Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruik zwarte thuislaadstekker bij niet-gebruik

This site may earn commission on affiliate links.
Hi all,

Ik vraag me af of ik (veel) stroom verspil als ik de zwarte thuislaadstekker gewoon in het stopcontact zou laten zitten, terwijl mijn Tesla er niet op is aangesloten (dus niet aan het opladen is). Als dat 0 of zeer weinig is, zou het namelijk een idee kunnen zijn om de stekker buiten onder mijn afdakje - klaar voor gebruik - op te hangen, zodat ik als ik kom aanrijden gelijk de stekker erin kan hangen. Dit komt waarschijnlijk erg lui over - en dat is het eigenlijk ook wel :+)

Groet,
Kelvin
 
Formeel mag het niet meer dan iets van 1 W zijn, maar ben je er wel van bewust dat het meten niet zoveel zinnige informatie zal opleveren. De nauwkeurigheid van de vermogensmeters is heel klein bij heel laag vermogen. Kan 0.1 W aanwijzen maar ook 10 W bij een werkelijk verbruik van 1 W. Spanningsmeting is simpel, stroommeting niet, zeker niet bij een lage stroom op een hoog bereik. De meeste meters zijn 3600 W max, dus 16A bij 230V. 1 W is dan 4 mA, helemaal onderin de schaal. Je ziet vaak wel een geclaimde nauwkeurigheid van 1 W, maar daar geloof ik (bewijsbaar) niets van. ;) Die meters zijn niet autoranging (schakelen tussen verschillende bereiken).

1 ding is zeker: het staat in geen verhouding tot de aanschafprijs van een Tesla. :p
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Toch wel een schokkende 63 cent! :p

Schamperen over 63 cent, dat is wel erg proseccodrinkend gedrag natuurlijk: we hebben het hier wel over een complete kartonnen doos, cannabistest of gevelbaksteen.
 

Attachments

  • CF2017DC-B7B9-4800-822F-5C5D667B9E73.jpeg
    CF2017DC-B7B9-4800-822F-5C5D667B9E73.jpeg
    315.5 KB · Views: 61