Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verhoging lease tarief

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begreep vandaag van mijn collega die een nieuwe Tesla wilde bestellen dat onze lease maatschappij “Business Lease” het lease tarief afgelopen weken met ruim €400,- per maand heeft verhoogd. Dit werd gemotiveerd met de mededeling dat de restwaarde van Tesla door alle negatieve nieuwsberichten en reputatie issues (ongelukken) sterk is gedaald en dat dát reflecteert in het verhoogde lease bedrag.

Ik vind dit stuitend. Ik zag dat lease via Tesla niet echt is verhoogd. Hebben jullie ook dergelijke signalen vernomen?
 
Ik begreep vandaag van mijn collega die een nieuwe Tesla wilde bestellen dat onze lease maatschappij “Business Lease” het lease tarief afgelopen weken met ruim €400,- per maand heeft verhoogd. Dit werd gemotiveerd met de mededeling dat de restwaarde van Tesla door alle negatieve nieuwsberichten en reputatie issues (ongelukken) sterk is gedaald en dat dát reflecteert in het verhoogde lease bedrag.

Ik vind dit stuitend. Ik zag dat lease via Tesla niet echt is verhoogd. Hebben jullie ook dergelijke signalen vernomen?
Bij een 5-jarig contract is de restwaarde plotseling met €24.000 verminderdo_Oo_Oo_O Dit soort motivaties kun je toch niet serieus nemen!
 
...Ik vind dit stuitend. Ik zag dat lease via Tesla niet echt is verhoogd. Hebben jullie ook dergelijke signalen vernomen?

Lease via Tesla is voor zover ik weet alleen "financial lease". Dus, leen je eigenlijk gewoon geld. Zou raar zijn als daar het leasetarief om hoog zou gaan. Het restwaarde probleem is dan in basis namelijk niet het probleem van de leasemaatschappij.
 
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat er nu heel veel verkocht worden welke dadelijk ook tegelijk weer op de markt komen terwijl ze dan zakelijk niet meer interessant zijn i.v.m. bijtelling voor het deel boven de € 50.000.

Privé een Tesla is wellicht voor te weinig mensen weggelegd.
 
Lease via Tesla is voor zover ik weet alleen "financial lease". Dus, leen je eigenlijk gewoon geld. Zou raar zijn als daar het leasetarief om hoog zou gaan. Het restwaarde probleem is dan in basis namelijk niet het probleem van de leasemaatschappij.
Bij financiering via Tesla (DLL) hanteert Tesla een gegarandeerde restwaarde, dus dat risico wordt wel degelijk door de financier gedragen.
 
Neen, dan risico wordt dan door Tesla gedragen.
Overigens zitten er in die garantie héél véél mitsen en maren.
Je hebt gelijk, Tesla garandeert. Maar waar het om gaat is dát de restwaarde wordt gegarandeerd. Met die mitsen en maren valt het erg mee, zie de link in mijn vorige bericht. Per extra km gaat er € 0,20 af van de gegarandeerde restwaarde en je moet de auto onderhouden conform het schema,niet heel schokkend.
 
Je hebt gelijk, Tesla garandeert. Maar waar het om gaat is dát de restwaarde wordt gegarandeerd. Met die mitsen en maren valt het erg mee, zie de link in mijn vorige bericht. Per extra km gaat er € 0,20 af van de gegarandeerde restwaarde en je moet de auto onderhouden conform het schema,niet heel schokkend.

precies wat ik dacht dus...thx !
het valt allemaal mee, beetje paniek schoppen voor niets :cool:
 
Het is maar net hoe je het bekijkt en is erg situatie-afhankelijk. De restwaardegarantie van mijn eerste S is volgens die berekening nu ongeveer NUL euro... (correctie wegens 200.000km extra minus EUR 40.000).
Absoluut waar, maar er wordt de indruk gewekt dat er zoveel "mitsen en maren" zijn dat je er niet voor in aanmerking komt. Dat valt dus allemaal wel mee.
200.000 kilometer is een prestatie, maar je bent ook 1 van de weinigen hiermee. Lijkt me sowieso logisch dat deze regeling (en waarschijnlijk geen enkele regeling) dan ook niet handig is in jouw geval. Gewoon op marktplaats verkopen.... of beter nog -> oprijden !
 
Het is maar net hoe je het bekijkt en is erg situatie-afhankelijk. De restwaardegarantie van mijn eerste S is volgens die berekening nu ongeveer NUL euro... (correctie wegens 200.000km extra minus EUR 40.000).

Het zal niet zo zijn dat je € 0 geboden krijgt voor je auto. Alleen is het op dat moment erg afhankelijk van de feitelijk staat van je auto en geen garantie vooraf.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel