Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verdwijnende bovenbalk bij navigatie sinds 8.0

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds 8.0 verdwijnen de knoppen bovenaan als de navigatie full screen staat of op de bovenste helft. Wat is de juiste manier om de knoppen opnieuw weer te geven?

Momenteel zet ik het op half scherm en draai ik de navigatie naar onder. Ik vermoed dat er een betere manier moet zijn. :)

Als er iemand weet hoe je deze functionaliteit uit kan zetten zou dat ook goed zijn, het scherm is groot genoeg om de knoppen te laten staan vind ik persoonlijk.

Bedankt!
 
Tja, wat lastig. Ik heb me ingeleefd in waarom men dat doet. Er is natuurlijk heus wel over nagedacht. Als ik kijk dat de balk waarschijnlijk van de tijd die ik in de auto doorbreng 0,0 en nog iets % functioneel is en de rest van de tijd er bij hangt vind ik het best wel logisch. Van mij mag het zoals het is. Als ik dan iets wil weten, wat zelden zo is, zoals wat voor dag het is :) dan is een subtiel tikje voldoende, en daarna gaat hij vanzelf weer weg. Is er iets zoals een inkomend telefoontje dan komt er een popup. Misschien dat het ook komt door mijn werk waarbij we constant bezig zijn met het doorvoeren van aanpassingen die ervoor zorgen dat als straks de professionals van over vijf jaar ermee gaan werken zij geen koude douche krijgen wat met een groot deel van de ontwerpen overigens wel het geval is zal zijn.
Je moet ook een beetje mee omdenken. We komen uit een cultuur van foldertjes en lijstjes maar het gaat steeds meer om het direct vinden. Daarom vind ik de nieuwe mediaspeler zo fijn. Zelfs de kinderen snappen het en dat is een leuke graadmeter. Wat niet wegneemt dat ik een optie om bepaalde resultaten naar een eigen, profielgebonden, playlist te zetten wel fijn zou vinden, maar er zal natuurlijk nog best veel bij gaan komen,
 
Blijkbaar verschilt de manier van gebruik heel sterk, want ik druk minstens een keer per minuut op iets in de menubalk. Drie schermen naast elkaar zou handiger zijn. :rolleyes:
Gelukkig gebruik ik de navigatie bijna nooit (daar heb ik Waze voor) dus ook niet veel last van de schermvullende weergave. :D
 
Blijkbaar verschilt de manier van gebruik heel sterk, want ik druk minstens een keer per minuut op iets in de menubalk. Drie schermen naast elkaar zou handiger zijn. :rolleyes:
Gelukkig gebruik ik de navigatie bijna nooit (daar heb ik Waze voor) dus ook niet veel last van de schermvullende weergave. :D

In groter verband betekent dat dat je je elke minuut laat afleiden van het verkeer. En dat zonder AP :)
 
In groter verband betekent dat dat je je elke minuut laat afleiden van het verkeer. En dat zonder AP :)
Da's nou precies de reden waarom ik de optie zou willen die balk te laten staan.

Bij mij laat Spotify het nog wel eens afweten. Normaal was een kleine blik naar rechts voldoende om te zien of het aan een zwak 3/4G signaal lag of dat er iets anders aan de hand was. Bij een zwak signaal was het voldoende even geduld op te brengen. Nu zit ik overal te klikken om de song te reloaden of om te kijken of de playlist afgelopen is.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Ik vind het vooral vervelend als je handmatig op een gedeelte van de kaart hebt uitgezoomd, dit bij de volgende rit weer ongedaan is gemaakt. In versie 7 bleef dat gewoon behouden zolang er tussendoor niet genavigeerd werd.

Ook de bug dat je telkens weer de radio aan moet zetten, vind ik erg vervelend.

Leuk dat ze nieuwe dingen verzinnen, maar waarom kan dan ook niet alle oude functionaliteit behouden blijven.
Hopelijk komen dergelijke zaken weer terug in de vorm van minor updates
 
  • Like
Reactions: Keezje