Heb gemailed en ben terug gebeld.
Tesla: Ik ga u doorverbinden met het SeC. Welke is het dichtsbij?
Ik: Waarom het SeC? Ik heb AP online besteld en geleverd gekregen. Daar is geen Sec aan te pas gekomen.
Tesla: Het SeC gaat over AP
Ik: Maar ik heb geen probleem met mijn AP, ik heb een probleem met mijn factuur
Tesla: Mijnheer, ik heb uw factuur niet opgesteld
Ik: Het SeC ook niet, want die waren niet open op zaterdag, toen ik AP bestelde en mijn AP kreeg
Tesla: Toch ga ik u doorverbinden met het SeC
... 45 minuten in de wacht ...
SeC: Ik kan u niet helpen. U moet hiervoor een mail sturen naar ....
Gemailed en heb nu, 3 dagen later nog niet eens een ontvangstbevestiging van mijn mail.
Ik was er al een keer voor langs het SeC in Amsterdam geweest. Ze zouden mij er over terug bellen. Toen ik na bijna 2 weken nog niets gehoord had, maar weer eens gebeld en n.a.v telefonisch contact gemailed met het SeC in Amsterdam:
Geachte,
Vorige week maandag (8 maart) ben ik langs SeC Amsterdam gereden om te informeren naar de ontbrekende type 2 laadkabel voor mijn nieuwe Model 3. Ik zou hierover terug gebeld worden. Vandaag zelf maar eens gebeld en nu te horen gekregen dat het nog wel 6 weken zou kunnen duren voordat er een kabel voor mij beschikbaar zou zijn. Over anderhalve week ga ik op vakantie naar het buitenland en dan heb ik de type 2 kabel hard nodig. Ik zit dan inmiddels een maand zonder kabel.
De dame aan de telefoon had het over de mogelijkheid om zelf een kabel te bestellen en de kosten van die kabel bij Tesla te declareren, maar ze gaf aan dat ik daarvoor via een email toestemming zou moeten vragen, want zij kon mij die niet geven. Vandaar dat ik U via deze email formeel toestemming vraag om de kabel zelf te mogen bestellen en de kosten bij Tesla te mogen declareren. Ik verwacht dat de kosten zo’n 375,- inclusief BTW zullen bedragen.
Tesla:
Deze vraag komt vaker voor en heb ik ook met het management besproken om na te zien of dit mogelijk is. Men heeft aangegeven dat wij geen kosten vergoeden van zelf aangeschafte laadkabels.
In overleg met onze fabrikant Mennekes is het volgende besproken. Mennekes heeft aangegeven dat de 7,5 meter laadkabel niet te leveren is op dit moment. Daarbij konden zij ons ook geen exacte datum geven wanneer dit wel het geval is. Echter hebben zij aangegeven dat de 4 meter laadkabel wel te bestellen is. Mijn ervaring hiermee is, dat de laadkabel met 1 a 2 weken binnen kan zijn. De 4 meter laadkabel ipv de 7,5 meter kan ik uiteraard voor u in bestelling zetten.
Ik:
Als je mijn bericht goed gelezen hebt, dan zul je snappen je dat ik niets opschiet met “kan binnen 1 a 2 weken binnen zijn”.
Als je zelf enige ervaring hebt met laden bij publieke AC laders, dan zul je ook weten dat een laadkabel van 4 meter vaak gewoon te kort is en dus geen serieuze optie is.
Al met al heb ik hier niet zoveel aan. Het voelt voor mij een beetje als "Beste klant, bedankt voor je geld en zoek het verder maar uit.”. Ik zie mij nu genoodzaakt om te kijken of ik voor de vakantie met mijn 60.000 euro Tesla Model 3 de laadkabel van de 20.000 euro Zoe van mijn buurman kan lenen. Da’s tamelijk gênant, eerlijk gezegd. Voor mij maar ook voor Tesla. Dat komt wat mij betreft bovenop de tot nu toe tamelijk beroerde ervaringen met Tesla als bedrijf tot nu toe.
Tesla:
Ik heb alle begrip voor iedereen die geen laadkabel is. Ik heb het zelf ook ervaren om zonder rond te moeten rijden, wat soms voor vervelende situaties kan zorgen. Echter is dit momenteel de situatie en kan ik het uiteraard niet mooier maken dan het is. U een belofte doen dat de kabel morgen binnen is, is een loze belofte. Daar worden beide partijen niet beter van. Ons magazijn doet er alles aan om deze situatie momenteel zo spoedig mogelijk te laten verlopen.
Ik:
Met alle respect, ik heb een manier voorgesteld om het, voor mij als klant, mooier te maken dan het nu is, overigens na een suggestie gedaan door een medewerker van Tesla zelf. Maar daar wil Tesla kennelijk niet in mee gaan. Dat is een keuze van Tesla en geen overmacht o.i.d.
Groet en fijne Pasen alvast (niks persoonlijks, tenslotte ;-) ),
Tesla:
Geen reactie. Niet eens "fijne pasen".
Ik zal maar niet beginnen over het geld wat ik weggegooid heb omdat Tesla een tijd lang verkeerde informatie op haar site had staan over de OBC van de Model 3. Notabene onder het kopje "informatie voor installateurs".
Wel blij te horen dat het in Belgie beter voor elkaar is
Balen natuurlijk. Wel een traumaatje dus inmiddels merk ik.