Vandaag hebben we met een rit van 140 km en vier EV's (Hyundai Ionic, Tesla Model S, BMW i3 en Nissan Leaf 2) een proef gedaan waarbij de vier auto's tegelijk "vol" zijn vertrokken en na een 140 km, voornamelijk snelweg, opnieuw volgeladen zijn.
Het resultaat is dat de Ioniq het zuinigst was, gevolgd door de Model S, daarna de BMW i3 en tenslotte de Leaf 2.
Ik was al bezig met een artikel over elektrisch rijden (in vergelijking tot ICE rijden) en dit onderzoek past daar goed in.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
https://www.linkedin.com/pulse/elektrisch-rijden-holy-grail-unveiled-hans-noordsij/
Het resultaat is dat de Ioniq het zuinigst was, gevolgd door de Model S, daarna de BMW i3 en tenslotte de Leaf 2.
Ik was al bezig met een artikel over elektrisch rijden (in vergelijking tot ICE rijden) en dit onderzoek past daar goed in.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
https://www.linkedin.com/pulse/elektrisch-rijden-holy-grail-unveiled-hans-noordsij/