Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruiksvergelijking vier EV's.

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag hebben we met een rit van 140 km en vier EV's (Hyundai Ionic, Tesla Model S, BMW i3 en Nissan Leaf 2) een proef gedaan waarbij de vier auto's tegelijk "vol" zijn vertrokken en na een 140 km, voornamelijk snelweg, opnieuw volgeladen zijn.

Het resultaat is dat de Ioniq het zuinigst was, gevolgd door de Model S, daarna de BMW i3 en tenslotte de Leaf 2.

Ik was al bezig met een artikel over elektrisch rijden (in vergelijking tot ICE rijden) en dit onderzoek past daar goed in.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

https://www.linkedin.com/pulse/elektrisch-rijden-holy-grail-unveiled-hans-noordsij/
 
Vandaag hebben we met een rit van 140 km en vier EV's (Hyundai Ionic, Tesla Model S, BMW i3 en Nissan Leaf 2) een proef gedaan waarbij de vier auto's tegelijk "vol" zijn vertrokken en na een 140 km, voornamelijk snelweg, opnieuw volgeladen zijn.

Het resultaat is dat de Ioniq het zuinigst was, gevolgd door de Model S, daarna de BMW i3 en tenslotte de Leaf 2.

Ik was al bezig met een artikel over elektrisch rijden (in vergelijking tot ICE rijden) en dit onderzoek past daar goed in.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

https://www.linkedin.com/pulse/elektrisch-rijden-holy-grail-unveiled-hans-noordsij/
Waarmee maar weer blijkt dat gewicht bij een elektrische auto niks zegt. Aerodynamica is leidend.
En een goede aerodynamische vorm combineert niet met gazen grilles en allerlei luchthappers.
Dat zullen de 'oude' fabrikanten pas leren als ze de - hoge - gebruikscijfers van hun nieuwe 'oude' EV's onder ogen krijgen.
Gelukkig kunnen ze die gaten nog wel dichten. Tesla heeft dit totale concept vanaf het begin perfect geïmplementeerd.
 
  • Like
Reactions: is3
Leuke test. Nu nog eens met een route van bv Amsterdam Parijs Berlijn Amsterdam.
Dan komt ook het laden ( en de infrastructuur ) als factor erbij.

Leuk om dan ook de Jaguar en de Porsche mee in de Test op te nemen.


Voor kortere ritjes zijn bijna alle ev geschikt.
 
Interessant. En gelet op het parcours een logische uitslag omdat vooral de stroomlijn het resultaat bepaalt.
Bij snelwegritten heeft ook bij ICEs het gewicht niet veel invloed. En zelfs voor een EV zou bij een stadsrit het gewicht toch enige invloed hebben.
De Ioniq is volgens mij de zuinigste EV van het moment, ook in de winter.