Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vereniging elektrische rijders

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben altijd een beetje terughoudend met dergelijke verenigingen. Misschien dat het aan mij ligt, maar de doelstelling is wel erg algemeen:
[FONT=PT Sans, sans-serif] De vereniging wil mensen die rijden in elektrische auto’s of die daarin geïnteresseerd zijn met elkaar verbinden. De site van de vereniging is het belangrijkste communicatiemiddel. [/FONT]
Ik ben bang dat het daarmee een leuk clubje is voor mensen die elektrisch rijden en voor een aantal mensen die graag in de picture willen staan, maar je hebt volgens mij geen vereniging nodig om mensen die elektrisch rijden samen te brengen. volgens mij zijn we hier allen ook liefhebbers en voorvechters van elektrisch rijden, en door op een positieve manier elektrisch rijden uit te dragen aan kennissen, vrienden, familie en iedereen die interesse heeft in onze auto's, vind deze verbinding al lang en breed plaats.

Als je echt wat wilt betekenen voor elektrisch rijden zou de doelstelling meer ambitie mogen tonen en concreter kunnen zijn. Dan zou het van belang zijn om als tegenhanger van de autolobby, de overheid te beïnvloeden, of om juist binnen de Bovag te zorgen voor een duidelijkere stem voor elektrisch rijden etc. Dan zou je moeten bekijken of je richting de overheid niet kan eisen dat er nu wel duidelijkheid komt over hoe vervuilend een conventionele auto (well to wheel) is, vs een PHEV of FEV etc, opdat er achtergrondinformatie is om regelgeving op te baseren in plaats van onderbuikgevoelens. etc.
 
Er is nog plek voor de eerste bijeenkomst 15 December, aanmelden via:

https://www.eventbrite.nl/e/tickets...=invitemodernv2&ref=enivte001&utm_term=attend

<quote>

Wegens succes meer plaatsen beschikbaar !!
Omdat we bij FastNed kunnen beschikken over een grotere ruimte, zetten we de inschrijving voor onze eerste ledenbijeenkomst opnieuw open. Heeft u de eerste keer niet kunnen inschrijven, doe dit dan nu alsnog.

De Vereniging Elektrische Rijders nodigt u hierbij uit voor de eerste officiële ledenbijeenkomst. Iedereen die geïnteresseerd is in elektrisch rijden is welkom!
We zijn uitgenodigd bij Economische Zaken om mee te praten over de zgn. motie 'groot', waarin gevraagd wordt hoe de consumentenmarkt aantrekkelijker gemaakt kan worden voor nieuwe en gebruikte elektrische auto’s. En daar hebben we uw creatieve input voor nodig.
Daarnaast praten we u graag bij over de laatste actualiteiten en trends en zijn we -met u- nieuwsgierig naar het verhaal van onze gastheer FastNed. En uiteraard is er ruime gelegenheid om te netwerken en nieuwe contacten op te doen.
We beginnen om 16.00 uur, u bent van harte welkom vanaf 15.30 uur. Wees er wel snel bij en reserveer uw ticket, want er is beperkte ruimte. Op = op.
Wat staat er op de agenda?

  • 16:00 - 'What's in it for you?' door Eric Beers, voorzitter VER
  • 16:15 - Bart Lubbers, directeur FastNed: 'hoe FastNed de elektrificering versnelt'
  • 16:35 - 'De laatste trends in EV' door Vincent Everts, trendwatcher
  • 17:05 - Forumdiscussie: praat mee over EV voor EZ
  • 18:00 - Netwerkborrel
  • 19:00 - Afsluiting

We hopen dat je komt!

Met vriendelijke groet,
Vereniging Elektrische Rijders
 
oops. geen algemeen bruikbare link, mijn ticket wordt naar jou gestuurd..
Er is nog plek voor de eerste bijeenkomst 15 December, aanmelden via:

https://www.eventbrite.nl/e/tickets...=invitemodernv2&ref=enivte001&utm_term=attend

<quote>

Wegens succes meer plaatsen beschikbaar !!
Omdat we bij FastNed kunnen beschikken over een grotere ruimte, zetten we de inschrijving voor onze eerste ledenbijeenkomst opnieuw open. Heeft u de eerste keer niet kunnen inschrijven, doe dit dan nu alsnog.

De Vereniging Elektrische Rijders nodigt u hierbij uit voor de eerste officiële ledenbijeenkomst. Iedereen die geïnteresseerd is in elektrisch rijden is welkom!
We zijn uitgenodigd bij Economische Zaken om mee te praten over de zgn. motie 'groot', waarin gevraagd wordt hoe de consumentenmarkt aantrekkelijker gemaakt kan worden voor nieuwe en gebruikte elektrische auto’s. En daar hebben we uw creatieve input voor nodig.
Daarnaast praten we u graag bij over de laatste actualiteiten en trends en zijn we -met u- nieuwsgierig naar het verhaal van onze gastheer FastNed. En uiteraard is er ruime gelegenheid om te netwerken en nieuwe contacten op te doen.
We beginnen om 16.00 uur, u bent van harte welkom vanaf 15.30 uur. Wees er wel snel bij en reserveer uw ticket, want er is beperkte ruimte. Op = op.
Wat staat er op de agenda?

  • 16:00 - 'What's in it for you?' door Eric Beers, voorzitter VER
  • 16:15 - Bart Lubbers, directeur FastNed: 'hoe FastNed de elektrificering versnelt'
  • 16:35 - 'De laatste trends in EV' door Vincent Everts, trendwatcher
  • 17:05 - Forumdiscussie: praat mee over EV voor EZ
  • 18:00 - Netwerkborrel
  • 19:00 - Afsluiting

We hopen dat je komt!

Met vriendelijke groet,
Vereniging Elektrische Rijders
 
Ik ben bang dat dit een club is die zich niet echt met de toekomst bezig gaat houden, maar de huidige situatie rond EV, die eigenlijk hoogst ongewenst is, wil doortrekken naar de toekomst.

Dat terwijl er eigenlijk een hard standpunt moet worden ingenomen.

EV is pas EV als hij voldoet aan de eisen van het (grote) publiek, dus range minimaal 320 km (200 mijl) en supersnel laden.

Alles daaronder, evenals ALLE PHEV's moet worden uitgerangeerd in een paar jaar en daar moeten we ons bij het nadenken over de infra dus absoluut niet op richten.

Wie vertelt het ze? (Wie kopt in?)
 
Een half uur naar Vincent luisteren....
Alvast mijn bewondering hiervoor.
:biggrin: Ik wilde het niet zeggen, maar afgezien van het luisteren betwijfel ik of mijn ogen het aan kunnen. Ik kan die man moeilijk serieus nemen in zijn gifgroene pak met knalrode bril. Ik weet niet of ik nou zo blij moet zijn met deze man als ambassadeur voor het elektrisch rijden. Eerder rijp voor circus Renz...
 
:biggrin: Ik wilde het niet zeggen, maar afgezien van het luisteren betwijfel ik of mijn ogen het aan kunnen. Ik kan die man moeilijk serieus nemen in zijn gifgroene pak met knalrode bril. Ik weet niet of ik nou zo blij moet zijn met deze man als ambassadeur voor het elektrisch rijden. Eerder rijp voor circus Renz...

Tja, ik heb altijd mijn bedenkingen tegen het beroep van "trendwatcher". Al veel "keynotes" aangehoord.

Ik richt me liever op de trendsetters.
 
YEP!
Vroeger bij Cyco?

- - - Updated - - -

Dat is wat kort door de bocht vind ik. Het valt op ja... Hij is gedreven (of zeg maar erg druk) en kan wel degelijk mensen aan het denken zetten. Zonder Vincent reed ik en m'n broer nog steeds in een ICE in plaats van Tesla. Lang voor het referral programma heeft hij het merk Tesla onder de aandacht gebracht van een breed publiek. En ook mensen omgekregen. Ik heb voor zijn Tesla altijd hard gelachen om zijn Leaf avonturen, als je dat las wist je het zeker: elektrisch rijden ging het nooooit worden!

:biggrin: Ik wilde het niet zeggen, maar afgezien van het luisteren betwijfel ik of mijn ogen het aan kunnen. Ik kan die man moeilijk serieus nemen in zijn gifgroene pak met knalrode bril. Ik weet niet of ik nou zo blij moet zijn met deze man als ambassadeur voor het elektrisch rijden. Eerder rijp voor circus Renz...
 
Dat is wat kort door de bocht vind ik. Het valt op ja... Hij is gedreven (of zeg maar erg druk) en kan wel degelijk mensen aan het denken zetten. Zonder Vincent reed ik en m'n broer nog steeds in een ICE in plaats van Tesla. Lang voor het referral programma heeft hij het merk Tesla onder de aandacht gebracht van een breed publiek. En ook mensen omgekregen. Ik heb voor zijn Tesla altijd hard gelachen om zijn Leaf avonturen, als je dat las wist je het zeker: elektrisch rijden ging het nooooit worden!
Ernst, ongetwijfeld heb je gelijk, alleen al omdat jij dat veel beter kunt beoordelen dan ik. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet oordelen op basis van uiterlijke kenmerken, maar in alle eerlijkheid vind ik het clown gehalte net even te groot. Hij zal inderdaad een bepaalde groep aanspreken, maar als je zo prat gaat op je verschijning dan werkt dat voor mij omgekeerd evenredig op je geloofwaardigheid. Maar ik vind het goed dat je dit nog even recht zet. Nou ja...een beetje recht zet :wink:
 
Ik ben bang dat dit een club is die zich niet echt met de toekomst bezig gaat houden, maar de huidige situatie rond EV, die eigenlijk hoogst ongewenst is, wil doortrekken naar de toekomst.

Dat terwijl er eigenlijk een hard standpunt moet worden ingenomen.

EV is pas EV als hij voldoet aan de eisen van het (grote) publiek, dus range minimaal 320 km (200 mijl) en supersnel laden.

Alles daaronder, evenals ALLE PHEV's moet worden uitgerangeerd in een paar jaar en daar moeten we ons bij het nadenken over de infra dus absoluut niet op richten.

Wie vertelt het ze? (Wie kopt in?)

Ik ben het volkomen met je eens, misschien kan ik de boodschap mede namens jou overbrengen. Ik ga de 15e wel en ik heb me ook als lid aangemeld om het eens een jaar aan te zien. Ik ben namelijk benieuwd of dit iets kan bijdragen aan de opmars van de EV, maar ik vraag me ook af wat ze echt gaan doen, of dat het toch meer een netwerkclubje gaat worden.
 
Ik ben bang dat dit een club is die zich niet echt met de toekomst bezig gaat houden, maar de huidige situatie rond EV, die eigenlijk hoogst ongewenst is, wil doortrekken naar de toekomst.

Dat terwijl er eigenlijk een hard standpunt moet worden ingenomen.

EV is pas EV als hij voldoet aan de eisen van het (grote) publiek, dus range minimaal 320 km (200 mijl) en supersnel laden.

Alles daaronder, evenals ALLE PHEV's moet worden uitgerangeerd in een paar jaar en daar moeten we ons bij het nadenken over de infra dus absoluut niet op richten.

Wie vertelt het ze? (Wie kopt in?)

Ben ik met je eens. PHEV's zijn zeker niet de oplossing, mag gewoon niet serieus genomen worden en is een farce waar de politiek, en een groot deel van de rest van de wereld, zich mee voor de gek houdt. Wees nu eens realistisch en laat de politiek de automotive-concerns nu niet zijn kans geven hun eigen wereld in stand proberen te houden. Deze wedloop gaan ze toch verliezen, is het niet nu, dan later. Gegarandeerd! Ze kunnen zich beter bezig te houden met innovatieve oplossingen die werkelijk vernieuwend zijn want zo kunnen ze overleven. Dit soort heldere boodschappen moet zo'n vereniging breed uitdragen, en bij als eerste bij de politiek. Als ze dat doen, heb ik er geld voor over, eerder niet.

Helaas heb ik het druk zat en heb ook niet de ambitie om dit soort dingen ergens te gaan verkondigen. :redface:
 
Ben ik met je eens. PHEV's zijn zeker niet de oplossing

Ik heb echt nergens gezien dat ze de huidige PHEV als de eindoplossing zien en niet naar de toekomst kijken.

Vincent is erg druk en een techno-optimist - soms te naief optimistisch - maar hij heeft veel trends snel in de gaten.
En zijn enthousiasme werkt op een hoop mensen aanstekelijk, hij neemt veel mensen mee in zijn Tesla - ik heb ook samen met hem wel eens demo's en proefritten gegeven.
Liever een snelle afwisselende presentatie waarna je wat rust nodig hebt :smile: dan een Powerpoint die suf wordt voorgedragen.
 
Er kan hier dan wel neergekeken worden op PHEV's (eigenlijk zijn het low range EV's), maar voor andere gebruikersgroepen kan een dergelijk voertuig in de nabije toekomst een stap in de goede richting zijn.

Ik heb het scenario al eerder geschetst, maar toch. Even met grote stappen:
* Vanaf 2016 worden nieuwe PHEV's steeds minder interessant om in NL zakelijk aan te schaffen (bijtelling vooral)
* Op het randje van 2015 wordt zo'n beetje de hele wereldvoorraad van die dingen in NL verkocht. (lease of zakelijke koop)
* Buiten NL zijn PHEV's sowieso niet erg interessant.
* Van elke PHEV die voor 1-jan-2016 op kenteken is gekomen, is later bij inruil/einde lease een groot deel (4 jaar van de 5) van de lage bijtellingsperiode voorbij.
Die zijn zakelijk dus ook niet meer interessant.
* Deze vloed van inruil-PHEV's valt in een markt zonder al te veel vraag (want groot/lomp model, verkeerd image en niet te exporteren). Dus lage prijzen.
* Net zoals voorheen de calculerende eigenaren van diesel old-timers is het dus goed te doen om een 4-jaar oude Foutlander voor een habbekrats te kopen en daar nagenoeg
alleen maar elektrisch er mee te rijden. Kan, mits je niet te veel op één dag rijdt. De houderschapsbelasting is, geloof ik, de helft van een ICE variant.
=> We zijn dus nog niet zo maar van al die PHEV's af.

En wat is daar dan mis mee?
- Ja, ze staan in de weg bij de 22 kW palen. Dat is dan jammer, maar zo komen er mogelijk ook sneller meer palen. Overheden, en zeker lokale, hebben een hekel aan massaal morrende burgers,
want ze moeten toch ergens hun stemmen ronselen. Dus meer auto's met een stekker -> meer morren om laadpalen -> meer laadpalen
- Ja, ze stoten nog steeds allerlei onwenselijks uit. Ook dat is erg jammer, maar dat doen ze, als het al gebeurt, veelal pas buiten de bebouwde kom bij langere ritten.
- Ja, men kan beter een BEV kopen. Dat is nog niet voor iedereen bereikbaar en via de PHEV ontstaat toch een beweging weg van de ICE.
- Ja, PHEV's zijn lelijk. Ach, daar kom ik wel overheen. In een zwarte uitvoering en in de schaduw geparkeerd, helemaal prima.