BobbyKings
S85D > M3P > S Plaid
Ik denk dat het tijd wordt om een keuze te maken. Of we leveren ontwijkend commentaar over Pipo en uitstervende phev's, of we gaan er massaal in en drukken ons stempel. Zeg het maar....
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb al langer het idee dat heel veel Nederlandse Tesla rijders dat vooral doen omdat het zakelijk kan, net als veel lease-rijders alleen hybrides en PHEV's zijn gaan rijden omdat het hun financieel voordeel oplevert. Want indien we met 0-4% bijtelling, MIA, KIA, VAMIL, en allerlei andere subsidies diesel Audi's, BMW's, Mercedessen, Porsches, enz. konden rijden zouden er heel weinig mensen €80K+ betalen voor een Tesla. Kijk maar naar Honda, dat bijna merk dood was in NL totdat ze de Civic Hybrid begonnen te leveren: een niet zo gek als een Prius uitziende sedan met zeer lage bijtelling. Opeens liep heel lease rijdend Nederland warm voor Honda.
De andere kant van de medaille zijn de zeer vermogenden, die kopen het liefst toch hun ICE voertuig van keuze, ongeacht de gevolgen qua bijtelling of wegenbelasting of wat dan ook.
Met andere woorden: het gaat velen helemaal niet om het milieu, of om de voordelen van elektrisch rijden, maar om hun portomonnee. En zolang daar geen veranderingen in mogelijk zijn blijft men kiezen voor wat men kan betalen.
Met andere woorden: het gaat velen helemaal niet om het milieu, of om de voordelen van elektrisch rijden, maar om hun portomonnee. En zolang daar geen veranderingen in mogelijk zijn blijft men kiezen voor wat men kan betalen.
Met andere woorden: het gaat velen helemaal niet om het milieu, of om de voordelen van elektrisch rijden, maar om hun portomonnee. En zolang daar geen veranderingen in mogelijk zijn blijft men kiezen voor wat men kan betalen.
grappig de verschillen...
heb de auto (pas) begin juni 2013 besteld (en in sept, 2013 geleverd gekregen) , omdat - in een combi van, maar wel in volgorde...
- eindelijk een EV zonder het geitewollensokken imago.. (heb al 12 jaar panelen liggen en in jaren '80 redelijk actief in milieuwereld geweest....)
- gewoon een echte auto, maar dan elektrisch - dus CO2 vriendelijk
- met serieuze range
- gemaakt door een man met een visie en een missie (inderdaad die 25K)
- met alle euro-voordelen en 50K km's per jaar betaalbaar
de doorslag gaf het moment dat ik las dat Musk (in die tijd ?) als enige ICE een E-type roadster had staan... dan had hij het voor mij juiste en herkenbare gevoel voor schoonheid...-
Ben er daarna - grotendeels na levering - pas achter gekomen dat..
- auto groot is, snel is en gewoon erg mooi (lijnen van de E-type zitten er in overigens)..
- de techniek zo simpel en doeltreffend is..
- wat een feest EV-rijden is
- hoe lekker het voelt om in 4,2 sec etc
- hoe leuk het is mee te werken aan een game change..
Een ding is na 115K km zeker.. nooit meer terug naar ene ICE.
+1 met kanttekening, het wordt alleen maar erger: nooit meer terug naar EV zonder AP.