken, maar ik zie het niet)

Dan maar de aftrap.
Na 25.937 km sinds eind juni 2019 zit ik op 157 Wh/km.
Daarbij rijd ik gemiddeld per dag 140 km woon-werk, waarvan 90% op de snelweg.
Daar rijd ik dan tussen de 100-134 (afhankelijk van de drukte) Meestal ligt de gemiddelde snelheid van de dag tussen de 100 en 105 km/u

Ik ben daar wel tevreden mee.
Ik ben wel benieuwd of ik daar beter of slechter scoor dan anderen.....

upload_2020-1-26_14-51-18.png
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
Ik zit op 5600km sinds begin December 2019 en zit nu op 189 Wh/km.
Ik rijd gemiddeld 150 km woon-werk verkeer per dag waarvan ook 90% op de snelweg.
Snelheid tussen de 120-135 op de heenweg, terug is dit vaak iets lager i.v.m. enkele kilometers file.
Verder schat ik nog zo’n 150km per week in de avonden en weekenden voor de korte ritjes in de buurt.
Verwarming gewoon op auto en 20 graden.
 
Ik zit op 5600km sinds begin December 2019 en zit nu op 189 Wh/km.
Ik rijd gemiddeld 150 km woon-werk verkeer per dag waarvan ook 90% op de snelweg.
Snelheid tussen de 120-135 op de heenweg, terug is dit vaak iets lager i.v.m. enkele kilometers file.
Verder schat ik nog zo’n 150km per week in de avonden en weekenden voor de korte ritjes in de buurt.
Verwarming gewoon op auto en 20 graden.

Is dus vooral in de "winter" .(nou ja... soort van). Lijkt me dus vergelijkbaar met wat ik zie de laatste weken.
Overigens staat bij mij de verwarming wel aan, maar niet op Airco. (auto). Temperatuur 19,5 graden.
 
Hier 10k kilometers en een gemiddelde van 175 Wh/km.
100km per dag waarvan 40% gewestwegen, 5% stad en 55% autosnelweg.
Overal rij ik 5 km/u boven de maximum toegelaten snelheid en staat mijn verwarming altijd op 20,5°.
Auto staat wel s'nachts in een verwarmde garage.
 
Is dus vooral in de "winter" .(nou ja... soort van). Lijkt me dus vergelijkbaar met wat ik zie de laatste weken.
Overigens staat bij mij de verwarming wel aan, maar niet op Airco. (auto). Temperatuur 19,5 graden.

Inderdaad vooral “winter” kilometers voor zover je over winter kunt spreken.:)
Ik heb er wel winterbanden onder liggen (Kleber Krisalp 3 en de airocaps en verwarming ook op auto 20 graden.
De relatief lange ritten in combinatie met voorverwarmen helpen om het verbruik wat lager te houden.
Dit is hetzelfde wat ik zag bij de diesel die ik hiervoor reed. Hoog verbruik op korte stukken en heeeel veel lager op de lange ritten.
Verbruik bij de Model 3 SR+ is in lijn met wat ik wacht, zelfs in deze barre winterse omstandigheden:rolleyes:
 
Na bijna een jaar. Wel de LR RWD (maar ook maar 1 motor): 172 Wh/km.
19.000 km waarvan 95% korte stukken (binnendoor), altijd buiten en altijd alles op automatisch (21 graden) en rij gewoon (dus niet extreem zuinig of snel).
 
Helaas. SnowLeopard is vorige week maandag met 70 km/u tegen een boom geparkeerd en zal geen kilometer meer rijden.
Doordat het een veilige auto is (5 Star NCAP) ben ik slechts wat krassen op mijn arm uitgestapt.

Tijd voor een laatste update
Gereden km's : 32.567
Geladen kWh's: 5.086 (156 wh/km)
AC laden: 4.280 kWh (544 x)
DC laden: 807 kWh (32 x)

Jammer, een veilige, zuinige auto, beste auto die ik ooit gehad heb.
Nieuwe is besteld, maar aangezien Fremont nog niet produceert is de opgegeven leverdatum van juni niet zeker.

B35EFE48-3C8E-46F5-A39D-CE2710B53165.jpeg
 
Last edited:
Helaas. SnowLeopard is met 70 km/u tegen een boom geparkeerd en zal geen kilometer meer rijden.
Doordat het een veilige auto is (5 Star NCAP) ben ik slechts wat krassen op mijn arm uitgestapt.

Tijd voor een laatste update
Gereden km's : 32.567
Geladen kWh's: 5.086 (156 wh/km)
AC laden: 4.280 kWh (544 x)
DC laden: 807 kWh (32 x)

Jammer, een veilige, zuinige auto, beste auto die ik ooit gehad heb.
Nieuwe is besteld, maar aangezien Fremont nog niet produceert is de opgegeven leverdatum van juni niet zeker.

View attachment 537190
Ai... gelukkig dat je zelf niet noemenswaardig gewond bent, maar wel heel zonde van de auto.
In elk geval heb je wel bewezen dat niet elke Tesla in brand vliegt na een ongeval:)
 
  • Like
Reactions: SnowLeopard